Audi RS e-tron GT od 600 KS

24. Nov 2020

Audi e-Tron GT RSAudi e-Tron GT RSAudi e-Tron GT RS

 

Marka Audi deo je grupe Volkswagen koja je sebi postavila za cilj razvoj električnih automobila. Podsetimo da je prvi električni automobil marke bio crossover e-tron, stvoren na platformi MLB Evo. Tada je debitovala njegova kupe verzija - SUV e-tron Sportback. Sledeća premijera e-tron GT limuzine - nemačka kompanija predstaviće svoju serijsku verziju pre kraja ove godine. Najavljena je i snažnija RS verzija.

 

Preteča novog modela bio je koncept Audi e-tron GT koji je predstavljen je 2018. godine. Kompanija je nedavno objavila fotografije prototipa u maskirnoj foliji. Sada postoje nove slike kamufliranog prototipa, koje je nekoliko novinara moglo da testira na putu, test se održao u Grčkoj.

 

Spolja prikriveni prototip gotovo ponavlja koncept iz 2018. godine i pretproizvodnu verziju „redovnog“ e-tron GT-a. Izgleda da se „nabildovana“ limuzina može razlikovati samo po kontrastnim detaljima i pločicama sa imenom modifikacije. Prototip je malo promenio oblik bočnih prozora u poređenju sa izložbenim automobilom, pojavile su se tradicionalne kvake na vratima, LED svetla, branik i difuzor izgledaju drugačije. Još uvek nema fotografija unutrašnjosti.

 

Audi još nije podelio zvanične informacije o tehničkim karakteristikama, poznato je samo da je zasnovan na istoj platformi koja je u osnovi Porsche Taycan-a. Prema novinarima, „vruća“ električna limuzina Audi RS e-tron GT dobiće dvomotorni elektro pogon čija će ukupna snaga biti oko 600 KS, a maksimalni obrtni momenat - oko 830-850 Nm. Snaga u overboost režimu za kratko vreme raste na 647-655 KS. Da bi limuzina teška oko 2300 kg ubrzala od 0 do 100 km/h potrebno je oko 3,1-3,5 sekundi. Kapacitet baterije je 93,4 kWh (od čega se zapravo koristi 83,7 kWh). Rezerva snage je verovatno dovoljna za put od 402 km (prema VLTP ciklusu koji se koristi u Evropi).

 

Audi e-Tron GT RSAudi e-Tron GT RSAudi e-Tron GT RS

 

Ranije na Internetu pojavila se informacija da „nabildovani“ model može da dobije pogon koji čine tri elektromotora. U tom slučaju, ukupna snaga Audi RS e-tron GT sistema bila bi oko 710 KS. Poređenja radi, vrhunski Porsche Taycan Turbo S ima dva elektromotora, čija je ukupna snaga (u režimu overboost) 761 KS uz obrtni moment od 1.050 Nm. Ovom električnom automobilu potrebno je 2,8 sekundi da ubrza od nule do 100 km/h.

 

Audi je planirao da serijsku e-tron GT limuzinu predstavi na salonu automobila u Los Anđelesu ove jeseni, ali zbog pandemije virusa korona, debi je morao da bude odložen za početak 2021. godine. Kompanija je najavila da će istovremeno sa „redovnom“ verzijom biti predstavljena i „vruća“ verzija RS. Obe opcije biće u prodaji sredinom sledeće godine.

 

Verzija e-tron GT RS biće najskuplja u proizvodnoj liniji, međutim i dalje će biti jeftinija od modela Porsche Taycan Turbo S koji u SAD košta 185.000 dolara.


Ime i prezime
Komentar