Bezbedno u letnjim mesecima

27. Jun 2014

Putovanje na letovanje
Letnji meseci, jun, jul i avgust, period su sa veoma izraženim stradanjem u saobraćaju. Razlozi za ovakvo stanje su različiti, ali veliki broj ljudi nastradalih u toku letnjih meseci su oni koji su putovali ka dalekim turističkim destinacijama, vraćali se sa njih ili pak prolazili kroz našu zemlju. Tokom letnjih meseci u saobraćajnim nezgodama najčešće stradaju čitave porodice i mladi.

U toku letnjih meseci 2013. godine, na putevima u Srbije dogodile su se 9.494 saobraćajne nezgode. U ovim nezgodama poginulo je 205 ljudi, dok je njih 5.264 zadobilo teške ili lakše povrede. Iako je broj poginulih u 2013. godini smanjen u odnosu na 2012. godinu za preko 11 odsto, od suštinske važnosti je da se tragičan bilans iz prethodnih godina i dalje smanjuje kvalitetnim i pravovremenim aktivnostima. U tom cilju, Agencija za bezbednost saobraćaja, uz podršku partnera, planirala je promotivno-preventivnu kampanju posvećenu bezbednosti saobraćaja u letnjim mesecima. Osnovne poruke i saveti koje promoviše kampanja upućeni su vozačima i putnicima, a odnose se na značaj i obavezu poštovanja propisanih ograničenja brzine, propisnog i bezbednog preticanja, korišćenja sigurnosnih pojaseva i bezbednosnih sedišta za decu i nekonzumiranja alkoholnih pića. Pored poštovanja propisa, od suštinskog značaja su pravilna priprema za putovanje, polazak na put u odmornom stanju i redovno pravljenje pauza tokom vožnje.

Važno je istaći da su preduslovi za bezbedno putovanje: adekvatna priprema vozila, vozača i putnika za putovanje po visokim temperaturama.

Kampanja biće realizovana kroz: emitovanje radio i TV spota posvećenog bezbednosti u letnjim mesecima, postavljanje bilborda sa porukama duž svih putnih pravaca kojima se kreću turisti (ka moru, planinama, banjama), podelu brošura sa savetima za bezbedno putovanje (priprema za put, poštovanje propisa, upozorenja o opasnim deonicama, bezbedna vožnja, itd.), kao i brošura sa savetima za strane državljane (na engleskom i nemačkom jeziku) koji tranzitno prolaze kroz Republiku Srbiju.

Ovu kampanju Agencija realizuje u saradnji sa partnerima – Upravom saobraćajne policije, JP Putevi Srbije, Udruženjem osiguravača Srbije, Crvenim krstom Srbije i Nacionalnom asocijacijom turističkih agencija (YUTA).


Ime i prezime
Komentar