Toyotin predstavnik u B segmentu, model Yaris prvi put je predstavljen svetskoj javnosti pre tačno 13 godina, 1998. godine. U svojoj trećoj generaciji sa sobom donosi dosta noviteta i nešto veće dimenzije, obećavajući prostranu i upotrebljivu kabinu.
Prednji deo vozila je pretrpeo najveće izmene u odnosu na prethodnika. Na njemu dominiraju farovi, kao i maska hladnjaka koja je uvećanih dimenzija. LED dnevna svetla su se opciono smestila u rešetku hladnjaka prednjeg odbojnika. Bočne linije su nešto muskuloznije u odnosu na prethodna izdanja Toyotinog predstavnika u B segmentu. Zadnjim krajem dominiraju stilizovan spojler petih vrata, stop lampe i odbojnik koji akcentuje dinamičnost.

Toyota-Yaris_IToyota-Yaris_III

Enterijer je pretrpeo takođe dosta izmena u odnosu na prethodnika. Na centralnoj konzoli se smestio opcioni inovativni Toyotin Touch & Go, Toyotin novi sistem sa ekranom osetljivim na dodir, navigacijom, aplikacijama i pristupom internetu. Instrumenti su analognog tipa i smešteni tačno ispred vozača. Izuzetno su pregledni, informativni i lako čitljivi. Kabina je postala prostranija u odnosu na prethodnu generaciju, što se delimično može zahvaliti i porastom u dužinu od 10 cm, kao i boljom arhitekturom enterijera.
Zahvaljujući pojačanoj strukturi karoserije, setu vazdušnih jastuka i pirotehničkim zatezačima pojaseva, na EuroNCAP testu novi Yaris je osvojio svih pet zvezdica, potvrdivši činjenicu da najveći japanski proizvođač automobila izuzetno polaže na bezbednost svojih automobila. Osim toga, ugrađeni su i ABS, VSC (ESP), kao i kontrola proklizavanja.
Yaris je moguće dobiti u Luna, Stella i Sol, Style i Sport paketu opreme. Već u osnovnom paketu opreme dobijaju se električni podizači prozora, centralna brava, sedam vazdušnih jastuka, manuelni klima uređaj, kao i audio uređaj sa šest zvučnika sa AUX i USB ulazom. U jačim paketima opreme isporučuje se kožom obložen upravljač, automatski klima uređaj, pomenuti Touch&Go sistem, kao i panorama krov. Osim toga, moguće je poručiti i posebne pakete dodatne opreme koji naglašavaju praktičnost, dinamičnost ili pružaju dodatnu zaštitu vozilu.
Za pogon Yarisa koriste se tri agregata. Benzinski trocilindrični agregat radne zapremine jednog litra oslobađa 69 ks. Za bolje perforamanse dostupan je 1.33 litarski četvorocilndrični benzinac sa 99 ks. Ugrađen je i dizel agregat 1.4 litarski sa 90 ks koji se odlikuje kultivisanim radom, izuzetnom elastičnošću i minimalnom potrošnjom goriva. Svi motori zadovoljavaju stroge Euro 4 norme. Prenos snage je na prednje točkove preko manuelnih (petostepeni i šestostepeni) i Multidrive sedmostepenog menjača.
Yaris je u novoj generaciji otišao korak dalje i ponudio kupcima više mesta, bolju opremu i još više bezbednosti, zadržavši pritom kompaktne dimenzije koje obećavaju lako probijanje kroz gradske gužve evropskih metropola.

Toyota-Yaris_tToyota-Yaris_II