Lotus je registrovao trgovačko ime Lambda pre nekoliko nedelja. Zanimljivo je da su mnogi već čuli za to: čak i pre Drugog svetskog rata, ovo ime koristila je marka Lancia, ona ga je dodelila prvom automobilu na svetu sa monokok karoserijom. Novi Lotusov model izdvaja se iz trenutne palete modela ne samo po tipu karoserije, već i po imenu, jer imena svih trenutnih automobila marke započinju slovom „E“ - Elise, Exige, Evora i Evia.
Lotus postavio konfigurator za model Evija
18. Apr 2020



Prošlog leta Lotus je predstavio električni hiper automobil Evija koji je isprva bio poznat samo po svom broju - Type 130 – da bi kasnije dobio naziv Evija (izgovara se 'E-vi-ia'). Naziv je izveden iz varijacije Eva, a znači "prva koja postoji" ili "živa". Veoma je prikladno jer Lotus ima nesumnivu reputaciju zbog svog pionirskog pristupa u automobilskom sportu. Kao prvi električni britanski hiper automobil, Lotus Evija nastavlja priču o inovacijama. To takođe ukazuje na početak uzbudljivog novog poglavlja za Lotus pod upravom kineske kompanije Geely, najbrže rastuće automobilske grupe na svetu.
Phil Popham, izvršni direktor Lotus Cars rekao je: "Evija je savršeno ime za naš novi automobil, jer je ovo prvi potpuno novi automobil koji je stigao iz Lotusa kao deo šire Geely porodice. Uz podršku Geelyja, spremni smo da stvorimo neverovatan spektar novih automobila koji su dostojni Lotusovom imenu i DNK.
Zapanjujući izgled spoljašnosti inspirisan je rešenjima iz vazduhoplovne industrije. Eksterijer je savršeno proporcionalan spoj tečnih oblika i oštrih linija. To se jasno ilustruje blago zakrivljenom, ali oštrom prednjom ivicom poklopca motora, koja podseća na toliko mnogo klasičnih Lotusovih drumskih i trkačkih automobila.
Unutrašnjost Lotus Evija jednako je dramatična kao i eksterijer. Inspirisana tehničkom preciznošću inženjeringa trkačkih automobila, dominantna karakteristika kabine je instrument sa plivajućim krilima koji može da se vidi spolja kroz vetrobransko staklo.
"Oblik je inspirisan prototipskim trkačkim automobilima kasnih pedesetih i ranih šezdesetih", objasnio je Russell Carr, direktor dizajna Lotus Cars. "Ima lepotu i eleganciju i predstavlja tipičan Lotus pristup jer obavlja više funkcija.”
Unutrašnjost kabina perfektna je ravnoteža između precizne funkcionalnosti i udobnosti putničkog automobila. Položaj vožnje u potpunosti je podesiv kako bi se prilagodio najvećem broju putnika. Elegantna sedišta od karbonskih vlakana ručno su obrubljena debelim jastučićima od završetka Alcantare i imaju ručno podešavanje donjeg dela i naslona, kao i električno podešavanje lumbalnog dela. Sigurnosni pojasevi u tri tačke standardno su postavljni, uz opciju u četiri tačke. Stub upravljača ručno je podesiv po dubini i visini. Dizajn upravljača, sličan onome koji se nalazi u LMP ili F1 automobilu, dodatno pojačava sportsku ustrojenost Evije. Spoljni prsten je standardno završen u Alcantari, a koža je dostupna i kao opcija. Tasteri su grupisani na intuitivan način i njima se upravlja različitim funkcijama, uključujući upotrebu telefona, tempomat i inplementaciju DRS-a. Ispred volana je najsavremeniji digitalni displej koji vozaču pruža ključne informacije kao što su mod, napunjenost baterije i domet. To je jedini ekran u automobilu i prikazuje sve potrebne informacije. Ekran prikazuje samo osnovne funkcije, a informacije se pojavljuju prema potrebi kada se pritisne odgovarajuće dugme, a zatim blede i nestaju kada više nisu potrebne. Druge komande smeštene su na plutajućoj centralnoj konzoli u stilu skijaške staze koja sadrži tastere osetljive na dodir za povratne informacije. Vozač takođe može intuitivno da komunicira sa tehnologijom automobila preko upravljačkog točka.
Kabina Evije je dizajnirana tako da putnici osećaju da su jedno sa automobilom. "Suština privlačnosti bilo kojeg Lotusa je da je vozač u svakom trenutku u sinhronizaciji sa automobilom i gotovo da se oseća kao da ga nose", rekao je Russell Carr, direktor dizajna Lotus Cars. "Gledajući iza volana, izuzetno je emotivan trenutak kada može da se vidi karoserija spolja, ispred i iza. To je nešto za šta se nadamo da će biti poboljšano u budućim Lotusovim modelima."
Kontrola klime i vrhunski sistem za zabavu standardna su oprema. Kupci mogu bez problema da integrišu svoje pametne telefone putem sistema Apple CarPlay i Android Auto pristupajući sopstvenoj muzici i navigaciji.
Napredni EV pogonski sklop daje rekordnu snagu od 2.000 KS snage i obrtni moment od 1.700 Nm, tako da je Lotus Evija najmoćniji industrijski automobil na svetu. Ključno za ovu izuzetnu snagu je litijum-jonska baterija od 2.000 kW, koju je sistem menadžmenta kompanije Villiams Advanced Engineering (VAE) isporučio kao deo zajedničkog preduzeća sa Lotusom za saradnju na naprednim pogonskim tehnologijama.
Paket baterija postavljen je centralno iza putničkog prostora, a njegov poklopac je vidljiv kroz zadnji stakleni prozor. Ovo pozicioniranje donosi značajne prednosti u pogledu stila, aerodinamike, pakovanja, rasporeda težine, udobnosti putnika i dinamike rukovanja. Takođe podržava brzo i praktično servisiranje i održavanje. Pored toga, postavljanje je dizajnirano tako da se u budućnosti mogu lako instalirati alternativni paketi baterija.
Četiri izuzetno kompaktna, izuzetno laka i vrlo efikasna jednostepena, spiralna prenosna planetarna menjača prenose snagu na svaku osovinu. Snagom od 500 KS po e-motoru, ovo je najefikasnije i najelegantnije inženjersko rešenje za precizno raspoređivanje toliko snage. Vektorisanje obrtnog momenta koje omogućavaju četiri e-motora pruža izuzetno dinamičan odziv i okretnost na putu. Ovaj potpuno automatski sistem za samo prilagođavanje može trenutno da distribuira snagu na bilo koju kombinaciju dva, tri ili četiri točka u deliću sekunde.
Lotus Evija opremljen je kontrolom stabilnosti ESP kako bi se obezbedila bezbednost u svim uslovima saobraćaja, a dodatno prijanjanje pruža sistem pogona na sva četiri točka. Čist osećaj una upravljaču - vitalni element svakog Lotusa - obezbeđen je elektro-hidrauličnim sistemom. Automobil je napravljen na jednodelnoj platformi monokok od karbonskih vlakana. Obezbeđuje ih CPC, Modena, svetski lider u kompozitnoj tehnologiji. Napravljen od više karbonskih slojeva, proces proizvodnje je identičan kao kod F1 šasije i predstavlja najlakšu, najčvršću, najbezbedniju i tehnički najnapredniju Lotusovu platformu za automobile ikada izrađenu. Ukupna težina monokoka je samo 129 kilograma. Ova platforma, zajedno sa inovativnim inženjeringom i pametnom opremom u svim elementima pogonskog sistema Lotus Evija, doprinela je ciljnoj težini od 1.680 kg, vodećoj u klasi u njenim najlakšim specifikacijama.
Kao i kod svakog Lotusa, Evija snagu isporučuje u jednom neprekidnom naletu. Sprint od 0-62 km/h završava se za manje od tri sekunde, dok je najveća brzina veća od 340 km/h.
Matt Vindle, izvršni direktor Sportskog inženjeringa Lotus Cars objasnio je: "Lotusu Eviji je zadivljujuće ubrzanje pri većim brzinama. Potrebno je manje od devet sekundi da dostigne brzinu od 300 km/h što je bolje od bilo kojeg drugog direktnog konkurenta."
Dalji podaci o performansama uključuju ubrzanje od 100-200 km/h za manje od tri sekunde i 200-300 km h za manje od četiri sekunde.
Napredna aerodinamika automobila i paket hlađenja sa četiri radijatora održavaju bateriju na optimalnoj temperaturi.
Matt Vindle je nastavio: „U Lotusu Evija imamo izuzetno efikasan paket električnih pogona, sposoban da isporučuje snagu na putu na način kakav nikada ranije nismo videli. Naši akumulatori, e-motori i menjač deluju do 98 odsto efikasnosti. Postavlja nove standarde za inženjersku izvrsnost. "
Lotus će kupcima Lotus Evije da ponudi neuporediv nivo personalizacije, omogućavajući im da tačno urede automobil. Ovo uključuje priliku za odabir jedinstvenih boja, unutrašnjih obloga i detalja. Oznake u stilu markera pružaju dodatne mogućnosti. Lotus je razvio način umetanja metalnih elemenata direktno u karoseriju od karbonskih vlakana, tako da je oznaka potpuno u ravni površine karoserije. Evija na C-stubu nosi oznaku-zastavu Velike Britannije, što ukazuje na njen status hiper automobila koji su napravili Britanci. Međutim, ovo bi mogla da bude i druga zastava, porodični grb ili lični logo. "Ova oznaka u stilu markera slična je onoj koja je povezana sa tradicionalnom izradom ormara, gde umetnete različite boje drveta", objasnio je Russell Carr, direktor dizajna, Lotus Cars. "Na Eviji je zaista na kupcu da odabere koji materijal i dizajn će da mu odgovara." Lotus takođe razvija sveobuhvatan program prilagođenih iskustvenih aktivnosti za vlasnike Lotus Evije. Oni će uključivati dane VIP staza i ostale mogućnosti za sportski rad visokih performansi.
Lotus Evija dizajniran je i napravljen u Lotusovoj istorijskoj kući u Hethelu u Velikoj Britaniji, a proizvodnja će da počne u novom namenskom proizvodnom pogonu na istom mestu tokom ove godine. Biće napravljeno najviše 130 primeraka koji garantuju ekskluzivnost koja će da odgovara zadivljujućem izgledu, revolucionarnoj tehnologiji i svetskim performansama. Lotus će direktno da ih proda kupcima, a podrška će da im bude globalna mreža od 220 prodavaca. Planovi za servis i održavanje automobila za svakog vlasnika trenutno su u fazi izrade. Cena Lotus Evija iznosi 1,7 miliona funti plus dažbine i porezi. Depozit od 250.000 funti obezbeđuje mesto u redu za proizvodnju.
|
Kako se približava vreme za prve isporuke hiper modela Evija, Lotus je postavio konfigurator gde može da se bira boja. Eviju prvi put sada vidimo u crnoj, crvenoj i žutoj boji. Nazvani su Carbon Black, Atomic Red i Solaris Yellov. Procenjena na dva miliona evra, Evija će biti na vrhu najskupljih automobila, ali ova cena takođe znači 2.000 KS i permanentni obrtni moment od 1.700 Nm, ubrzanje ispod tri sekunde i brzine veće od 320 km/h. Baterija od 70 kWh omogućuje domet od 400 kilometara, punjnje uz punjač od 350 kW do 80 odsto za 12 minuta. Konfigurator će da bude na mreži za nekoliko nedelja, najavili su u Lotusu.
|








.png)


