Auris je relativno mlad model u paleti najvećeg dalekoistočnog proizvođača automobila. Zapravo, radi se o nasledniku globalno popularne Corolle predstavljenom 2007. godine. Zanimljivo je da je menadžment fabrike odlučio da troprostorna varijanta i dalje zadrži staro ime, dok je dvozapreminski hečbek dobio novo, zvučno ime. Samo ime asocira na koren latinske reči zlato (aurum). HSD model podrazumeva upotrebu hibridne tehnologije i približavanje širem krugu kupaca.
Spoljašnost automobila je konvencionalnog oblika. Klasični dvovolumenski oblik je izuzetno popularan na Starom kontinentu, čijim tržištima je ovaj automobila namenjen. Na prednjem delu ističu se masivni branik, kao i prednje svetlosne grupe sa novim LED dnevnim svetlima. Pogled na bok otkriva fluidnu liniju dužine 4.22 m, pri čemu A stub ima trouglasto staklo za poboljšanje preglednosti. Na zadnjem delu u restilizovanoj verziji pogled privlače lepo oblikovane stop lampe, kao i masivni branik sa inkorporiranim katadiopterima. Svojom širinom uklapa se u prosek klase (1.76 m), dok je sa 1.51 m ipak nešto viši od većine konkurenata. Zahvaljujući spuštenoj karoseriji i posebnim aerodinamičkim dodacima, Auris HSD je model iz celokupne game koji najviše naginje sportu.

Enterijer vozila je prostran, dovoljne širine i zadovoljavajuće udobnosti na svim pozicijama. Preglednost je dobra, uz minimalne mrtve uglove. Najupečatljiviji deo dizajna enterijera je svakako centralna konzola instrument table, koja se u vidu mosta produžava put pozadi, obuhvatajući i ručnu kočnicu. Ovakvo rešenje za direktnu posledicu ima činjenicu da je ručica menjača izuzetno dobro pozicionirana. Na centralnoj konzoli ističu se komande klima i audio uređaja. Tabla sa instrumentima je smeštena ispred vozača i prikazuje klasične podatke.
Na EURONCAP testiranju Auris je osvojio svih pet zvezdica. Takav rezultat je ostvario zahvaljujući snažnoj konstrukciji, kao i upotrebi elektronskih elemenata (ABS, ESP) koji poboljšavaju dinamička svojstva vožnje. U standardnoj opremi nalaze se i prednji, bočni, kao i zavezasti vazdušni jastuci, a opciono i vazdušni jastuk za kolena. Oprema namenjena u vožnji je impozantna i obuhvata automatski dvozonski klima uređaj, odličan radio sa MP3 plejerom, daljinski kontrolisanu centralnu bravu i četiri podizača prozora.. Manevrisanje gradom olakšavaju zadnji parking senzori. Kožom obloženi upravljač na sebi ima komande odličnog audio uređaja i mogućnost kontrole povezanog telefona na pomenuti uređaj putem Bluetootha.
Za pogon automobila je iskorišćen benzinski agregat zapremine 1.8 litara koji u saradnji sa elektromotorom oslobađa maksimalnu snagu od 136 ks. Prenos snage se odvija na prednje točkove preko CVT menjača pri čemu je promena prenosa stepena praktično neosetna. Baterije se nalaze smeštene iza zadnje klupe, pri čemu je zapremina prtljažnika neznatno smanjena. Auris HSD je moguće voziti u ekonomskom modu, kada kompjuter sam procenjuje kada će uključiti i isključiti benzinski agregat. EV mod podrazumeva mogućnost bešumnog kretanja na elektropogon u dužini od 2 km brzinom 50 km/h. I najzad, power mod oslobađa sve kapacitete koje vozilo poseduje.