Svojim programom za budućnost Next Level Škoda, kompanija se fokusira na tri prioriteta: Prvo, proširenje portfolija modela prema početnim segmentima. Cilj je dodati varijantu početnog nivoa svakoj od postojećih serija modela kako bi se privukla još šira ciljna grupa. U isto vreme, kompanija se drži modela poput nove generacije Fabia Combi. Drugo, Škoda razvija nova tržišta za dalji rast. Treće, marka se bavi održivošću i raznolikošću u svim aspektima svog rada.
Škoda Slavia
23. Jul 2020
Škoda je nedavno objavila da studenti Škoda akademije svojim projektom sedmog Škoda Student Car (Škoda studentski automobil) obeležavaju osnivanje današnje kompanije Škoda Auto, a sada su stigle još neke informacije i fotografije.
Kao i u proizvodnoj verziji modela Scala, karakterističan i uzbudljiv dizajn automobila, definisan je preciznim linijama i površinama, obezbeđuje da i spider varijanta ima sportski i emotivno uzbudljiv izgled. Odgovarajuće dinamičke performanse modela Škoda Slavia obezbeđuje već poznati 1.5 TSI benzinski pogonski agregat izlazne snage 110 kW (150 KS) i sedmostepeni DCT prenos. Ostali prenosi iz proizvodnog modela uključuju prednju i zadnju osovinu, upravljanje, kompletnu elektroniku, uključujući kablove i sisteme asistencije. Instrument tabla, Virtual Cockpit i infotainment sistem takođe su ostali nepromenjeni.
Alois Kauer, koji je u februaru ove godine preuzeo funkciju direktora Škoda Akademije, rekao je: „Studentski automobil je najvažniji projekat Škoda strukovne škole. Već sedmu godinu zaredom, naši studenti pokazuju visok standard naše interne obuke planiranjem, dizajniranjem i izradom impresivnog automobila. Omogućavamo im da dizajniraju svoj automobil iz snova, radeći sa profesionalcima iz naših različitih sektora. Kao rezultat toga, obuka ih upoznaje sa procesima koji će kasnije postati deo njihovih radnih procesa, kada završe školu i započnu karijeru u našoj kompaniji.“
Tvorci sedmog Škoda studentskog automobila izabrali su model Škoda Scala kao osnovu za stvaranje svog automobila iz snova, pretvarajući kompaktni „hatchback“ model u sportski „spider“.
Tražeći ideju za model Slavia spider, studenti su inspiraciju preuzeli iz modela Škoda 1100 OHC. Ovaj sportski prototip predstavljen je 1957. godine, bio je trkački dvosed koji je dizajnirala Škoda za reli trke. Ovaj automobil imao je veoma aerodinamičnu karoseriju izrađenu od plastike ojačane staklenim vlaknima i težio je samo 550 kilograma. Škoda 1100 OHC pokretao je 1,1-litarski motor sa četiri cilindra izlazne snage od 92 KS i postizao je brzinu od 190 do 200 km/h. Ovaj trkački automobil predstavljao je prekretnicu u Škodinoj istoriji autosporta dugoj 119 godina. Jedan od dva prototipa danas je izložen u Muzeju Škoda u Mladá Boleslavi.
Specifikacija modela Škoda Slavia
|
|
Tip automobila |
Spider, bez krova |
Osnova |
Škoda Scala |
Vrata/sedišta |
2/2 |
Boja |
White Crystal Blue sa detaljima u Magic crnoj boji Poseban pigment za naglašene Škoda linije i logo |
Dimenzije |
Dužina 4.362 mm Širina 1.793 mm Visina 1.410 mm Međuosovinsko rastojanje 2.649 mm Klirens 180 mm |
Težina |
1.210 kg |
Pogon |
1.5 TSI, 110 kW (150 KS) Sedmostepeni DSG prenos, pogon na prednje točkove Modifikovan izduvni sistem |
Kočnice |
Disk/disk (iz modela Škoda Octavia RS) |
Točkovi |
20“ Xtreme aluminijumske felne (iz modela Škoda Kodiaq RS) 235/30 ZR20 (Continental SportContact 6) |
Unutrašnjost |
Crne kožne presvlake (perforirana, glatka, karbon koža) sa belim ukrasnim štepovima Sportska sedišta sa sigurnosnim pojasevima u četiri tačke |
Karakteristike |
Modifikovane prednje i zadnje pregrade Integrisan spojler na poklopcu prtljažnika Monte Carlo pragovi vrata Individualno kontrolisano LED osvetljenje Osvetljen ŠKODA natpis sa funkcijom kočenja i vožnje unazad Sistem zvučnika od 320 vati sa dodatnim subwoofer-om od 2.250 vati |