Decenija prvog električnog Opela

07. Mar 2021

Opel Ampera

 

 “Ako želimo da postignemo buduće klimatske ciljeve, udeo električnih vozila mora znatno da se poveća“, kaže Michael Lohscheller, Opelov izvršni direktor. Shodno tome, Opel će na tržištu imati devet elektrifikovanih vozila (EV) do kraja ove godine - od Corsa-e, Mokka-e, Zafira-e Life, Grandland X plug-in hibrida i sledeće generacije Astre, do Comba-e, Vivaro-e i Movano-e koji su laka komercijalna vozila. Do 2024. godine brend će da ponudi elektrifikovanu varijantu svakog modela. 

 

Međutim, Opel je svoj prvi doprinos povećanju prodaje EV već dao pre deset godina, 2011. godine lansiranjem Ampere - prvog električnog automobila proširenog dometa evropske marke - Opel se postavio kao pionir na putu ka električnoj mobilnosti. Revolucionarna, uglađena i praktična Ampera bila je prvo evropsko električno vozilo koje je omogućilo mobilnost „idi bilo gde u bilo koje vreme“. Kada je puštena u prodaju krajem 2011. godine, Ampera je osnovala potpuno novi segment vozila na evropskom tržištu automobila.

 

Opel Ampera imala je oduševljene kupce širom sveta. Više od 5.000 „e-pionira“ izjavilo je da su potencijalni kupci i pre nego što je automobil krenuo u prodaju.  

 

Mediji su bili podjednako impresionirani, žiri vodećih međunarodnih novinara izabrao je Opel Amperu i njen sestrinski model Chevrolet Volt za dobitnike nagrade Evropski automobil 2012. godine. Dugoročnim testom koji je iste godine započeo nemački automobilski klub ADAC, Ampera je pokazala svoju trajnost prešavši više od 200.000 km za osam godina. 

 

Ne zadovoljavajući se samo popularnošću i nagradama, Ampera se dokazala i u konkurenciji. Opelov električni model proširenog dometa pobedio je 2012. godine na 13. međunarodnom reliju Monte Carlo za električne automobile i alternativne pogonske sisteme. Pobedničku Amperu vozili su francuska legenda relija Bernard Darniche i Joseph Lambert, a još trojica završili su među prvih deset.

 

Ampera je potvrdila Opel kao lidera inovacija i odmah je postala najprodavaniji evropski električni automobil u 2012. godini, sa 6.631 jedinica i oko 21 odsto udela u evropskom segmentu električnih putničkih automobila. Vodeće tržište za EREV bila je Holandija, zatim Nemačka i Velika Britanija. Po završetku proizvodnje 2015. godine, broj registrovanih Ampera iznosio je više od 10.000 jedinica.

 

Prednji točkovi Ampere u svakom trenutku električno su vođeni. Litijum-jonska baterija od 16 kWh napaja naprednu električnu pogonsku jedinicu od 111 kW/150 KS da bi isporučila između 40 i 80 km čistog električnog pogona bez emisija - u zavisnosti od terena, tehnike vožnje i temperature - kada je potpuno napunjena. Prema tadašnjim propisima za merenje potrošnje goriva i emisije ugljen-dioksida, Ampera je trošila 1,2 l/100 km i emitovala 27 g/km ugljen-dioksida kombinovano u NEDC ciklusu. 

 

Na putu, Amperin električni pogonski sistem Voltec obezbeđuje živahne performanse. Trenutni obrtni moment od 370 Nm omogućava ubrzanje od nula do 100 km/h za oko devet sekundi i maksimalnu brzinu od 161 km/h. Ampera nudi gotovo tihi električni pogon pod napajanjem iz baterije i prefinjene performanse čak i u režimu vožnje produženog dometa.

 

Zahvaljujući inteligentnoj i praktičnoj Amperinoj mogućnosti proširenog dometa, vozači uživaju u miru jer nikada neće ostati na cedilu zbog ispražnjene baterije.

 

Pored čiste baterije, domet vožnje sa nultom emisijom dovoljan je bio da zadovolji dnevne potrebe većine evropskih vozača. Ampera je takođe obezbedila ukupan domet vožnje veći od 500 kilometara zahvaljujući svom benzinskom motoru koji proširuje domet. On se bez problema uključuje u proizvodnju električne energije kada baterija dostigne minimalno stanje napunjenosti.

 

Električna pogonska jedinica, smeštena uz benzinski motor, sastoji se od električnog motora, električnog generatora i seta zupčanika koji poboljšava ukupnu efikasnost smanjenjem kombinovane brzine rotacije elektromotora. Za razliku od konvencionalnog pogonskog sklopa, ne postoje stepenasti prenosnici.

 

U režimu proširenog dometa, koji se aktivira kad god bi baterija dostigla minimalno stanje napunjenosti, pogonska snaga generatora neprimetno se isporučuje na električnu pogonsku jedinicu. Generator pokreće visoko efikasni benzinski motor od 1,4 litra snage 63 kW/86 KS.

 

Vozači su najčešće birali jedan od dva glavna načina vožnje: Normalni i Sport. Režim ‘Sport’ povećava osetljivost papučice gasa. Postoje dva dodatna režima za posebne situacije u vožnji: „planinski“ režim obezbeđuje dovoljno energije baterije za održivu vožnju planinskim putevima. Režim „Zadrži i napuni“ zadržava preostali energetski kapacitet baterija aktiviranjem benzinskog motora.

 

Paket baterija u obliku slova T, 198 kg, 16 kWh, postavljen je u središnji tunel automobila. Sadrži 288 litijum-jonskih baterija, konfigurisanih za optimalne performanse i trajnost. Koristi sistem za termičko upravljanje tečnošću i u to vreme bio je jedina masovno proizvedena baterija koja je mogla da se zagreje ili hladi - prva u industriji.

 

Ampera je isporučena sa šest metara dugim kablom za punjenje koji je smešten u prtljažnik. Korišćenjem utičnice od 230V / 6 ili 10A, vlasnici su mogli u potpunosti da napune bateriju za oko devet ili pet sati i da programiraju vreme punjenja.

 

Jednako revolucionaran kao i njegov jedinstveni Voltec-ov električni pogonski sistem bio je i Amperin privlačan dizajn. Elegantan, aerodinamički efikasan stil objedinjuje kabinu koja zamenjuje konvencionalne brojčanike i merače ekranima u boji visoke rezolucije i funkcionalnošću ekrana osetljivog na dodir.

 

Kabina odražava revolucionarnu prirodu pogonskog sistema Ampere. Dva interaktivna ekrana u boji visoke rezolucije označavala su jedinstven karakter automobila. 

 

Kabina nudi sav prostor, udobnost i pogodnosti koje se očekuje od modernog kompaktnog automobila: fleksibilnost sa pet vrata, udoban smeštaj za četiri odrasle osobe i prostor za prtljag sa podignutim / spuštenim sedištima zapremine 310 / 1.005 litara.

 

Ampera je tipičan Opel. Razvili su ga Opelovi inženjeri u Russelsheimu, a njene karakteristike platforme usavršene su da zadovolje očekivanja pronicljivih kupaca.

 

Napredni sistem kočenja sakuplja energiju koja se stvara tokom kočenja. Omogućava maksimalno regenerativno kočenje pomoću električnog motora, puni bateriju prilikom kočenja i neometano uključuje frikcione kočnice kada se papučica jače nagazi za brzo zaustavljanje.


Ime i prezime
Komentar