Volvo V40

Volvo-V40_01Volvo-V40_02

Volvo V40 je predstavljen ove godine na Salonu automobila u Ženevi. Ime koje je poznato ljubiteljima automobilizma još od sredine 90-ih godina prošlog veka sada je dobilo sasvim novi izgled i nove motore. Sa ovim modelom švedski proizvođač pokušava da konkuriše vozilima premijum segmenta, u prvom redu Audiju i Mercedesu. Volvo V40 je postavljen na Fordovu C1 platformu, koju je koristio i poznati model švedskog proizvođača C1. Međutim, proizvođač navodi da je u potpunosti izmenio podešavanja električnog servo upravljača i izmenio svojstva gotovo svih elemenata oslanjanja, kako bi dobio što dinamičnije i agilnije vozilo.

Dizajnerska rešenja Volvo V40 preuzima od svog većeg brata, modela S60. To znači da prednjim delom dominiraju oštre linije, kao i masivan odbojnik. Osim njih, prisutno je i dosta zaobljenih linija, pretežno na bokovima vozila koji se pružaju sve do zadnjeg kraja. Izbačena maska hladnjaka ostavlja utisak snage i bezbednosti, koja nikada nije upitna kada je Volvo u pitanju. Na boku se izdvaja linija koja se proteže od prednjih svetlosnih grupa, sve do zadnjeg kraja vozila. Stop svetla imaju krajnje neobičan oblik i predstavljaju dalju razradu dizajna viđenog na modelu XC60. Zadnji odbojnik je masivan, sa inkorporiranim katadiopterima i naglašenim završecima izduvnih cevi. Dizajnera švedskog Volvoa sa ponosom ističu kako su novim modelom želeli da ostave utisak dinamičnog i performantnog vozila.

Enterijer je izuzetno skladnih linija, sa več prepoznatljivom dizajnerskom filozofijom minimalizma. Instrument tabla je specifičnog oblika, bilo da su u pitanju sami instrumenti ili pak centralna konzola, koja je viđena na prethodnim modelima u obliku ravne, hromirane ploče sa komandama klima i audio uređaja, a iza koje je smešten prostor za odlaganje sitnijih predmeta. Instrumenti su krajnje neobičnog oblika, sa vodoravno postavljenim obrtomerom, dok je za brzinomer ipak zadržana klasična kružna forma. Prikaz nivoa preostalog goriva je u vidu horizontalnih crtica, preko grafičkog displeja.

Nijedna priča o bezbednosti automobila se ne može zamisliti bez Volvoa. Automobili švedskog proizvođača, često neugledno kutijastog oblika su oduvek bili sinonim za bezbednost. U međuvremenu dizajn je doživeo korenite izmene, ali Volvo kao da želi da ubedi svet da sa kutijastim dizajnom nije nestala i prepoznatljiva bezbednost. Izlišno je pominjati elektronske sisteme bezbednosti, koji su sada standard u svim klasama. Na ovom mestu moramo da pomenemo da je Volvo prvi proizvođač na svetu koji je predstavio vazdušni jastuk namenjen pešacima, koji se u slučaju potrebe aktivira na spoju poklopca motora i vetrobranskog stakla. S40 je ponudio i različite sisteme bezbednosti, između ostalog i vetrobransko staklo koje odbija vodu, aktivni tempomat, sistem za nadzor slepog ugla, auto-adaptivne farove itd, kao i adaptivna stop svetla koja pri brzinama iznad 50 km/h prepoznaju kritična kočenja i signaliziraju vozačima ostalih vozila na opasnost. Sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, kao i umora vozača značajno unapređuju bezbednost.

Za pogon se mogu odabrati četvorocilindrični i petocilindrični dizelaši maksimalne snage 115, 150 i 177 ks. Boje benzinaca takođe brani četvorocilindrični i petocilindrični motori maksimalnih snaga 150, 180 i 254 ks. Svi motori zadovoljavaju Euro 5 standarde. Prenos snage je na prednje točkove preko šestostepenih manuelnih i automatskih menjača.

Volvo-V40_03Volvo-V40_04