Volkswagen PassatVolkswagen Passat

 

Suvereni dizajn, štedljivi motori i najmodernija tehnologija karakterišu osmu generaciju Volkswagen Passata, najuspešnijeg evropskog poslovnog automobila.

„Ovim Passatom započinje jedna nova era: u pogledu dizajna i proporcija, motora i pogona, Infotainment i sistema asistencija, bezbednosti, komfora i doživljaja vožnje“, objasnio je Martin Winterkorn, predsednik upravnog odbora Volkswagen AG i dodao: „Novi Passat daje prave odgovore na velike automobilske trendove današnjice. Za mene je ovaj Passat premium auto bez premium troškova. Što savršeno odgovara za evropsko najuspješnije poslovno vozilo, koje će se u startu predstaviti 20% štedljivije, za 85 kg lakše i sa efikasnim benzinskim i dizel motorima i biće dostupno sa jednim Plug-In hibridom“.

Passat, sa svim svojim verzijama, ubraja se među najuspešnije automobile srednje klase na svetu i sa 1,1 milion prodatih primeraka godišnje (2013) volumenski je najjača serija Volkswagen koncerna širom svieta. Kako bi i osma generacija, koja će opet da bude u ponudi kao limuzina i karavan, nastavila ovaj uspešni trend, novi Passat raspolaže brojnim inovacijama: zahvaljući najmodernijoj konstrukciji bilo je moguće da se dinamičnije dizajniraju proporcije (između ostalog niža karoserija, duže međuosovinsko rastojanje, veći točkovi). Istovremeno se uvode nove tehnologije: Active Info Display (kompletno digitalni kombi instrument), Head-up Display, kao i sistemi zasnovani na aplikaciji Rear Seat Entertainment za tablete, Front Assist uklj. City Emergany Brake sa prepoznavanjem pešaka, kao i tri svetska noviteta: Emergency Assist (naglo kočenje vozila u uslovima gradske vožnje), Trailer Assist (asistencija za manevrisanje prikolicom) i asistencija kod zastoja.

Novi Passat biće u ponudi sa deset benzinskih i dizel turbo motora i rasponom snage od 120 KS do 280 KS. Motori ispunjavaju Euro-6 standarde izduvnih gasova  i analogno tome smanjena je emisija CO2 i do 20%. Sve verzije su opremljene Start-Stop sistemom uključujući modus rekuperaciju. Po prvi put je za Passat dostupan Plug-In hibrid (211 KS TSI benzinski motor plus 80 kW elektromotor i eksterno punjive baterije). Biće to do sada najjaći Volkswagenov hibrid, koji će kao prvo vozilo sa 0 emisijom moći da pređe isključivo na električni pogon 50 km.

Novim Passatom Volkswagen predstavlja jedan od najprogresivnijih modela srednje klase. Inovativne asistencije, infotainment, komforni i pogonski sistemi ukazuju na epohalni pravac, gde vožnja postaje još bezbednija, umreženija i aktivnija.

Brojne tehnologije novog Passata ne samo da se po prvi put koriste u ovoj seriji, već predstavljaju i novitet za Volkswagen marku. To su sistemi poput Active Info Display (kompletno digitalni kombi instrument), Head-up Display, Front Assist uključujući City-Emergency Brake sa prepoznavanjem pešaka, Emergency Assist (nužno zaustavljanje vozila), Trailer Assist (asistencija za manevrisanje prikolicom) i asistencija kod zastoja. Osim toga Volkswagen novim Passatom uvodi i svoj treći model sa Plug-in- hibridnim pogonom na tržište.

Active Info Display
Po prvi put sa novim Passatom Volkswagen uvodi na tržište kombi instrument u vidu displaya sa interaktivnim prikazom: Active Info Display. Svi instrumenti se virtuelno prikazuju putem Software osim kontrolne rasvete zadužene za bezbednost. Informacije mogu da se prikazuju u 2-D i 3-D, dok 12,3“ display odgovara dimenziji od 312 mm.

Head-up-Display
Passat kao prvi Volkswagen opremljen je Head-up-Displayom. Ova asistencija projektuje važne informacije kao što su brzina ili navigacioni piktogrami direktno na primarno vidno polje vozača. Zahvaljujući ovoj projekciji oči vozača ostaju fokusirane na put dok obrađuje podatke kao što je brzina. Zahvaljujući projekciji poruka upozorenja direktno na vidno polje vozača, vidno se skraćuje vreme reagovanja.

MIB-sistemi druge generacije
Tu je i druga generacija Volkswagen Infotainment sistema. Najnovija generacija modularnog infotainment sistema (MIB) pruža najvišu mogućnost povezivanja sa eksternim uređajima poput smartphone-a i odgovorajućih aplikacija putem MirrorLink-a. Pored toga sistemi su dobili znatno brže procesore i nove display-e sa većom rezolucijom (slučaj kod 6,5“ sistema).

TDI kao biturbo
Novi Passat dolazi na tržište sa novim motorima i rasponom snage od 120 KS do 280 KS. Vrhunac pogonske tehnike predstavlja do sada najjači Volkswagen TDI sa četiri cilindra: novorazvijeni dvolitarski biturbo motor razvija 240 KS. Njegov izuzetno visok obrtni moment od 500 Nm dostiže već kod 1.750 o/min. Ovaj motor kod Passata limuzine troši oko 5 l/ 100 km. TDI sa 240 KS serijski je uparen sa sedmostepenim DSG-om. Volkswagen će top verziju TDI zbog visokog obrtnog momenta, serijski da oprema pogonom na sva četiri točka 4MOTION.

Volkswagen PassatVolkswagen Passat