Novi Opel Crossland izveden od Mokke

08. Oct 2020

Opel CrosslandOpel CrosslandOpel Crossland

 

Svež i kompaktan spolja, veoma prostran i svestran iznutra, modernog SUV izgleda. To je novi Opel Crossland, prvi model koji je usvojio novo lice brenda, predstavljen samo par nedelja ranije kod Opel Mokke. Kao što je slučaj i kod Mokke, novi Crossland oslobađa se X-nastavka u svom imenu. Kao dodatak dizajnu, Opel je dodatno razvio Crosslandovu platformu, upravljanje i dodao sportsku GS Line+ oblogu kao i IntelliGrip prilagodljivu kontrolu pogona.

 

Organski integrišući masku i farove, Opel Vizor kod novog Crosslanda pruža se iz jednog dela preko prednjeg kraja automobila. Vizor optički proširuje i organizuje prednji deo automobila sa smanjenim brojem elemenata. Svetleći logo kompanije ponosno dominira centralnim delom. Vizor će postati obeležje svih Opel modela tokom 2020. godine prema ideji daljeg grupisanja vrhunskih tehnologija.

 

Pozadi, nova zatamnjena zadnja svetla pojačavaju prepoznatljiv Opel wing light design, i nova crna površina zadnjih vrata visokog sjaja  (dostupna u kombinaciji sa crnim krovom) čini novi Crossland širim i jačim.

 

Takođe, novost su i prednje i zadnje klizne ploče (obojene u srebrno na Ultimate modelu), LED prednje maglenke (sa hromiranim dekorom na Ultimate i Elegance modelima), a hromirana lajsna za vrata za Ultimate oblogu, plus moderni 16 i 17-inčni aluminijumski naplatci. Prvi su dostupni u srebrnoj, dvonijansnoj crnoj visokog sjaja ili crnoj boji visokog sjaja, dok drugi dolaze u dvobojnoj crnoj visokog sjaja ili crnoj boji visokog sjaja.

 

Crossland GS Line+ zadovoljiće potrebe fanova sportskog izgleda. Ovaj novi paket opreme, uključujući 17-inčne aluminijumske naplatke, crni krov, crveni otvor za dnevno svetlo, AGR-sertifikovana ergonomska sedišta (Action Gesunder Rücken e.V.) za vozača i suvozača, LED zadnja svetla i krovne šine čine da se ovaj kompaktni SUV zaista izdvaja od konkurencije.

 

Osećaj velikog prostora i prvoklasna AGR ergonomska prednja sedišta u Crosslandu učiniće duga putovanja još udobnijim. SUV takođe obiluje visokim nivoom fleksibilnosti, zahvaljujući pojedinačno pomerajućim i zavaljenim zadnjim sedištima koja su deljiva u odnosu 60/40 i klize do 150 mm, povećavajući prostor prtljažnika od osnovnih 410 do 520 litara što ga čini vodećim u svojoj klasi. Preklapanjem zadnjih sedišta zapremina prtljažnika povećava se na maksimalnih 1.255 litara.

 

Dinamični vozači posebno će ceniti poboljšanja koja je Opel napravio na platformi Crosslanda. Opelovi inženjeri u Russelsheimu razvili su nove opruge i amortizere za McPherson prednje oslanjanje i torzione grede za zadnju osovinu. U kombinaciji sa novim upravljanjem, osovinom upravljačkog stuba, koja poboljšava preciznost upravljanja i osećaj centra, platforma novog Crosslanda pruža optimalnu ravnotežu udobnosti i okretnosti.

 

Novo sa IntelliGripom: Optimalni pogon u svakom trenutku

 

Kupci novog Crossland-a mogu da dodaju ektsra bezbednost za unapređenu dinamiku vožnje sa IntelliGripom. Ovaj prilagodljivi sistem kontrole proklizavanja omogućava optimalno prijanjanje i stabilnost na svim vrstama podloge. IntelliGrip sadrži sledećih pet režima:

 

Uobičajeno / na putu: „Normalni režim“ se uključuje čim se Crossland pokrene. Podešavanja ESP-a i kontrole proklizavanja odgovaraju normalnim uslovima vožnje u grada, na autoputu ili na selu.

Sneg: Ovaj specijalni zimski režim omogućava optimalno prijanjanje na zaleđenim i snežnim površinama pri brzinama do 50 km/h. Kontrola pogona reguliše proklizavanje prednjih točkova, usporavajući okretanje i prenos obrtnog momenta na drugi prednji točak.

Blato: Ovaj režim omogućava veće proklizavanje točka. Ovo namerno proklizavanje točka sa najmanje pogonske snage pri pokretanju automobila omogućava uklanjanje blata iz pneumatika, koji zatim može da povrati pogonsku snagu. U međuvremenu, točak sa najviše prijanjanja prima najveći obrtni momenat.

Pesak: Ovaj režim omogućava malu količinu istovremenog okretanja oba prednja točka, omogućavajući automobilu da se kreće i smanjujući rizik od potonuća.

ESP isključen: Ovo deaktivira ESP i kontrolu proklizavanja pri brzinama do 50 km/h. Iz bezbednosnih razloga, IntelliGrip se automatski vraća u „normalan režim“ pri brzini većoj od 50 km/h.

 

Vozači i putnici mogu da uživaju ne samo u snažnom držanju, već su i dobro povezani, a imaju i mogućnost zabave zahvaljujući nizu informativno-zabavnih sistema koji čine Radio BT, Multimedia Radio i vrhunski Multimedia Navi Pro sa osmoinčnim ekranom osetljivim na dodir u boji. Multimedijalne jedinice su takođe kompatibilne sa Apple CarPlay i Android Auto. Kompatibilne pametne telefone moguće je puniti  tokom upotrebe putem bežičnog induktivnog punjenja. Pored toga, Crossland nudi uslugu „OpelConnect“ kao opciju. Navigacija uživo sa informacijama o saobraćaju u realnom vremenu i trenutnim cenama goriva, plus direktna veza do pomoći u kvaru i hitnih poziva čini putovanja još opuštenijim.

 

Euro 6d benzinski i dizel motori: Zabavna vožnja sa niskom emisijom štetnih gasova

 

Kupci Opel Crosslanda mogu da biraju iz palete pogonskih agregata efikasnih benzinskih i dizel motora sa zapreminom od 1,2 i 1,5 litara. I benzinski motori od 61 kW (83 KS) do 96 kW (130 KS) i dizel motori od 81 kW (110 KS) i 88 kw (120 KS) sada ispunjavaju stroge Euro 6d emisione standarde.

 

Moderna tehnologija osvetljenja i inovativni sistemi pomoći 

 

Putovanja biće još opuštenija i bezbednija uz brojne ultra moderne tehnologije i sisteme pomoći dostupne kod Opel Crosslanda. Prilagodljiva puna LED svetla sa svetlima u krivinama, asistencijom za duga svetla i automatskim nivelisanjem obezbeđuju izvanrednu vidljivost u mraku.

 

Najvažniji sistemi asistencije novog Opel Crosslanda:

 

Head Up displej projektuje najvažnije podatke o brzini, navigaciji i sistemima pomoći u direktni vidokrug vozača.

Upozorenje o sudaru spreda sa automatskim kočenjem u nuždi i otkrivanjem pešaka pri brzinama većim od 5 km/h. Ako se automobilu ili pešaku ispred približi prebrzo, sistem akktivira zvučni signal upozorenja i prikazuje poruku u informacionom centru za vozača. Ako je sudar neizbežan, sistem kočenja se priprema i, ako je potrebno, aktivira se kočenje u nuždi kako bi se umanjili efekti potencijalnog sudara. Ispod 30 km/h sistem može potpuno da zaustavi automobil. Ako brzina pređe 30 km/h, brzina se smanjuje i vozač mora aktivno da koči. 

Upozorenje o napuštanju saobraćajne trake izdaje zvučne i vidljive signale ako registruje da se traka nenamerno napušta.

Upozorenje o pospanosti vozača procenjuje nivo zamora kroz stil vožnje i upozorava vozača ako je neophodna pauza.

Side Blind Spot Alert koristi ultrazvučne senzore i prijavljuje vozila koja prolaze sa strane automobila i upozorava vozača lampicom upozorenja u odgovarajućem ogledalu.

Panorama kamera za zadnji pogled sa zadnjim uglom gledanja od 180 stepeni.

Automatska pomoć pri parkiranju identifikuje odgovarajuća paralelna i bočna parking mesta i automatski parkira automobil; vozač treba samo da pritisne pedale i menjač brzina.

Tempomat sa graničnikom brzine, zajedno sa prepoznavanjem znaka brzine,  omogućava brzo i lako pridržavanje ograničenja brzine.

 

Opel će uskoro da otvori knjige porudžbina za novi Crossland, koji će u prodavnice da stigne početkom 2021. godine.


Ime i prezime
Komentar