Cena Dacie Spring je 18.100 evra, ali sa subvencijama rumunske države za kupovinu električnih automobila od oko 10.400 evra, kupac mora da izdvoji samo 7.700 evra. Zbog toga je ovo najjeftiniji električni automobil u Rumuniji, ali i mnogim drugim zemljama, kao što je, na primer, Nemačka gde su subvencije takođe velike – 9.570 evra.
Duster u premium tuningu
10. Nov 2020
Duster je jedan od najpopularnijih automobila na ruskom tržištu. Model je budžetski i koristan, ali Rusi odlučili da zamisle kako bi on mogao da izgleda u premium izdanju.
Kompaktni budžetski crossover prve generacije prvi put je predstavljen krajem 2009. godine pod brendom Dacia za evropska tržišta, a kasnije je dobio poznatiji naziv Renault za tržišta u drugim zemljama, uključujući Rusiju. Uprkos činjenici da je druga generacija Dustera premijerno prikazana krajem 2017. godine, i dalje se prodaje i to vrlo dobro crossover prve generacije. Tako, krajem oktobra 2020. godine zauzima 12. mesto u Top-25 najpopularnijih automobila u Rusiji, a na rang listi najprodavanijih krosovera je na 4. mestu rezultatom od 3.264 primerka. Jedan od glavnih razloga uspeha ovog SUV-a je, naravno, relativno pristupačna cena. Duster takođe nikada nije imao sportske verzije, ali njegov dizajn karoserije veoma je zanimljiv i, u izvesnom smislu, mišićav. Može li postati privlačniji zbog brojnih promena u izgledu?
Zamišljali smo kakva moćna modifikacija sportskog crossovera može da bude, kažu Rusi. Pre svega, razmak od tla je malo smanjen (na uobičajenom Dusteru je 210 mm za modifikaciju pogona na sva četiri točka). Masivniji branik sa velikim usisnicima za vazduh pojavio se ispred. Farovi su novi, potpuno LED, ujedinjuje ih rešetka hladnjaka sa drugačijom grafikom. Sa bočne strane u donjem delu karoserije nalaze se širi pragovi vrata, a pokazivača pravca sada su integrisani u bočna ogledala umesto u prednje blatobrane. Zadnji deo je redizajniran, na njemu su novi LED farovi sa po dva kvadrata u svakom, kao i novi branik sa difuzorom i dve integrisane izduvne cevi. Izgled upotpunjuju širi točkovi sa većim kočnim diskovima i pneumaticima niskog profila.
Tehnički deo Dustera odgovara budžetskom segmentu. Osnovni krosover opremljen je benzinskim motorom od 1,6 litara koji razvija 114 konjskih snaga, najsnažniji dvolitarski motor razvija 143 konjske snage. Naravno, sportska modifikacija zahteva nešto očigledno moćnije. U evropskoj paleti Renoaulta nalaze se „nabildovani“ automobili B klase, kojima Duster može da se pridruži. Radi se o hatchback-u Clio R.S., koji je opremljen 1.6 benzinskim turbo motorom (M5M 450; M5M 400), koji razvija 200 konjskih snaga u osnovnoj verziji i 220 konjskih snaga u verziji Trofej.
Danas u Rusiji cene za Renault Duster počinju od 840.000 rubalja (oko 9.300 evra) za krosover sa pogonom na prednje točkove sa gore pomenutim motorom od 114 konjskih snaga. Vrhunska verzija 2.0 AT 4x4 od 143 konjske snage iznosi 1.230.000 rubalja (oko 11.200 evra). Tu je i dizel verzija 1.5 dCi sa pogonom na sve točkove i ručnim menjačem - od 1.139.000 rubalja (oko 10.400 evra).