Volvo S 60

 

Volvo S 60Volvo S 60

Istorija modela Volvo S 60 je počela 2000. godine. Dizajn je bio pomalo specifičan, potpisao ga je Geza Loczi, a korišćena je platforma P2. Novi model koristi novu platformu Y20, na kojoj se između ostalog mogu naći i modeli XC60, S80, V70, ali i Ford Galaxy, S-Max, kao i Freelander. Nova generacija S60 odlikuje se klasičnim skandinavskim, umerenim dizajnom.
Skandinavski dizajn karakterišu lepi i jednostavni oblici bez suvišnih detalja. Novim prednjim delom je zaista pojačan nastup Volvoa S60. Nove svetlosne grupe stvaraju izražajnije lice, a inspirisane su očima vuka. Dodatno su naglašene i horizontalne linije. Sve to zajedno u kombinaciji sa širom maskom hladnjaka, dnevnim svetlima i novim LED zadnjim svetlima, Volvou S60 daje jak nastup. Čiste površine i jasne konture daju mu onaj poseban skandinavski duh i poznati minimalistički dizajn, koji je doveden do perfekcije.
U unutrašnjosti su primetne promene u vidu novih boja tkanine, novih drvenih umetaka, krovne postave, kao i metalnih okvira otvora ventilacije i prekidača. Ukupan utisak je topao i udoban boravak, sličan onom u švedskoj kući tokom hladne noći. Izbor boja se savršeno uklapa sa osvetljenjem komandi, dok je vrhunska završna obrada nešto što se podrazumeva. Udobna sedišta sa dobrom potporom, koja obezbeđuju opušten dolazak na cilj čak i nakon dugačkih putovanja, zaštitni su znak Volvoa već dugi niz godina.
U novom Volvou S60 mogu da se naruče nova sportska sedišta koja i dalje zadržavaju tradicionalnu udobnost, ali nude i poseban doživljaj prilikom zahtevnije vožnje. Nova sportska sedišta imaju naglašenu bočnu potporu celom dužinom, tako da podupiru vozača i drže ga čvrsto na mestu. Gotovo stotinu ljudi različitih gabarita testiralo je ova sedišta, a povratne informacije bile su obećavajuće. Inžinjeri su uložili dodatan napor na poleđini sedišta kako bi se putnicima pozadi osiguralo više mesta za kolena.
Kada je bezbednost u pitanju, tu je Volvo na svom terenu. U slučaju sudara, udarne sile rasipaju se i raspoređuju u prednjim i zadnjim zonama sabijanja, doprinoseći time smanjenju sile koja deluje na putnike unutar vozila, dok u slučaju bočnog sudara, SIPS - sistem za zaštitu kod bočnog udara - raspoređuje udarnu silu na veliki deo karoserije, čime se dodatno umanjuje opasnost od povreda putnika. SIPS je jedinstven bezbednosni sistem koji je Volvo razvio da bi omogućio bolju zaštitu putnika tamo gde su najizloženiji udarnim silama. Čelična karoserija automobila - uključujući i prednja sedišta - konstruisana je tako da omogući skretanja sile udara dalje od putnika, prenoseći ih ka drugim delovima karoserije i time spreči prodor unutar putničke kabine. Paket podrške vozaču sadrži sledeću ugrađenu opremu: adaptivnu kontrolu krstarenja (pri svim brzinama), Collision Warning sistem sa Full Auto Brake i Pedestrian Detection funkcijama, kontrolni sistem za alarmiranje vozača (DAC), sistem upozoravanja prilikom prelaska u drugu traku (LDW) i informacioni sistem o mrtvom uglu (BLIS).
City Safety tehnologiju izbegavanja sudara Volvo prvi na svetu ima kao standardno ugrađenu opremu za bezbedniju urbanu vožnju. Pri brzinama do 30 km/h laserska tehnologija može da oseti da li vozilo koje se nalazi 6-8 m ispred stoji u mestu ili se sporije kreće.
Za pogon automobila koriste se isključivo turbo benzinski i dizel agregati, zapremine od 1.6 do 3.0 litra. Prenos snage ostvaruje se preko šestostepenog manuelnog i automatskog menjača, kao i šestostepene powershift transmisije. Novi S60 direktno cilja na premijum segment klase, odnosno kupce koji bi inače kupili Audi A4, BMW Serije 3 ili Mercedes C-klasu. Za razliku od prošlog modela, novi je itekako dostojan poređenja sa nemačkom trojkom te im predstavlja ne samo zanimljivu nego i poželjnu alternativu.

Volvo S 60Volvo S 60