Kineski brend želi da zauzme Fordovo mesto

11. Apr 2019

GAS GS5GAC GS8

Na izložbi Sankt Peterburg International Automobile Salon, brend GAC otkrio je planove za ulazak na rusko tržište. Početak prodaje zakazan je za septembar. U početku, linija modela biće prilično skromna. GAC GS5 trebalo bi da postane vodeći model na tržištu - u Kini, cena ovog crossovera s pogonom na prednjim točkovima počinje od 18.000 dolara.

Na domaćem tržištu, ovaj model opremljen je 1,5-litarskim benzinskim turbo motorom  koji razvija snagu od 152 KS (235 Nm) ili 169 KS (270 Nm). U osnovnoj ponudi je Aisin šestostepeni automatski menjač, iako postoji i osnovna verzija sa ručnim menjačem.

Dimenzije GAC GS5 su veće od Hyundai Tucson-a, ali manje od Hyiundai Santa Fe: dužina - 4.695 mm, širina - 1.885 mm, visina - 1.700 mm i međuosovinsko rastojanje - 2.710 mm. Ako Kinezi učine da cene budu atraktivne, ovaj SUV će moći da pronađe značajan broj kupaca.

Pored modela GAC GS5, Kinezi će da ponude veliki GAC GS8 crossover. Ovo je konkurent Toyota Highlander, dužina mu je 4.810 mm, širina 1.910, visina 1.770 mm, a razmak između osovina je 2.800 mm. Jedini motor koji se njega ugrađuje je dvolitarski benzinski turbo-motor (201 KS, 320 Nm), koji je uparen sa šestostepnim automatskim menjačem Aisin. Transmisija pogona na sva četiri točka i-4VD zasnovana je na BorgWarner-ovom multi kvačilu za povezivanje zadnjih točkova.

Listu ponuđenih modela zaključuje luksuzni minivan GAC GM8. Petometarski monovolumen (dužina - 5.066 mm) izgrađen je na platformi pomenutog crossovera GAC GS8, ali pogon je isključivo prednji. Arhitektura oba modela ima respektabilno poreklo: ovu platformu Kinezima prodao je Fiat, tako da je bliski rođak automobila GAC dopadljivi Alfa Romeo 166. Istina, GAC inženjeri su ojačali originalnu konstrukciju.

Za pet godina, brend planira da dostigne broj od 50 hiljada automobila, prenosi Российская газета pozivajući se na Juj Czjuna, predsednika kompanije GAC Motor. Poređenja radi, Ford, koji napušta rusko tržište, prošle godine uspeo je da proda 53 hiljade automobila. Istina, glasine da je GAC spreman da kupi fabriku Forda u Vsevolozhsku nije potvrđen - kineski brend još ne planira lokalnu proizvodnju automobila.


Ime i prezime
Komentar