Toyota Yaris hibrid

Toyota-Yaris_Hybrid_01Toyota-Yaris_Hybrid_02

Japanski predstavnik u B segmentu od početka svog tržišnog života zna samo za uspehe. Prva generacija je predstavljena 1999 godine i odmah je zahvaljujući svom uspelom dizajnu, kvalitetu i dimenzijama ostvarila izuzetan tržišni rezultat. Sledeća generacija predstavljena sedam godina kasnije je donela nešto veće dimenzije, kompletniju opremu, ali je zadržala sve dobre odlike svog prethodnika. Aktuelna treća generacija je 2011 godine ugledala svetlost dana i na tržište donela prepoznatljiv Toyotin kvalitet, dobra rešenja i najzad atraktivan dizajn. Motori su revidirani i optimizovani tako da zadovoljavaju i najstrože ekološke norme, dok je bezbednost dovedena na najviši nivo kada je u pitanju vozilo B segmenta.

Linije vozila su u celini prilično agresivne i može se reći da značajno naginju ka ostavljanju snažne impesije na okolinu. Na prednjem delu ističu se masivni odbojnik i farovi pravilnog oblika, između kojih je smeštena maska hladnjaka. Pogled na bok vozila otkriva visoku liniju, sa blago padajućom linijom krova ka zadnjem delu. Bočna vrata se otvaraju lako i široko, omogućavajući nesmetan pristup za putnike. Na zadnjem delu, osim masivnog odbojnika sa maglenkom i stop lampi pomalo nepravilnog oblika, nema nekih drugih detalja dizajna koji bi posebno privukli pažnju. Ono što razlikuje hibridnu verziju od običnog Yarisa je diskretna plavičasta podloga na logu japanskog proizvođača.

Enterijer je vrlo prostran, pri čemu utisak pomenute prostranosti dodatno naglašava prednji vetrobran koji je konstrukciono pomeren dosta unapred. Vozač i suvozač raspolažu neočekivano velikom količinom prostora, mada, ruku na srce, to je detalj na koji je Toyota navikla korisnike i prethodnih generacija Yarisa. Kvalitet završne obrade je na visokom nivou, svi spojevi su izvedeni precizno, bez neugodnih zvukova iz instrument table. Razlika u odnosu na standardni Yaris je u izgledu instrument table jer postoji dodatni instrument za nadzor rada hibridnog sistema, kao i ručica CVT menjača. Centralna konzola je čistih linija, sa radio aparatom koji emituje svoj zvuk preko 6 zvučnika. U prednjim vratima (popularni džep na tapacirungu) pored papira formata A4 moguće je smestiti  i manju flašu od pola litre sa osvežavajućim pićima. Prednja sedišta su dobra, sa širokim dijapazonom mogućnosti podešavanja, tako da je zaista lako pronaći adekvatan položaj uz upravljač koji se takođe podešava po visini.

Sedam vazdušnih jastuka, ojačana karoserija i zatezači pojaseva čine dobru osnovu za bezbedno vozilo. ABS i ESP koga Toyota naziva VSC omogućavaju očuvanje upravljivosti u kritičnim situacijama.
Yaris hybrid se isporučuje u tri paketa opreme, Luna, Sol i Sport. Automatski klima uređaj spada u standardni deo osnovnog paketa opreme, kao i LED dnevna svetla. Od drugog nivoa isporučuju se standardno aluminijumski naplaci, kao i meka kontrolna tabla. Najviši paket opreme donosi tempomat, sistem pametnog ulaska i pokretanja vozila, kao i elektrohromatski unutrašnji retrovizor.

Hibridni sistem se sastoji iz benzinskog agragata zapremine 1.5 litara koji oslobađa 75 ks. Elektromotor poseduje 61 ks, dok je kombinovana snaga oba motora 100 ks. Baterije za pogon elektromotora su smeštene tako da ne ometaju korišćenje vozila i da ne narušavaju zapreminu prostora namenjenu putnicima i njihovom prtljagu. Prenos snage na prednje točkove odvija se preko bezstepenog automatskog CVT menjača. Prosečna potrošnja koju Toyota navodi je svega 3.7 litara u kombinovanom režimu vožnje.

Toyota-Yaris_Hybrid_03Toyota-Yaris_Hybrid_04