O enterijeru Škode Enyaq iV

29. Jul 2020

Norbert Weber
Predstavljanje novog modela Enyaq iV, centralni je događaj Škoda u godini kada brend slavi 125 godina postojanja. Potpuno električni SUV prvi je Škodin automobil serijske proizvodnje kojim češki proizvođač pravi veliki iskorak u pogledu inplementacije strategije elektromobilnosti.

Kao najavu novog modela Škoda je objavila intervju sa Norbert Weber-om, direktorom sektora za dizajn enterijera, u kojem on govori o novinama u pogledu enterijera kod električnog modela Enyaq iV.

Modelom Enyaq iV, Škoda je postavila nove standarde kada je u pitanju dizajn enterijera. Dizajn enterijera prvog električnog SUV modela češkog proizvođača automobila smišljen je po uzoru na moderno okruženje, a korišćeni su prirodni, održivi i recilkirani materijali. Norbert Weber, direktor za dizajn enterijera, objasnio je u intervjuu novi koncept enterijera u modelu Enyaq iV.

Enyaq iV je prvi Škodin automobil nastao na modularnoj električnoj platformi (MEB) Volkswagen Group. Koje promene je Škoda napravila u pogledu dizajna enterijera ovog potpuno novog automobila u poređenju sa modelom koji pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem?

Norbert Weber: Enyaq iV koristi prednosti koje donosi dugo međuosovinsko rastojanje MEB platforme koje – u odnosu na dimenzije automobila – nudi izuzetno prostranu unutrašnjost. Tome doprinosi i ravan pod, dok kod vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem nalazimo centralni tunel. Koristili smo ovu konceptualnu karakteristiku kako bismo unutrašnjost učinili još prostranijom. Ovo se može videti, na primer, na novoj instrument tabli koja je sada raspoređena na nekoliko nivoa.

Govorite o novom konceptu dizajna enterijera za Enyaq iV. Možete li da objasnite malo detaljnije?

Weber: Novi koncept dizajna enterijera modela Enyaq iV kombinuje prostranost i „osećaj dužine“.

Umesto uobičajenih nivoa opreme i mnogobrojnih dodatnih opcija, sada po prvi put nudimo „Design Selections“ za model Enyaq iV. Oni podećaju na moderna životna okruženja, sa savršeno usklađenim bojama i materijalima. Pored toga, nudimo jasno definisane pakete sa raznim temama, sa nekoliko opcija koje su dostupne za sve modele. Ovo znači da možemo da pružimo klijentima izbore koji su jasni i jednostavni, a ujedno i jedinstveni.

Koje su najznačajnije promene u arhitekturi enterijera modela Enyaq iV?


Weber:
Ovde nedostatak centralnog tunela nudi mnogo mogućnosti. Napred smo iskoristili ovaj prostor za dodatnu pregradu za odlaganje ispod centralne konzole koja je sada organizovana u nekoliko nivoa.

Zahvaljujući dugom međuosovinskom rastojanju, putnici na zadnjem sedištu sada imaju još više prostora, čak i ispred centralnog dela, a takođe ima i dosta prostora za noge za sve putnike. Pored velike prostranosti za putnike, Enyaq iV ima zapreminu prtljažnog prostora od čak 585 litara.

Kako biste opisali dizajn enterijera modela Enyaq iV?

Weber:
Jasan, prozračan, inovativan i održiv. Jasan zahvaljujući tome što je jednostavno postaviti „Design Selections“ i tematske pakete, prozračan zahvaljujući prostanosti i odličnom osećaju za prostor. Inovativan zahvaljujući karakteristikama kao što je centralni ekran od 13 inča i novi head-up ekran, uključujući augmentativnu realnost, i održiv zahvaljujući upotrebi prirodnih i recikliranih materijala.

Koje nove boje i koji novi održivi materijali su korišćeni u automobilu po prvi put?

Weber: U jednom od „Design Selection“, na primer, presvlake sedišta su napravljene od 40 odsto nove vune i nose pečat „Woolmark Company“. Preostalih 60 odsto je poliester od recikliranih PET boca. Ove presvlake imaju jedinsteven osećaj i obezbeđuju ugodnu klimu za sedenje. Drugi primer je koža koja je proizvedena na posebno održiv način korišćenjem ekstrakta iz lišća maslinovog drveta umesto hemikalija za tamnjenje.

Šta smatrate najznačajnijim elementom dizajna enterijera kod modela Enyaq iV?

Weber: Ja posebno volim dekorativne lajsne koje se protežu celom širinom automobila, od instrument table do panela vrata, čime je dodatno naglašen osećaj prostora. Ispod centralnog ekrana, oslikava oblik Škoda rešetke, a služi i kao naslon za ruku kojom uprravljate na ekranu osetljivom na dodir. Okružena je posebno mekim materijalom koji se koristi u celoj unutrašnjosti i stvara osećaj kao kada sedite kod kuće u sofi.



Ime i prezime
Komentar