Volkswagen PoloVolkswagen Polo

 

U Berlinu je Volkswagen u junu ove godine organizovao svetsku premijeru na kojoj je predstavio potpuno novo razvijenu šestu generaciju svog popularnog modela. Do sada je prodato više od 14 miliona primeraka što ga čini jednim od najuspešnijih kompaktnih automobila na svetu.

Polo VI je postavljen na MQB platformu (A0), produžen je na 4,05 metara (prethodnik 3,97 metara), uz povećanje međuosovinskog rastojanja na 2,56 metara i širine na 1,75 metara, ali je niži za neznatnih sedam milimetara.

Dr. Herbert Diess, predsednik uprave marke Volkswagen, tim povodom rekao je: da je Polo je mladalački, svež automobil. Objedinjuje harizmu i snažnu tehniku. Nijedan drugi automobil ne nudi toliko prostora u odnosu na svoju veličinu. Zato Polo jeste i ostaće kompaktan automobil broj 1.

Dizajn predstavlja evoluciju prethodne generacije Pola, a glavna odrednica mu je lajsna u boji karoserije na rešetki hladnjaka po ugledu na veliki Arteon.

Šesti Polo nastao je na konstrukcijskim temeljima modularne poprečne platforme (MQB). Time su dobijene znatno dinamičnije proporcije s dugim međuosovinskim rastojanjem, kratkim prepustima karoserije i sportskim odnosom glavnih dimenzija (veća dužina i širina, manja spoljna visina uz poboljšani prostor za glavu). Dizajn je postao snažniji, muževniji, harizmatičniji i ekspresivniji. Potpuno je nov.

Proizvodiće se samo u verziji sa petoro vrata. S obzirom da je većih domenzija u odnosu na prethodnu generaciju, podrazumeva se da nudi više prostora  za vozača i ostale putnike kao i da je kapacitet prtljažnika značajno povećan s 280 na 351 litar.

Novi Polo predstavlja jedan od najsavremenijih kompaktnih automobila na svetu. To se pre svega ogleda u brojnim sistemima podrške i komfornim sistemima koji su do sada bili rezervisani samo za Golf i Passat. U ponudi su tri osnovne verzije opreme Trendline, Comfortline i Highline, ali i posebna verzija Polo Beats1, kao i sportski Polo GTI1 sa 200 KS.

Ponovo je dostupna automatska regulacija udaljenosti ACC (koja sada može da se aktivira do brzine od 210 km/h). Novost u modelu Polo predstavljaju podrška pri promeni saobraćajne trake Blind Spot Detection"sa podrškom za izlazak sa parking mesta, delimično automatska funkcija izlaska sa parkirnog mesta Park Assist kao i funkcija kočenja pri manevrisanju. Ova zadnja funkcija automatski štiti automobil od oštećenja nastalih tokom parkiranja. Polo može da se otključa i pokrene preko sistemaa zaključavanja i pokretanja Keyless Access, koji takođe predstavlja novitet.

U unutrašnjosti Polo je dobio dosta toga što pripada automobilima viših klasa što je najočiglednije na digitalnim instrumentima Active Info Display. U modelu Polo - kao prvom automobilu marke Volkswagen i prvom modelu unutar koncerna - dostupna je nova generacija kombinovanog instrumenta Active Info Display. Funkcionalnost i mogućnost rukovanja digitalnim instrumentima novost su u ovom segmentu. U Polo se takođe ugrađuje najnovija generacija infotainment sistema sa veličinama ekrana koje idu od 6,5" do 8,0" - to su staklo-monolitni uređaji,  poput vrhunskih pametnih telefona, pomoću kojih se stvara visokotehnološki jasan utisak u unutrašnjosti.

Novi Polo je sa još više mogućnosti za individualizaciju nizom novih boja (ukupno 14 boja spoljašnjosti) i 12 modela naplataka (od 14" do 18", delimično lakirane u kontrastnim bojama), instrument tabla sa dekorativnim elementima, 11 različitih presvlaka sedišta. Dodatne mogućnosti za individualizaciju: LED glavna svetla, LED zadnja svetla, klima-uređaj Air Care Climatronic uključujući senzor za sunce i vlagu kao i alergijski filter, bežično punjenje za pametni telefon, Sport Select platforma sa amortizerima sa mogućnošću aktivacije i deaktivacije kao i jedan od najvećih panoramskih krovova u klasi.

Dizajneri su i interijer dizajnirali ekspresivno i avangardistički; unutrašnji prostor bez premca, razvijen za digitalno doba. Kao prvi automobil svoje klase Polo se isporučuje s potpuno digitalnim instrumentima. Active Info Display najnovije generacije postavljen je u istoj vizuelnoj osi i osi rukovanja kao i instrumenti: infotainment sistemi veličine do 8,0 inča i u top verzijama dograđeni staklom. Digitalni interfejs za smartphone u automobil dovodi njihove aplikacije i različite online usluge. Smartphonei se ne pune samo preko utikača, već opcijski i bežično (indukcijski). Šesti je Polo i unutra postao znatno veći od svog prethodnika. Tako nudi više prostora - za pet osoba - kao i značajno povećani prtljažnik - sa 280 na 351 litara zapremine.

Novi je Polo nastao pod sloganom: "Mi budućnost pretvaramo u stvarnost" - ideja vodilja Volkswagenove tržišne strategije. Ona definše progresivne parametre za svaki Volkswagen. Novi Polo prvi je model koji je nastao i uvodi se na bazi ove strategije. Pritom su timovi za razvoj i dizajn novog Pola sledili četiri inovacijska polja tržišne strategije: "Automatizovana vožnja", "Intuitivno korišćenje", "Povezanost" i "Pametna održivost". Na bazi ovih inovacijskih oblasti timovi su razvili DNA novog Pola:

Automatizovana vožnja (Automated Driving). Korišćenjem mnogobrojnih, delom automatizovanih sistema - mnogi od njih predstavljaju stepene koji prethode potpuno automatizovanoj vožnji - Volkswagen je novi Polo učinio još bezbednijim i komfornijim. Pritom sistemi podrške kao što su sistem kontrole okoline Front Assist sa City funkcijom kočenja u nuždi i sistem za prepoznavanje pešaka, podrška pri promeni saobraćajne trake, Blind Spot senzor, pdrška izlasku sa parkng mesta i automatska regulacija rastojanja ACC donose visoku tehnologiju Golfa i Passata u klasu Pola.

Intuitivno korišćenje (Intuitive Usability). Volkswagen u Polu dosledno sve više primenjuje digitalizovane koncepte prikaza i rukovanja. Stoga su instrumenti i infotainment sistem u iznova koncipiranom cockpitu postavljeni na zajedničkoj osi. Usto Volkswagen po prvi put uz malu doplatu nudi Polo s Active Info Displayom. Tako u kombinaciji s infotainment sistemom, koji je u top verzijama nadograđen staklom, nastaje digitalizovani sistem prikaza i rukovanja.

Povezanost (Connected Community). Volkswagen će čoveka, automobil i okruženje u budućnosti da umreži više nego ikada. Novi Polo primer je za to. Pritom se interfejs za integraciju smartphonea kao što je App-Connect (sa sistemima MirrorLink, Android Auto™ ili Apple CarPlay™) preko Volkswagen Car-Neta dopunjuju različitim online uslugama Guide & Inform. Tu spadaju online informacije o saobraćaju ili informacije o benzinskim stanicama i parkiralištima.

Saobraćajna održivost (Smart Sustainability). Volkswagen forsira razvoj inovativnih modela s održivim pogonskim sisemima koji se proizvode u velikim serijama. Kao nešto sasvim novo u Polo se ugrađuju održive tehnologije kao što je usavršeni aktivni menadžment cilindara - automatsko isključivanje cilindara u benzinskom motoru savremene tehnologije 1.5 TSI ACT.

Uz novi Polo biće ponuđena paleta od devet različitih motora – šest benzinskih, dva dizela i verzija 1.0 TGI (90 KS) na prirodni gas.

Benzinski motori obuhvataju četiri verzije od jednog litra sa tri cilindra: atmosferski 1.0 MPI (65 ili 75 KS), turbo 1.0 TSI (95 ili 115 KS) i dva četvorocilindarska 1.5 TSI (150 KS) i najjači 2.0 TSI (200 KS) u GTI verziji.

Kad je reč o dizel motoru to je 1.6 TDI u verziji od 80 ili 95 KS. Motori su upareni s 5- ili 6-stepenim manuelnim menjačem, dok je kao opcija ponuđen 7-stepeni DSG s dvostrukim kvačilom.

Volkswagen PoloVolkswagen Polo