Golf osme generacije osvojio je titulu NetAuto 2020. godine i pre nego što je počeo da se prodaje u Srbiji. Što dokazuje kolika je popularnost ovog glabalnog modela i kod nas. Njegov start na srpkom tržištu najavljen je za kraj avgusta o ve godine. Do sada je Volkswagen dva puta osvajao titulu NetAuto, Polo je bio pobednik u prvom izboru održanom 2003. godine, da bi uspeh ponovio i deset godina kasnije - 2013. godine.
Automobil 2014. godine u Srbiji
10. Dec 2013
Metro Market, specijalizovano preduzeće koje se bavi tržišnim komunikacijama u oblasti automobilizma, osnovano 1991. godine, ove godine po dvanaesti put za redom organizuje izbor za automobil godine putem Interneta. Prateći razvoj automobilske industrije i trend zaštite životne sredine, ove godine po treći put, između automobila kandidata biće proglašen automobil sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu - EKO automobil godine u Srbiji.
U utorak, 10.12.2013. godine, u salonu Verano Motors-a, generalnog uvoznika i distributera Peugeot vozila, održana je promocija novog ciklusa ocenjivanja za dodelu priznanja automobilu sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu. (VIDEO)
Ovogodišnji ciklus ocenjivanja za dodelu priznanja automobilu sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu odvija se pod pokroviteljstvom Ministarstva energetike, razvoja i zaštite životne sredine i u saradnji sa Ministarstvom saobraćaja, Privrednom komorom Srbije, Agencijom za bezbednost saobraćaja, AMSS - Centrom za motorna vozila i Srpskom asocijacijom uvoznika automobila i delova.
Gostima i novinarima obratilo se ispred domaćina Verano Motorsa Milan Vukasović, direktor, a Rade Ostojić u ime Ministarstva energetike, razvoja i zaštite životne sredine održavajući ovakve aktivnosti koje afirmišu zaštitu okoline, ali i automobilsku industriju kao značajnu privrednu delatnost. Prisutne su pozdravili i Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila, u ime žirija Dušan Stokić, sekretar Odbora za zaštitu životne sredine i održivi razvoj Privredne komore Srbijei Zlatko Mitić, ispred organizatora izbora.
Milan Vukasović istakao je da je Peugeot u svako vozilo uložio svoje umeće i inovativnu tehnologiju kako bi smanjio potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova i nastavio: “Ovaj projekat na specifičan i determinisan način rangira automobile koji se kao novi modeli prvi put pojavljuju na tržištu Srbije. Iako se nametnulo da je emisija štetnih gasova, pre svega ugljen dioksida osnovna odrednica da li je neki automobil više ili manje prihvatljiv u odnosu na životnu sredinu, ovde su parametri i kriterijumi kompleksniji. Tako na primer pored emisije izduvnih gasova, ocenjuje se i buka, potrošnja goriva, zatim reciklabilnost automobila kao takvog - koliko je učešće recikliranih delova, odnosno u kolikom procentu automobil može da se reciklira na kraju svog životnog veka.”.
Miloš Petrović: Srpska asocijacija uvoznika automobila podržava ovaj izbor od njegovog početka 2002. godine jer smatramo da je u funkciji automobilskog tržišta Srbije i popularno afirmiše automobile i automobilsku industriju. Nova dimenzija, kompetentno odlučivanje o nivou kvaliteta automobila gde je u prvom planu zaštita okoline u mnogome se poklapa sa ciljevima Asocijacije da sa zakonodavcem dođe do toga da sve što opterećuje uvoznike, na kraju i krajnjeg kupca, bude razumno kako bi se i tržište, na kraju krajeva unapredilo. Najbolji primer su reakcije na ekološku taksu... Ona ima smisla u uređenim državama, gde se zna šta se radi sa vozilom posle eksploatacije, to je izmišljeno da bi se upravljalo opasnim otpadima.
Ali ne može da se odredi da svi linearno plaćaju određeni iznos. Ako, na primer, Tojota pravi automobil koji može da se reciklira do 85%, a imate neke proizvođače koji mnogo manje ulažu u taj segment obnovljivih materijala, nije uredu da svi plaćaju istu taksu.
Ekološka taksa iznosi 12.000 dinara po toni i naplaćuje se shodno Pravilniku o načinu i postupanju upravljanja otpadnim vozilima, što znači da država obezbeđuje sredstva za reciklažu polovnjaka odmah pri uvozu novog vozila. Fizička lica koja uvoze polovne atomobile nisu u obavezi da je plaćaju, što dodatno utiče na ionako lošu prodaju novih i povećanje uvoza nekvalitetnih automobila.
Dušan Stokić: U Privrednoj komori Srbije nakon prezentovanja predstavnika Metro Marketa ideje i koncepta za izbor automobila sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu u našoj zemlji prepoznali smo važnost ovakve manifestacije i zajedno sa ostalim državnim, društvenim i drugim institucija podržali ovu akciju. Od tada prošlo je tri godine i ona je dobila respektabilnu dimenziju.
PKS je pružio podršku jer već čitav niz godina, u okviru svojih strateških ciljeva i aktivnosti, podstiče projekte u oblasti zaštite životne sredine i učestvuje u kreiranju poslovnog i zakonodavnog ambijenta, a u slučaju ove akcije postoji i širi društveni značaj.
Ideja manifestacije EKO auto godine u Srbiji, jeste, pre svega, promocija kvalitetnih automobila koji se koriste na ulicama i putevima Srbije. Ovde pod kvalitetom podrazumevamo ekonomičnu potrošnju goria, minimalno zagađivanje životne sredine i što veću mogućnost reciklaže kako delova i sklopova ugrađenih u automobil tako i nakon njegovog životnog veka.
Zlatko Mitić: Naš izbor ima praktično dva segmenta, jedan demokratski gde svako koga interesuju automobili može da glasa i time izrazi svoje mišljena i doprinese da dođemo do pobednika, isto važi i za izbor za mis. Sa druge strane imamo ekspertski gde se na osnovu tačno utvrđenih kriterijuma i prema podacima za tačno definisan model koje su dostavili uvoznici marki čiji su automobili u konkurenciji proglašava ekološki najpodobniji.
Automobili najnovijih generacija tehnološki su sve napredniji tako da im se pored ostalog i emisija CO2 i ostalih štetnih materija znatno smanjuje. Izborom nekog od takvih modela automobila i dodeljivanjem priznanja sa aspekta zaštite životne sredine, afirmišemo ovaj trend i naglašavamo u kom pravcu treba da razmišljaju potencijalni kupci, ali i uvoznici formirajući svoju ponudu tržištu u Srbiji.
Namera organizatora je da izborom nekog od takvih “zelenih” modela automobila i dodeljivanjem priznanja sa aspekta zaštite životne sredine, afirmišemo ovaj trend i naglasimo u kom pravcu treba da razmišljaju potencijalni kupci, ali i uvoznici automobila. Značaj sektora zaštite životne sredine postaje sve veći i vidljiviji, posebno uzimajući strateško opredeljenje države Srbije da se pridruži državama-članicama Evropske unije.
Kao i prethodnih godina, posetioci specijalizovanog automobilskog web portala www.netauto.rs, prema sopstvenim kriterijumima glasaće za automobile koji su se pojavili u ovoj godini. Glasanje se sprovodi od početka decembra ove godine do 31. januara 2014. godine, po principu jedna e-mail adresa - jedan glas. Podršku pružaju, omogućujući da se preko njih glasa i najposećeniji automobilski sajtovi u Srbiji: www.automagazin.rs, www.autoportal.rs, www.autoblog.rs, www.superauto.rs, ... kao i specijalizovane TV emisije: Auto TV Edition, ABS Show, Auto fleš, Auto sprint, Auto-moto-magazin, Fokusauto i Mobil auto.
U konkurenciji se nalazi 21 novi model automobila iz ovogodišnje produkcije: Audi A3 Limousine, BMW 3 Gran Turismo, Chevrolet Trax, Citroen C4 Picasso, Dacia Logan MCV, Fiat 500L Living, Honda Civic Tourer, Hyunda i10, Kia Pro-Cee'd, Mazda3, Mercedes CLA, Nissan Note, Opel Insignia, Peugeot 308, Renault Captur, Seat Leon, Subaru Forester, Suzuki Swift, Škoda Octavia, Toyota Corolla i Volvo S60.
Titulu su od 2002. godine do sada osvajali Volkswagen Polo (NetAuto 2003), Citroen C2 (2004), Opel Astra (2005), Renault Clio III (2006), Dodge Caliber (2007), Renault Laguna III (2008), Toyota Avensis (2009.) Volkswagen Polo (2010), Citroen DS3 (2011), Subaru XV (2012) i Mercedes-Benz A Klase (2013).
Tutula EKO automobil godine u Srbiji 2012. godine pripala je Hondi Civic 5D I-DTEC, a za 2013. godinu najviše poena i titulu osvojio je Peugeot 208 1.4 e-HDI.
Na osnovu Pravilnika i precizno utvrđenih kriterijuma odluku koji automobil ima najbolje performanse u odnosu na životnu sredinu doneće nezavisni stučni žiri:
• Rade Ostojić, Ministarstvo energetike, razvoja i zaštite životne sredine
• dr Demir Hadžić, Ministarstvo za saobraćaj
• mr Dušan Stokić, Privredna komora Srbije
• dr Miloš Petrović, Srpska asocijacija uvoznika automobila i delova
• Milan Božić, AMSS – Centar za motorna vozila
• mr Dragana Petrović, Victoria Consulting
• Zlatko Mitić, Metro Market.
Predstavnicima autorizovanih zastupnika marki čiji modeli osvoj titulu EKO automobil 2014. godine u Srbiji i NetAuto 2014 biće uručene statue, autorski rad Radoša Radenkovića, akademskog vajara iz Beograda.
Kao prateću manifestaciju, koja automobilima i završnoj ceremoniji dodele nagrade daje posebnu dimenziju, deseti put za redom organizujemo i izbor za Miss NetAuto u saradanji sa Supermarket concept store.
Prisutnima se obratila i Sara Nastić, PR Supermarket Concept Store: Mi podržavamo ovu akciju koju je pokrenuo automobilski web portal Netauto.rs i da kažem da su u našem prostoru već prezentovani automobili, među kojima su Opel, Volvo, Renault, Smart, Nissan i drugi.
Smatramo da pored mode koja je postala naša svakodnevnica, industrijskog dizajna koji ulapšava naše domove i lepe hrane i pića, naš lifestyle čini i automobil koji vozimo svaki dan. Naša misija je da promovišemo dizajn kao način života.
Ovom prilikom devojke koje se takmiče za titulu Miss NetAuto 2013, odevene su u kreacije domaćih dizajnera tekuće kolekcije za jesen-zimu, koje se prodaju u Supermarket concept store-u.
U našem prostoru svoje modne kreacije izlaže više od 40 domaćih, afirmisanih dizajnera, koji svakodnevno beograđanima predstavljaju trenutne modne tendencije. Neki od kreatora i dizajnera čiji su modeli sada pred nama su: Ljuba Sikimić, Iva Soković, Igor Todorović, Tijana Žunić...
Dekorativnu kozmetiku i šminku obezbedila je firma Kriolan, dok je podršku vizuelnoj postavci dao Proreklam studio.
Svečana dodela priznanja održaće se početkom iduće godine.