Salon automobila u Beogradu

Dacia Duster 2018

25. Jan 2018

Dacia Duster

 

Sa Stare planine u prodajne salone

 

 

 

Dacia DusterDacia DusterDacia Duster

 

Potpuno novi Dacia Duster, druga generacija, premijerno je predstavljen prošle jeseni na 67. Salonu automobila u Frankfurtu. Kada se prva generacija pojavila 2010. godine mnogi su se zapitali da ulazak u SUV segment među već etablirane modele velikih proizvođača nije možda preambiciozan potez rumunskog proizvođača. Međutim, kvalitet i pristupačna cena učinili su da je Duster postao treći najprodavaniji SUV u Evropi, a širom sveta je do sada prodato 1,1 milion primeraka.

 

Dacia je u proteklih osam godina uspela da Duster postane ne samo jedan od najznačajnijih predstavnika C-SUV segmenta nego i da značajno doprinese globalnom prodajnom uspehu marke. Dovoljno razloga da rumunski proizvođač uz pomoć bogatog iskustva, znanja i tehnologije alijanse Renault-Nissan, kojoj i sam pripada, stvori automobil modernog dizajna koji spaja robustan, mišićav izgled sa snažnim karakterom naglašen novom bojom karoserije, Atacama narandžastom.

 

Prodaja druge generacije Dacia Dustera na zapadno-evropskom tržištu počela je početkom novembra 2017. godine, a nemački Auto Bild svrstao ga je među najpovoljnije nove automobile u 2018. godini.

 

 

Dacia DusterDacia DusterDacia DusterDacia Duster

 

Ovih dana stigao je i u Srbiju. Tim Renault-Nissan Srbija na čelu sa Milanom Belinom, generalnim direktorom, premda već poznat po orginalnim i neponovljivim promocijama novih modela iz svog portfolija i ovog puta bio je na visini zadatka. Iskoristili su zimu i snežni ambijent da pruže autentične mogućnosti automobilskim novinarima da provere poznate i upoznaju nove karakteristike i potencijal novog Dustera.

 

Organizovana je vožnja petnaestak modela novog Dustera, među kojima su bili zastupljeni modeli u svim pakatima opreme koja je u ponudi, kao i motori i pogoni – 4x2 i 4x4. Pošlo se autoputem iz suvog i sunčanog Beograda, pa lokalnim putevima preko Aleksinca i Svrljiga do vrha Stare planine gde je bio sneg visine skoro 90 cm. Pravi planinski zimski pejsaž omogućio je vožnju po snegu i ledu koji ni u jednom trenutku nisu predstavljali problem niti prepreku koju Duster sa lakoćom nije savladao. Zadovoljstvu u vožnji doprinosio je i osećaj pouzdanosti kako snage pogona tako i sistema za upravljanje, a prema potrebi aktivirao se i ABS. Premda su se automobili koji su bili na raspolaganju razlikovali po motorima koji su ih pokretali, čak i kod najslabijih vožnja po snegu i usponima tekla je glatko, doduše uz malo više obrtaja, ali uz isti osećaj da je u pitanju izuzetan automobil.

 

 

Dacia DusterDacia DusterDacia DusterDacia Duster

Dacia DusterDacia DusterDacia DusterDacia Duster

 

 

Sasvim novi Duster: sasvim novi dizajn

 

Sasvim novi Duster ima snažniji karakter, i iznutra i spolja. Spoljašnji izgled je sasvim nov, a odlikuje se izraženijim linijama koje ističu taj karakter. Unutrašnjost novog Dustera izuzetno je udobna. Kako bi se povećao utisak kvaliteta, posebna je pažnjaposvećena završnoj obradi.

 

Robusniji dizajn:

• Dustera sada krasi nov dizajn prednjeg dela koji mu daje upečatljiviji karakter i robusniji stav.

• Prednja maska proteže se do prednjih svetala smeštenih u same uglove vozila, zahvaljujući čemu se stiče utisak da je Duster sada širi..

• Duster se može pohvaliti i novim svetlosnim potpisom koji uključuje LED dnevna svetla podeljena u tri dela. Zahvaljujući horizontalnom poklopcu motora izraženih profilnih linija  novi Duster izgleda mnogo snažnije.

 

Pogled iz profila ističe SUV karakter.

• Povišena linija prozora  novog Dustera doprinosi osećaju snage i sigurnosti.

• Vetrobransko staklo pomaknuto je prema napred za 100 mm i snažnije je nakošeno, što unutrašnjost čini prostranijom.

• Novi aluminijumski krovni nosači, često obeležje SUV-ova, izdužuju linije vetrobranskog stakla idoprinose dinamičnijem profilu.

• Novi 17-inčni naplatci ostavljaju još upečatljiviji utisak.

 

Gledano odpozadi, zahvaljujući širim ramenima ostavlja snažniji utisak na drumu. Zadnji kraj  novog Dustera sada krasi Dačijin prepoznatljivi svetlosni potpis, četiri crvena kvadrata smeštena u same uglove karoserije. Šira zaštita podvozja spreda i odpozadi

 

Dacia DusterDacia DusterDacia DusterDacia Duster

 

 

Potpuno preuređena unutrašnjost: visok nivo kvaliteta i udobnosti

 

Poboljšana ergonomija vozačkog položaja

Kad se uđe u novi Duster, prvo što se primeti jeste potpuno izmenjen vozački položaj, koji je vozaču pristupačniji, a takođe mu donosi više udobnosti u svakodnevnoj vožnji.

 

Vozačko mesto garantuje najviši nivo udobnosti i nudi niz mogućnosti prilagođavanja.

• Upravljač može da se podesi po visini (za 40 mm) i dubini (50 mm).

• Vozačevo sedište dolazi sa naslonom za ruke, podešavanjem u lumbalnom delu i novim sistemom za podešavanje po visini do čak 60 mm (u poređenju sa dosadašnjih 40 mm).

• Sedište je 20 mm dužešto daje veću potporu.

• Sedišta sada bolje obuhvataju telo i nude više bočne potpore u krivinamaa takođe su punjena gušćom penom za veću trajnost i udobnost.

• Tri posebno oblikovana naslona za glavu na zadnjimsedištima mogu se spustiti kad nema putnika za bolju vidljivost.

• Tri okretna dugmeta automatskog klima uređaja svojim dizajnom odgovaraju ventilacionim otvorima na vrhu armaturne ploče kojih ima takođe 3..

• Na središnjoj konzoli sada se nalaze i novi tasteri poput klavirskih, koji su praktičniji za upotrebu i savremenijeg su izgleda.

• Nova središnja konzola sa pomaknutom ručnom kočnicom, čime je oslobođeno više mesta, sada raspolaže sa više pretinaca za odlaganje i optimalno smeštenim prekidačem za odabir rada pogona na četiri točka.

• Potpuno nova armaturna ploča je raskošnijih dimenzija, kakve se i očekuju od jednog SUV-a.

• Na središnjoj konzoli nalazi se ekransitema MediaNav Evolution okrenut prema vozaču, koji je za bolju vidljivost i lakši pristup u

odnosu na prethodnu verziju postavljen više (+74 mm)

 

 Dacia DusterDacia DusterDacia DusterDacia Duster


Pažljivo odabrani materijali

Poptuno novi Duster sada se odlikuje još prefinjenijom unutrašnjošću zahvaljujući posebnoj pažnji koja je posvećena odabiru materijala i završnoj obradi. Unutrašnjost već na prvi pogled ostavlja sasvim jasan utisak boljeg kvaliteta:

• armaturna ploča takođe je poboljšana i sada je izrađena od mekših materijala sa mat efektom.

• vrata uključuju robusne ručice i oslonce za ruke obložene materijalima prijatnim na dodir.

• nove presvlake odlikuju se udobnim i savremenim 3D dizajnom i ukrasnim prošivima.

• kraća nova ručica menjača ukrašena je umetcima od mat hroma.

• U zavisnosti od verzije, upravljač se odlikuje posebnom mekom izradom koja je izuzetno kvalitetna i prijatna na dodir.

 

Završna obrada znatno je poboljšana.

 

Praktična rešenja u unutrašnjosti za svakodnevnu vožnju

Zapremina pretinaca za odlaganje potpuno novog Dustera iznosi 27,2 litre, uključujući novu 2,8-litarsku fioku za odlaganje smeštenu ispod suvozačevog sedišta.

 

Zapremina prtljažnika do prekrivke iznosi 478 litara za verzije sa pogonom na prednje točkove odnosno 467 litara za verzije sa pogonom na sva četiri točka. Preklapanjem zadnjih sedišta najveća zapremina prtljažnika raste na 1.623 litre.

 

Posebna pažnja je posvećena i zvučnoj izolaciji.

Buka u unutrašnjosti upola je smanjena zahvaljujući upotrebi materijala koji efikasno upijaju buku.

 

• Zvučna izolacija unutrašnjosti poboljšana je:

– povećanjem udela površina koje upijaju buku u unutrašnjosti i prostoru motora sa 20 na 50 %,

– upotrebom kvalitetnijih zaptivača i čepova,

– upotrebom 0,35 mm debljih stakala prednjih prozora.

• Buka motora i kotrljanja smanjeni su zahvaljujući krućem prednjem kraju (okviru motora, nosačima šasije, instrumenttabli) koji u unutrašnjost propuštaju manje vibracija.

 

Automobil je sada opremljen većim dvosistemskim zvučnicima prečnika 165 mm za bolji kvalitet zvuka. Ugrađeni su u vrata i odlikuju se kvalitetnijim zaptivačima i kvalitetnijom ugradnjom. U vrhunski opremljenoj verziji na vrhu armaturne ploče nalaze se dva visokotonca koji dodatno obogaćuju doživljaj muzike.

 

Poboljšana zvučna izolacija upola smanjuje buku u unutrašnjosti

 

 Dacia DusterDacia DusterDacia DusterDacia Duster

Dacia DusterDacia DusterDacia DusterDacia Duster

 

 

Pravi SUV, još udobniji za vožnju na putu i van njega

 

Potpuno novi Duster nudi bogatu paletu nove opreme koja će poboljšati upravljanje na putu i van njega

 

Novi Duster zadržao je terenske sposobnosti kojima izvorni model Dustera duguje svoj uspeh. Njegove dimenzije iznose: 4,34 m dužina; 1,80 m širina; visok klirens (210 mm); prilazni i odlazni uglovi od 30° i 33° za verziju sa pogonom na četiri točka i 34° za verziju sa pogonom na prednje točkove; prelazni ugao: 21°.

 

Dodatna doza bezbrižnosti

 

• Potpuno novi Duster je opremljen novim električnim servo upravljačem. Otpor upravljača smanjen je za 35 odsto, što posebno olakšava parkiranje. Pri tome je za šest odsto smanjen i upravljački odnos, što kao rezultat ima i brži odziv na promenu smera povećanu upravljivosti u gradovima kao ipri višim brzinama na otvorenom putu.

Upravljački mehanizam sadrži i sistem koji prilagođava otpor upravljača brzini vožnje zarad veće stabilnost na pravcu u vožnji autoputem. Osim toga, znatno povećava odziv upravljača, pre svega tokom terenske vožnje.

• Duster je opremljen kamerom za prikaz iz više uglova koju zapravo čine četiri kamere (jedna napred, jedna sa svake strane i jedna pozadi). Ovaj sistem vozaču pruža pregled nad okruženjem automobila i izuzetno je koristan prilikom parkiranja. Aktivira se automatski kad se menjač pomeri u brzinu za vožnju unazad. Ako vozač brzo prebaci menjač u brzinu za vožnju prema napred, prikazuje se slika sa druge kamere.

• Kamera može da se aktivirati ručno pritiskom na taster „MVC”. Intuitivni navigacijski ekran može odjednom da prikaže sliku sa jedne kamere. Vozač može da pritisne taster „MVC” kako bi isključio sistem, ali sistem se isključuje i automatski kad brzina autobila pređe 20 km/h.

Bočne kamere smeštene su ispod retrovizora i pružaju direktan pogled na prednje točkove za precizno upravljanje.

• Kombinacija sistema za pomoć pri kretanju na uzbrdici i sistema za kontrolu brzine na nizbrdici olakšava vožnju na strmim terenima.

• Za ljubitelje terenske vožnje, sistem 4x4 monitor prikazuje kompas i informacije o uglu automobila u stvarnom vremenu.

• Duster je od sada dostupan i sa sistemom za otključavanje bez ključa. Ovaj sistem automatski otključava sva vrata kad mu se vozač dovoljno približi i omogućava daljinsko zaključavanje nakon što se udalji. Kad se vrata otključaju, pokazivači smera zatrepere. Pokazivači smera zatrepere i kad se vrata zaključaju, ali to je propraćeno i zvučnim signalom.

 

Vrlo praktična dodatna oprema… po još pristupačnijim cenama

 

Novi Duster na raspolaganju je sa čitavim nizom nove, praktične dodatne opreme koja ističe njegov karakter SUV-a.

 

Od sada je dostupan sa kukom za vuču koja može jednostavno da se ukloni bez upotrebe alata. Kad se ukloni vrat kuke, ona je potpuno skrivena.

 

Prednji i zadnji bull barovi usklađeni sa prednjom i zadnjom zaštitom voznog sistema ističu robustan dizajn SUV-a.

 

Pustolovni karakter potpuno novog Dustera ističe i elegantnije uklopljen bočni stepenik koji olakšava pristup teretu na krovnim nosačima. Od opreme za unutrašnjost automobila izdvaja se modularni tepih prtljažnika Easyflex koji je vodootporan i sprečava klizanje tereta.

 

 Dacia DusterDacia DusterDacia DusterDacia Duster

 

 

Veća bezbednost

 

Potpuno novi Duster dostupan je sa bogatom opremom za zaštitu putnika.

 

Platforma se odlikuje većom čvrstoćom:

• novi 0,2 mm deblji nosači platforme i čelik poboljšanih mehaničkih svojstava;

• novi potporni stubovi (A-nosač, grede ispod poda).

 

Odlikuje se i novom bezbednosnom opremom:

• novi okviri sedišta;

• novi, veći i deblji nasloni za glavu na prednjim sedištima nude veću zaštitu u slučaju sudara pozadi;

• nove vazdušne zavese;

• pirotehnički predzatezači sa graničnicima opterećenja za prednja i zadnja sedišta;

• ISOFIX tačke za pričvršćivanje dečijih sedišta na zadnjim bočnim sedištima sa novom funkcijom i-Size. Potporna noga pričvršćena za i-Size dečijeg sedišta proteže se do poda (pojačane grede ispod poda) za veću bezbednost;

• Novi Sistem za upozorenje na ne privezane sigurnosne pojaseve sa prikazom neprivezanih pojasa na zadnjim sedištima i zvučnim upozorenjem na odvezani sigurnosni pojas u vožnji;

• novi branici i dizajn poklopca motora poboljšavaju upijanje energije u slučaju naletanja na pešaka;

• novi osam odsto veći retrovizori poboljšavaju preglednost.

 

• Tempomat vozaču omogućava vožnju odabranom brzinom bez konstantnog proveravanja i pomaže mu da ne pređe odabrano ograničenje. Funkcioniše na brzinama od 30 km/h.

• Novi Duster opremljen je sistemom za automatsko uključivanje svetala za još opušteniju vožnju.

 

Novi Duster odlikuje se nizom korisnih sistema za pomoć u vožnji koji garantuju veću bezbednost.

 

• Sistem za kontrolu mrtvog ugla čine četiri ultrazvučna senzora smeštena sa obe strane automobila, napred i pozadi. Oni prepoznaju druga vozila sa obe strane automobila koja dolaze od pozadi i bočno, na udaljenosti od tri do pet metara. Ako sistem prepozna opasnost, u spoljašnjem retrovizoru upaliće se lampica. Ako vozač uključi pokazivač smera dok mu je automobil u mrtvom uglu, u retrovizoru će da se upali upozoravajuće svetlo. Sistem funkcioniše pri brzinama između 30 i 140 km/h.

 

 

Dacia DusterDacia DusterDacia DusterDacia Duster

Dacia DusterDacia DusterDacia DusterDacia Duster

 

 

Dacia nastavlja da ruši prodajne rekorde

 

Krajem oktobra 2017. godine Dacia je postavila novi prodajni rekord, prodavši više od 534.900 automobila širom sveta, što je rast od 11,8 odsto. Dacia je u Evropi zabeležila povećanje prodaje od 10,8 postotnih bodova na 384.414 primeraka, što joj je donelo povećanje tržišnog udela od 0,16 postotnih bodova na 2,6 odsto. To su takođe rekordne vrednosti.

 

Dacia Sandero je najprodavaniji automobil fizičkim licima (krajem jula 2017.), a Dacia Duster treći je najprodavaniji SUV C-segmenta fizičkim licima.

 

-        U Francuskoj Dacia je ostvarila novi prodajni rekord prodavši 98.946 primeraka, što je porast od 5,2 odsto. Dacia je u Francuskoj po prodaji peti proizvođač, treći u segmentu prodaje putničkih automobila fizičkim licima, gde je Renault na prvom mestu, kao najprodavniji.

-        Sandero je najprodavaniji automobil fizičkim licima u Francuskoj.

-        Dacia je u ostatku Evrope zabeležila rast prodaje od 12,7 odsto sa 285.468 prodatih vozila.

-        U Nemačkoj je prodaja porasla za 27,1 odsto sa 53.743 prodatih vozila

-        U Italiji je ostvarila prodaju od 53.602 automobila, što je rast od 19 %.

-        Prodaja je , takođe porasla u Poljskoj (porast od 22,7 odsto) i Češkoj (porast od 21,7 odsto).

-        U Rumuniji je Dacijina prodaja porasla za 11,4 odsto, sa 34.900 prodatih automobila.

-        U Maroku je Dacijina prodaja porasla za 15,7 odsto, sa 39.096 prodatih automobila.

-        U Alžiru je Dacijina prodaja porasla za 52,9 odsto, uz 22.923 prodatih automobila, uprkos padu tržišta od 20,9 odsto.

 

Dacia DusterDacia DusterDacia DusterDacia Duster

Dacia Duster tehnički podaci

Dacia DusterDacia DusterDacia DusterDacia Duster

 

Dacia Duster 2018 - cenovnikDacia DusterDacia DusterDacia DusterDacia Duster


Ime i prezime
Komentar