VW Passat je model srednje klase koji dolazi iz Wolfsburga i predstavljen je u junu 1973. godine. U dosadašnjih šest generacija prodat je u 15 miliona primeraka i stoga je razumljivo što je proizvođač pristupio proizvodnji novog modela sa najvećom mogućom pažnjom. Suštinski, radi se o značajnom redizajnu šeste generacije, koja je po rečima proizvođača znatno unapređena i stoga označena kao sledeća, sedma reinkarnacija.

Smena generacija kod VW obično za sobom ne povlači drastične i radikalne dizajnerske promene. Poštujući maksimu da se tim koji dobija ne menja, novi Passat je zadržao proporcije prethodnog modela. Walter de Silva i Klaus Bischoff su zaduženi za izgled nove generacije Passata. Prednji kraj vozila je sada izveden u skladu sa najnovijim „porodičnim“ linijama VW, tako da se između farova gotovo pravougaonog oblika smestila hromirana maska hladnjaka. Prednji masivni branik u sebi vešto krije usisnik vazduha, kao i maglenke. Pogled na profil otkriva klasičnu, minimalno izmenjenu troprostornu liniju limuzine iz Wolfsburga. Zadnjim krajem vozila dominiraju masivne stop lampe i branik koji zaokružuje rad pomenutih dizajnera.

Enterijer u velikoj meri odgovara Passatu prethodne generacije. Može se reći da su ovde najmanje promene u dizajnerskom smislu, pri čemu proizvođač navodi da se dodatno potrudio oko kvaliteta materijala. Drugim rečima, to znači da je svim putnicima na raspolaganju dovoljna količina racionalno iskorišćenog prostora. Ispred vozača nalaze se analogni instrumenti koji su dovoljno pregledni i informativni. Između njih smestio se digitalni displej koji pruža klasične informacije putnog kompjutera. Centralna konzola je masivna, čistih i jednostavnih linija, sa ergonomskim i logično raspoređenim komandama. U zavisnosti od nivoa opremljenosti, oplemenjena je manjom ili većom količinom hroma, odnosno drveta. Passat je moguće dobiti u tri nivoa opreme, Trendline, Comfortline i Highline. Osnovni paket opreme je dovoljno sadržajan i po VW običaju postoji širok spisak dodatne opreme koju je moguće naknadno poručiti.

Izbor pogonskih jedinica je izuzetno širok. Počinje benzinskim agregatom zapremine 1.4 litra u TSI tehnologiji koji oslobađa 122 ks. Potom slede 1.8 litarski sa 160 KS, kao i dvolitarski benzinac sa 210 KS. Passata su definitivno proslavili dizel agregati. Najmanji u ponudi je zapremine 1.6 litara sa 105 KS i common rail tehologijom koji je zamenio stari 1.9 litarski. Potom slede dvolitarski dizelaši snage 140 i 170 KS. Pogon je na prednje točkove preko šestostepenog manuelnog menjača, odnosno sedmostepenog DSG-a. Kod najsnažnijih varijanti moguće je poručiti i pogon na sva četiri točka, dok ekološki svesni i štedljivi vozači svoj izbor mogu pronaći u nekom od Blue motion modela koji se odlikuje niskom potrošnjom i minimalnom emisijom štetnih gasova. VW kupcima nudi i varijantu sa pogonom na benzin i zemni gas.
Novi, odnosno redizajnirani Passat predstavlja logičan nastavak jedne uspešne priče. Tradicija i bogato nasleđe su nešto što proizvođača obavezuje da svoje tradicionalne kupce ne iznveri i ponudi im kvalitetan proizvod u adekvatnom „pakovanju“.