Globalni trijumf SUV vozila

12. Apr 2017

World Car of the Year 2017World Car of the Year 2017


Na nedavno zavrđenom izboru za automobil godine u Evropi po prvi put u istoriji ovog prestižnog izbora pobedio je jedan SUV – Peugeot 3008. Možda i nije iznenađenje ako se uzme u obzir da je to najbrže rastući segment i da više nema proizvođača automobila koji nema svog predstavnika u njemu. Na tek završenom beogradskom Salonu automobila prisustvovali smo premijeri modela Stelvio prvog SUV-a italijanskog Alfa Romea.

Globalna priča o dominaciji ovih automobila nastavila se kada su u izboru za Svetski automobil godine za 2017. godinu finalisti svedeni na posljednja tri. Za titulu World Car of the Year Award našla su se ni manje ni više nego tri SUV-a: Audi Q5, Jaguar F-Pace i Volkswagen Tiguan! Na taj način otelotvorena je popularnost koju ovaj segment trenutno uživa na tržištu širom sveta.

Na početku Međunarodnog sajma automobila NYIAS u New Yorku (New York International Auto Show) odluku o pobedniku saopštio je žiri sastavljen od 75 specijalizovanih automobilskih novinara iz 23 države sveta.

Jaguar F-Pace proglašen je za svetski automobil godine, a dobio je nagradu i za najbolji dizajn, pobedivši Mercedes-Benz S-klasu i Toyotu C-HR. Mercedes-Benz E-klase proglašen je za luksuzni automobil godine, dok je BMW i3 nagrađen u kategoriji za urbani automobil godine. Porsche 718 Boxster/Cayman najbolji je automobil visokih performansi, dok je Toyota Prius Prime “zeleni” automobil godine.

Zanimljivo je da je F-Pace prvi SUV model u istoriji britanskog automobilskog proizvođača i odmah je osvojio prestižnu nagradu.

Dosadašnji pobednici u izboru World Car of the Year bili su: Audi A6 (2005), BMW Serije 3 (2006), Lexus LS460 (2007), Mazda2 / Mazda Demio (2008), Volkswagen Golf (2009), Volkswagen Polo (2010), Nissan Leaf (2011), Volkswagen Up! (2012), Volkswagen Golf (2013), Audi A3 (2014), Mercedes-Benz C klasa (2015) i Mazda MX-5 (2016).

Međunarodni žiri koji je izabrao Svetski automobil 2017. godine, dodelio je nagrade u još nekoliko kategorija: World Urban Car of the Year, World Luxury Car of the Year, World Performance Car of the Year, World Green Car of the Year i World Car Design of the Year.



Pobednici po kategorijama


World Car of the Year 2017: Jaguar F-Pace
World Urban Car of the Year: BMW i3 (94 Ah)
World Luxury Car of the Year: Mercedes E klase
World Performance Car of the Year: Porsche 718 Boxster/Cayman
World Green Car of the Year: Toyota Prius Prime
World Car Design of the Year: Jaguar F-Pace

 

 

Lada Niva - 1976.Toyota RAV4-1996.

 

 

SUV odnosno SAV vozila

 

 

Da se podsetimo SUV u Evropi SAV posebna je kategorija vozila, nazvana po skraćenicama za Sport utility vehicle odnosno SAV za Sport activity vehicle, a radi se o vozilima koja svojim izgledom liče na terenska vozila, ali se od njih razlikuju prema nameni, ceni i voznim karakteristikama. Ne mogu da se porede s autentičnim terencima van puta jer su im terenska svojstva i robusnost minimalizovani zbog udobnosti i dizajna.

Toyota je izuzetno ponosna što je 1994. godine stvorila segment kompaktnih SUV vozila, lansiranjem prvog rekreativnog vozila s pogonom na četiri točka (Recreational Active Vehicle - RAV4). Tada je predstavljen kao kompaktan (3.69 m) model sa troja vrata, prvi gradski "terenac" koji se prilično razlikovao od tradicionalnih 4x4 vozila. Segment kompaktnih SUV vozila je rođen nastankom RAV4. Danas postoji više od 20 različitih modela u ovom segmentu.

S druge strane (tada gvozdene zavese) Rusi ponosno da je Peter Prusov, čovek sa vizijom za kojeg može da se kaže da je jedan od stvaralaca SUV klase. On je idejni tvorac i "otac" Lade Nive odnosno modela VAZ2121 koji je pre tačno 40 godina krenuo putevima tadašnjeg SSSR-a ka Evropi, kako Istočnoj tako i Zapadnoj. Do danas je uz brojne (oko 30) modifikacije proizvedeno preko 2,5 miliona primeraka.

 


Ime i prezime
Komentar