Test najboljeg terenskog vozila na svetu

18. Feb 2016

SherpSherp

Ekipa Ruske reči sastala se sa jednim od prvih vlasnika terenskog vozila Šerp, za koje su analitičari automobilskog sajta Jalopnik već izjavili da je najbolje na svetu. Moj cilj je da posetim mesta gde ljudska noga još nije kročila, kaže Gerasim Dorogin, preduzimač iz Moskve i jedan od prvih vlasnika ruskog terenskog vozila Šerp.


Ovaj terenac je konstruisao peterburški inženjer Aleksej Garagašjan. Svoje oduševljenje vozilom već su izrazili Top Gear, The Verge, Business Insider i Daily Mail. Automobilski sajt Jalopnik okarakterisao je Garagašjanovo vozilo kao najbolje na svetu.

 

Sherp

 


Provereno na sopstvenoj koži

Šerp može da se kreće po tresetnoj močvari, poluzaleđenoj vodenoj površini, po neprohodnom terenu i šumi. Ja još nisam naišao na prepreku ili mesto odakle ne bih mogao da se izvučem sa ovim vozilom, rekao je za Rusku reč Gerasim Dorogin, koji je kupio Šerp za potrebe lova i ribolova.

Testirali smo vozilo zajedno sa Gerasimom. Naše putovanje je počelo od prelaska zaleđene reke. Šerp je najpre probio led i malo zaronio prednjim delom, a zatim se ispravio i zaplovio, polako, ali sigurno se probijajući kroz vodu pokrivenu tankim slojem leda. Doplovili smo do suprotne obale i tu je vozilo zastalo, a zatim počelo polako da se penje uz obalu pod uglom od 45 stepeni. U tom trenutku je zadnji deo malo zaronio pod led uz samu obalu i u kabinu je ušlo malo vode, jer neko nije dobro zatvorio zadnje staklo.

Dalje smo krenuli kroz šumu i isprobali sve Šerpove mogućnosti u savlađivanju prirodnih prepreka – kamenja, panjeva i oborenih stabala. Nigde nismo naišli na prepreku koja bi mogla da zaustavi vozilo ili da mu probuši gumu. Jedini nedostatak koji smo primetili je da nema sigurnosnih pojaseva ili drugih sredstava za pridržavanje putnika. Osećaj je sličan kao kada se vozite u oklopnom transporteru ili vojnom kamionu marke Kamaz.

Po Gerasimovim rečima, strana vozila koja je on imao pre Šerpa nisu mogla da savladaju sve prepreke ruskih bespuća i nisu rešavale problem prenoćišta. Ovde mogu da prenoćim gde god poželim, gde se zateknem. Vozilo ima dva grejača, tako da mi ruski mraz nimalo ne smeta. U Šerpu se može improvizovati i ’terenska kuhinja’, dodaje Gerasim.

 

SherpSherp

 


Mogućnosti vozila

Kako je za Rusku reč ispričao konstruktor Aleksej Garagašjan, vozilo ima tubeless gume sa niskim pritiskom vazduha. Poseban sistem regulisanja pritiska u gumama omogućava da Šerp sa lakoćom savlađuje sve prepreke.

Vozilo lako izlazi iz vode na led, savlađuje prepreke visoke 70 cm, bilo da je kamen ili oboreno drvo u šumi. Testirali smo Šerp u Arhangelskoj oblasti i Kareliji, a išli smo i u pohode na Kolskom poluostrvu. Naš terenac je izdržao sva ’iskušenja’ ruskih bespuća, rekao je Garagašjan za Rusku reč.

Prema konstruktorovim rečima, proizvođač sada pregovara sa predstavnicima Ministarstva za vanredne situacije (MČS), a takođe testira vozilo u Vologodskoj oblasti. Prema rezultatima tih testiranja, ovo terensko vozilo može da se modifikuje u interesu ministarstva i tada će ruski spasioci moći da ga koriste.

Šerp je prilagođen ruskom terenu i idealan je za zemlje koje imaju sličnu klimu. Već su se zainteresovali kupci iz Finske, Kanade i SAD. Ubuduće planiramo da se proširimo na ovim i drugim tržištima, dodao je konstruktor.

Direktor kompanije Šerp Sergej Samohvalov ispričao je za Rusku reč da su sva terenska vozila već rasprodata za dva meseca unapred. Najveći broj kupaca je iz Rusije, ali već ima narudžbina iz SAD i Kanade.

 

Sherp

Tehničke karakteristike


Motor: dizel, zapremine 1,5 litara
Maks. brzina: 45 km/h (na kopnu), 6 km/h (u vodi)
Težina: 1.300 kg
Nosivost: 1.000 kg
Rezervoar: 60 litara (mogu se montirati kanisteri u samom vozilu i unutar felni, što obezbeđuje dodatnih 200 litara)
Potrošnja: 3 litre na sat
Cena terenskog vozila Šerp se kreće od 3,7 do 4,2 miliona rubalja.
Ruska reč

 

Sherp

Sherp


Ime i prezime
Komentar