Thomas Schafer je objasnio da je Škoda, osim borbe protiv korona virusa, kojoj je češki proizvođač automobila doprineo proizvodnjom 3D štampanih respiratora i obezbeđivanjem automobila za osoblje socijalnih i medicinskih usluga, preuzela nove odgovornosti u 2020. godini koje će oblikovati budući razvoj kompanije. Pored Indije, Škoda je preuzela odgovornost za aktivnosti Volkswagen grupe u Rusiji i severnoj Africi.
Škoda uspešna i 2020. godine
26. Mar 2021
Više od milion automobila isporučeno je kupcima sedmu godinu zaredom uz brojne strateške odluke donesene za održavanje kursa rasta.
Škoda Auto može da se osvrne na uspešnu 2020. godinu uprkos pandemiji COVID-19. Sedmu godinu zaredom češki proizvođač isporučio je više od milion automobila širom sveta. Kompanija je takođe obogatila svoj portfolio modela novom generacijom modela Octavia i proširila je na Enyaq iV. Osim Indije, Škoda preuzima dodatne odgovornosti unutar Volkswagen Group za regije Rusije i severne Afrike. Uz sveobuhvatan program za budućnost Next Level Škoda, češki proizvođač automobila fokusira se na proširenje portfolija svojih modela prema početnim segmentima, otvaranje novih tržišta za dalji rast i okreće se raznolikosti i održivosti u svim aspektima svog rada. Škoda takođe nastavlja svoju kampanju modela ove godine s najnovijom generacijom modela Fabia, coupe varijantom modela Enyaq iV i redizajniranom verzijom najprodavanijih SUV vozila Kodiaq i Karoq. Pored toga, nova Octavia PRO biće lansirana u Kini, a Kushaq će debitovati u Indiji.
Thomas Schafer, izvršni direktor Škoda Auto objašnjava: „Škoda Auto se osvrće na bogatu i uspešnu godinu. Preuzimanjem odgovornosti za regije Rusije i severne Afrike uz Indiju, preuzimamo dodatne zadatke za Volkswagen Group. Razvijamo sledeće generacije modela Superb i Volkswagen Passat u Mlada Boleslav, a njihovu proizvodnju organizovaćemo u proizvodnom pogonu Volkswagen u Bratislavi od 2023. godine.To će osloboditi kapacitet za više od 150.000 Škoda automobila u našoj češkoj fabrici u Kvasiny. Ovo ćemo koristiti za dodatne količine naših popularnih SUV modela i za naslednika Fabia Combi. Istovremeno, sa našim dalekosežnim programom za budućnost Next Level Škoda, postavljamo temelje za uspešno vođenje kompanije kroz novu deceniju. Cilj nam je da Škoda i Češka kroz proces radikalne transformacije postanu jači kao automobilska lokacija. Iz tog razloga, bili bismo srećni da ubuduće imamo i Giga Factory u Češkoj.“
Martin Jahn, član borda za prodaju i marketing, kaže: „Isporuka preko milion automobila širom sveta veliki je uspeh za brend Škoda, s obzirom na uticaj pandemije virusa korona. Želeo bih da se zahvalim prodajnom timu, našim uvoznicima i dilerima koji su dali sve od sebe tokom protekle godine. Takođe bih želeo da se zahvalim našim kupcima širom sveta na poverenju. Lansiranjem modela Enyaq iV, nove generacije Fabia, kupe verzije Enyaq iV i dva redizajnirana najprodavanija SUV vozila Kodiaq i Karoq i ove godine imamo u planu mnoštvo novih proizvoda. U Kini takođe lansiramo novu Octavia PRO, koja je posebno prilagođena potrebama naših kupaca u Kini. A novi kompaktni Kushaq lansiran je na indijsko tržište.“
Škoda Auto je prošle godine dobro poslovala u izazovnom okruženju, kompanija je isporučila 1.004.800 automobila kupcima širom sveta, što premašuje milion isporuka sedmu godinu zaredom. Octavia je i dalje najprodavaniji model sa 257.400 isporuka. SUV modeli Karoq, Kodiaq i Kamiq zajedno čine više od jedne trećine globalne prodaje sa isporučenih 397.300 vozila. U Evropi (EU 27+4) češka kompanija povećala je svoj tržišni udeo za 0,5 procentnih poena na 5,4 posto.
Nova generacija modela Octavia uspešno je lansirana na tržišta prošle godine. Porodica modela raznovrsnija je nego ikad, bestseler je dostupan kao limuzina ili Combi sa pogonom na prednje i na sve točkove, kao benzinski, dizel, CNG i mild ili plug-in hibrid. Sportski RS i RS iV modeli zaokružuju ponudu modela Octavia.
Serijska proizvodnja potpuno električnog Škoda Enyaq iV počela je u Mlada Boleslav krajem novembra. To je prvi Škoda model zasnovan na modularnom alatu Volkswagen Group. Već je primljeno preko 20.000 porudžbina.
Više od godinu dana Škoda Auto proizvodi visokonaponske baterije u svom pogonu u Mlada Boleslav za upotrebu u modelima Superb iV, Octavia iV i Octavia RS iV, kao i druge plug-in hibridne modele brendova Volkswagen, Audi i SEAT. Razvoj zelene električne energije i infrastrukture za punjenje širom zemlje biće presudni za rezvoj elektromobilnosti u Češkoj, domaćem tržištu brenda. Škoda Auto uzima u obzir sve mogućnosti saradnje i projekte koji dodatno podržavaju Češku kao lokaciju za automobilsku industriju. Kompanija pozdravlja razmatranja o mogućoj gigafabrici u Češkoj, kako bi se država dodatno ojačala kao automobilska lokacija i osposobila za budućnost.
Krajem prošle godine, kompanija je donela glavne strateške odluke da bi uspešno nastavila svoj put rasta: Sledeća generacija modela Škoda Superb trebalo bi da se razvija zajedno sa modelom Volkswagen Passat u Mlada Boleslav od 2023. godine, kao i da se proizvodi u fabrici Volkswagen u Bratislavi. Ovo će osloboditi kapacitet za više od 150.000 vozila u Škoda pogonu u Kvasiny. Dodatni kapacitet koristiće se za dodatne količine popularnih SUV modela, kao i za naslednika Fabie Combi. Takođe je odlučeno da proizvodnja modela Kodiaq ostane u pogonu u Kvasiny.
Dodatna odgovornost grupe u Rusiji i severnoj Africi; predstavljen prvi model India 2.0
Brend Škoda preuzima još veću odgovornost unutar Volkswagen Group i ulazi na nova tržišta. Nakon Indije, Škoda Auto je sada odgovorna i za Rusiju, uključujući države ZND-a, severnu Afriku s Egiptom, Alžirom, Marokom i Tunisom. Kompanija ispituje kako može najbolje da iskoristi potencijal u tim zemljama.
Indijom je Škoda Auto po prvi put preuzela odgovornost za celu grupu u 2018. godini za razvoj lokalne platforme i za sve aktivnosti Grupe u globalnoj regiji. Kompanija je započela novu eru u Indiji svetskom premijerom modela Kushaq u martu 2021. godine. SUV srednje veličine prvi je proizvodni model češkog proizvođača automobila zasnovan na platformi MQB-A0-IN, koju je Škoda Auto posebno prilagodila za tržište Indije, u prodaji će se naći na leto.
|
Škoda u novu deceniju s tri jasna prioriteta
Svojim programom za budućnost Next Level Škoda, kompanija se fokusira na tri prioriteta: Prvo, proširenje portfolija modela prema početnim segmentima. Cilj je dodati varijantu početnog nivoa svakoj od postojećih serija modela kako bi se privukla još šira ciljna grupa. U isto vreme, kompanija se drži modela poput nove generacije Fabia Combi. Drugo, Škoda razvija nova tržišta za dalji rast. Pored Rusije i severne Afrike, kompanija takođe istražuje mogućnosti u regiji ASEAN. Treće, marka se bavi održivošću i raznolikošću u svim aspektima svog rada. Kroz „Strategiju GreenFuture“, kompanija se obvezala na smanjenje kumulativne emisije ugljen-dioksida za 30 odsto između 2015. i 2025. godine. Pogon u Vrchlabí prvi je proizvodni pogon kompanije Škoda Auto koji je postao CO₂ neutralan od kraja 2020. godine.
Istovremeno, proizvođač automobila uložiće oko 2,5 milijarde evra u najmodernije tehnologije u sledećih pet godina: oko 1,4 milijarde evra finansiraće dalje širenje e-mobilnosti. Škoda Auto pojačava aktivnosti digitalizacije trošeći 650 miliona evra, a dodatnih 350 miliona evra uložiće u proizvodne pogone kako bi se osigurao profitabilan rast.
Od proleća 2020. godine Škoda Auto kroz razne projekte podržava organizacije i institucije koje rade na suzbijanju pandemije COVID-19 u Češkoj. Kompanija je pokrenula inicijativu #skodaautohelps za koordinaciju pomoći. Između ostalih inicijativa, proizvođač je donirao sto Škoda Octavia službama socijalne i medicinske pomoći. Kompanija je uložila više od 38 miliona evra u mere zaštite zdravlja.
Proizvođač automobila nedavno je osnovao sopstvene centre za vakcinaciju kako bi osoblje na svojim češkim lokacijama moglo brzo i besplatno da se vakciniše čim vakcina postane dostupna.
Ove ogodine beležava se 30 godina od ulaska Škoda Auto u Volkswagen Group
Škoda Auto deo je Volkswagen Group već 30 godina. Jan Vrba, bivši češki ministar saobraćaja i Carl Hahn, tadašnji predsednik upravnog odbora Volkswagen koncerna potpisali su ključni sporazum 28. marta 1991. godine. To je označilo početak evropske priče o uspehu, otkako se integrisao u Volkswagen Group, isporuke Škoda automobila povećale su se šest puta, kompanija je sada aktivna na preko 100 tržišta, a osim u svoja tri češka pogona proizvodi i u Kini, Rusiji, Slovačkoj i Indiji.
Škoda Auto je najveća kompanija u privatnom sektoru u Češkoj Republici i ostvaruje devet odsto izvoza. |