Opel Monza Concept

17. Aug 2013

Opel Monza Concept
Monza koncept je sutrašnjica Opela


Lak, sportski izgled u spoljašnjem delu, jedinstvena projekciona tehnologija u unutrašnjosti u kombinaciji sa prilagodljivom povezivošću i modularni dizajn koji omogućava održive pogonske sisteme bez premca – Opel Monza je elegantna, ultra-moderna efikasnost na četiri točka. Ona predstavlja uzor za sledeću generaciju Opelovih automobila. Revolucionarni konceptni automobil imaće svetsku premijeru na Međunarodnom salonu automobila (IAA) u Frankfurtu od 12 - 22. septembra, i pokazaće šta se može očekivati od Opela u budućnosti.

“Koncept Monzapredstavlja Opelov automobil budućnosti”, kaže izvršni direktor Opela, Dr. Karl-Tomas Nojman. “S jedne strane, on je oličenje svega što već karakteriše Opel – spoj nemačke preciznosti sa inovativnom tehnologijomobavijen dizajnom koji osvaja. Pored toga, on se obraća temama na koje će biti usredsređen razvoj Opelovih automobila sledećih generacija: maksimalna povezivost i optimalna efikasnost.”

“Povezivost demonstrira pionirska LED projekciona tehnologijana instrument displeju i displeju info-zabavnog sistema. Efikasnost se ispoljava na mnogo načina, sa lakim dizajnom, optimalnom upotrebomprostora u unutrašnjosti, i naprednom tehnologijom pogonske grupe. Koncept Monzaje zasnovan na povećanoj elektrifikaciji automobila u svakodnevnoj vožnji, počev od produživača dometa do gorivne ćelije. A, kada je u pitanju stil, izražavamo čistu efikasnost kroz, svedenu i sportsku interpretaciju naših tipičnih vajarskih oblika. Opel Monza nije ništa manje od naše vizije budućnosti automobila.”
Opel Monza ConceptOpel Monza ConceptOpel Monza Concept

Lakoća: Stil odražava sportsku efikasnost, pre nego li čistu snagu mišića

Jedna Opel Monza je već imala svetsku premijeru nasajmu IAA 1977: bio je to veliki kupe sa 6-cilindarskim motorom prefinjenog rada. Monza se proizvodila do 1986. godine i dugo vremena nakon toga je pripadala u elitni krug ikoničnih automobila. Koncept nove Monzesledi taj trag: Prelepo oblikovana hauba sa upadljivim centralnim naborom nastavlja tradiciju prednjeg dela modela Monza, sa tipičnim Opelovim naborom. Veliki otvori za vazduh u obliku bumeranga ispred lukova iznad točkova, dopunjuju elegantnu hromiranu liniju, koja sa ponosom nosi logo brenda.

Sakonceptom Monza, dizajneri iz tima Marka Adamsa uvode novu interpretaciju vajarskog dizajna koji je prvi put ušao u proivodnju sa modelom Insignia. Izabrane upadljive linije, dizajn velike preciznosti i savršene jednostavne konture i dalje su u srži evoluirajuće filosofije dizajna koja se naziva “Spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti.” Ali nova, sportska privlačnost demonstrira ukupnu efikasnost automobila. “Ovo je sledeći smeo korak na našem putu u budućnost, međutim, mi istovremeno pokazujemo da smo uspostavili dosledan dizajnu koji ljudi mogu da grade svoje poverenje”, kaže Mark Adams, direktor za dizajn u Opelu.
Opel Monza ConceptOpel Monza ConceptOpel Monza Concept
Vajarske površine 4,69 metara dugog, 4-sedog konceptaMonza, oblikovane su po ugledu na okeanske talase koji se razbijaju o obalu. Ove tečne površine daju izgled lakoće, koji je dramatično istaknut bočnim pragovimakoji se gube ispred lukova prednjih točkova. Ovaj jedinstven stilski element nadahnut jeuskim strukom hrta, koji kao da trči na vrhovima prstiju sa moćnom elegancijom. Dizajn bočnih strana karoserije koncepta Monza omogućava lak ulazak i izlazakputnicima u prednjem i zadnjem delu vozila, naglašavajući istaknute, sportske lukove iznad zadnjih točkova, koji su iste širine kao i u prednjem delu.

Krovna linija koncepta Monza je naročito sofisticirana – na početku se pruža u polukružnoj liniji, kao kod klasičnog kupea, a onda, neposredno pre nego što dođe do zadnjih vrata lako se podiže na gore. Uprkos sportskom izgledu ravnoj silueti, sa visinom od svega 1,31 metara, kod ovog automobila se niti gubi prostor u prtljažniku – zapremine 500 litara –niti su putnici uskraćeni za prostor oko glave. Ovo je postignuto zahvaljujući činjenici da je čitava struktura kokpita oko 15 centimetara niža u odnosu na onu kod konvencionalnih modela. Zapravo, koncept Monza nudi isti prostran odeljak za putnike kao i automobil srednje veličine.

Ekspanzivna vrata omogućavaju maksimalnu funkcionalnost, sa spektakularnim izgledom prilikom otvaranja. Ona se podižu gore kao raširena krila kondora, dajući neometan pogled u prostranu, otvorenu putničku kabinuzahvaljujući nepostojanju B-stubova.
Opel Monza ConceptOpel Monza ConceptOpel Monza ConceptOpel Monza Concept


Povezivost: Efikasan i dobro povezan sa budućnošću automobila

Efikasnost i povezivost su u fokusu razvoja za sledeću generaciju modela Opel. Koncept Monzanudi fascinantnu najavuovih razvojnih planova. Kada se nađete za upravljačem, Monzavas odvodi u potpuno nov i drugačiji svet instrumenata i info-zabaavnog sistema.Originalna Monza je takođe bila znatno ipred svoga vremena pre 35 godina, sa digitalnim displejem u kokpitu.

Koncept Monza nastavlja sa inovacijama vrhunske LED projekcione tehnologije. Vozači više ne moraju da traže pogledom odgovarajuće, pojedinačne, odvojene monitore koji prikazuju različite informacije; umesto toga, pred njima je, široka, izvajana instrument ploča koja se pruža od jednih do drugih vrata, a koja služi kao jedinstvena projekciona površina. Informacije i dekorativni elementi se prikazuju na površini, koju vozač može da prilagodi svojim potrebama, ukusu ili raspoloženju. Ukupno 18 LED projektora čine prilagodljiv multi-funcionalan displej. To je svetska premijera kod automobila. Već oprobana u salama za razna dešavanja, ova tehnologija izazvala je senzaciju na značajnim dešavanjima, kakvo je bila proslava jubileja kraljice Elizabete, a Opelovi dizajneri su prvi kojima je palo na pamet da je ugrade u automobil. 3D grafika je impresina i uključuje sve važne funkcije počev od preciznih informacija o vozaču i automobilu do opcija interneta i komunikacija, kao i dekorativne elemente. I oblast na kojoj se prikazuje informacija i pozadina mogu se pojedinačno konfigurisati, a upravljanje se vrši pomoću glasovnih i komandi na upravljaču.
Opel Monza Concept
Efikasnost i jednostavnost su takođe prioriteti: kada je na redu bilo pitanje kako displeji prenose informacije, Opelovi inženjeri usredsredili su se na najbolji i najličniji način kako bi relevantne podatke učinili dostupnim vozaču. Pristup koji je primenjen bio je “pojednostavljivanje mnoštva”, tako da se detalji na automobilu, navigacija i podešenja pametnog telefona i priključci, pojavljuju samo kada je to potrebno ili kada se zahteva. Na taj način, vozači mogu da koriste velik broj informacija bez da budu zasuti tekstom ili slikama. Ovo takođe činikoncept Monza modelom budućih HMI (humano-mašinski interfejs) sistema, obzirom da je dizajn njegovog enterijera zasnovan na poslednjim istraživanjima u ovoj oblasti.

Ovo se odnosi i na sadržajnu povezivost pametnog telefona u konceptu Monza. Sa tri sveta povezivosti – koji se nazivaju ME, USiALL – vozači mogu da se usredsrede isključivo na sopstveno vozno iskustvo, ili da uspostave kontakt sa prijateljima i porodicom, ili čak da se povežu sa čitavom internet zajednicom. UME režimu, info-zabavni sistem bukvalno isključuje pametni telefon vozača i daje prioritet informacijama vezanim za vožnju. USrežim omogućava putnicima automobila koncepta Monza da se povežu sa grupom izabranih ljudi kao što su prijatelji i članovi porodice: oni se mogu prijaviti na info-zabavni sistem automobila pomoću sopstvenog komunikacionog uređaja i razmenjivati informacije, muziku i slike, ćaskatii ugovarati sastanke, itd.

Opel Monza ConceptOpel Monza ConceptOpel Monza Concept

AL Lrežim ide dalje od USrežima. On omogućava vozaču povezivanje sa, doslovno, čitavim spoljnim svetom. Vozači mogu, na primer, spontano da obaveste o putu kojim planiraju da idu pomoću tableta ili pametnog telefona, tako da drugi ljudi mogu da im se priključe u vožnji tim putem – čime se omogućava nova vrsta instant deljenja automobila. Sa ovom pionirskom info-zabavnom i tehnologijom povezivosti, koncept Monza prikazuje koliko daleko gledaju Opelovi dizajneri i inženjeri, kako bi sledeća generacija automobila doprinela skladnom, povezanom društvu.

Trendseterska senzorska i tehnologija povezivosti u konceptu Monza ima da ponudi još više: ona donosi pregled unapređenja sistema “automobil-automobil” i  “automobil-X” koji predstavljaju preduslov za buduću autonomnu vožnju, a Opelovo odeljenje za istraživanje već radi o ovoj oblasti. Sveobuhvatno povezujući subjekte na putu, moguće je unaprediti međusobnu komunikaciju, kao i bezbednost, pošto se opasne situacije u saobračaju registruju brže i preciznije nego pre.
 


Fleksibilnost: Modularni dizajn radi raznovrsnosti pogonske grupe

Koncept Monza je zasnovan na modularnom dizajnu, kako bi se omogućila najveća moguća fleksibilnost, kada je u pitanju izbor pogonskog sistema. Ostvariv je čitav niz održivih pogonskih grupa zasnovanih na sve većoj elektrifikaciji autombila. Kodkoncepta Monza koji će biti prikazan na sajmu u Frankfurtu, inženjeri su osmislili električni pogon sa produživačem dometa naKPG (komprimovani prirodni gas)– što je još jedno poboljšanje pionirske tehnologije modela Ampera. 3-cilindarski 1.0 SIDI turbo motor nove generacije, koji će takođe imati premijeru na IAA – preuzima na sebe zadatak kao produživač dometa. Ali on to čini sa prirodnim gasom umesto benzina, dodatno poboljšavajući emisiju CO2 kod ovog automobila. Svojim vizionarskim pristupm, Opel nastavlja da kombinuje potencijal električnog pogona sa prednostima motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

“Imamo jasnu viziju Opelovih automobila u budućnosti, i imamo jasnu strategiju kako da ostvarimo ovaj cilj. Koncept Monza daje ovoj strategiji nepogrešiv identitet”, kaže Dr. Karl-Tomas Nojman. “On je oličenje onoga što kupci mogu da očekuju od nas u dolazećim godinama; ne samo kada je u pitanju dizajn, već i  po pitanju efikasnosti i povezivosti između vozača i internet zajednice. Na taj način se već sada predviđa buduća automobilska svakodnevica, tako da ovaj model postaje važan izvor inspiracije na putu ka tom odredištu – i to ne samo za Opel.”
Opel Monza ConceptOpel Monza ConceptOpel Monza ConceptOpel Monza Concept


Ime i prezime
Komentar