Interesovanje kupaca za kompaktne kombije, uključujući Dacia Lodgy, opada. Zbog toga Dacia planira da ponudi novi krosover umesto ovog modela. Biće to prvi hibridni model u paleti Dacia. Izgradiće se na bazi modela Sandero. Preuzeće mnoge napredne aktivne bezbednosne sisteme, uključujući automatsko kočenje u nuždi, nadzor mrtvih tačaka, električnu ručnu kočnicu i još mnogo toga.
Dacia Sandero 1.5 dCi Life Plus
10. Dec 2015
Moderan i drugačiji
Rumunska Dacia je otvaranjem novog poglavlja u svojoj istoriji, uz zdušnu pomoć francuskog Renaulta, pre nešto više od decenije relativno skromno, ali odvažno kročila u nemilosrdnu arenu svetske automobilske industrije. Logan je bio prvi korak u osvajanju tržišta i borbu sa konkurencijom. Prihvatljiva i popularna cena bio je glavni adut Dacie, sve drugo je bilo nekako u drugom planu, a često i pod znakom pitanja. Bilo je potrebno manje od deset godina da se znak pitanja pretvori u znak uzvika uz svaki novi model, sada već ne samo rumunskog već globalnog proizvođača automobila. Danas je Dacia paradigma povoljne cene i kvaliteta ili kako se kaže odnosa uloženog i dobijenog. Uzor je i reper i najvećim svetskim proizvođačima koji u svom portfoliju imaju velikoserijske modele, ali po svemu sudeći formula uspeha zvana Dacia je neponovljiva. Svaki novi model u pravom smislu reči donosi nešto novo i aktuelno, ali pre svega funkcionalno i potrebno tržištu. Setimo se Dustera, Dokkera... ali i teholoških i tehničkih rešenja i podrške Alijanse Renault Nissan.
Pred nama je redizajnirani Sandero, mali gradski kompakt, nastao na platformi Clia, osveženog izgleda, koji ga je učinio dopadljivim i interesantnim svima koji traže jeftin novi automobil. Uz elegantnu tamno plavu boju karoserije, 1,5-litarski dCi motor od 75 KS, bogat paket opreme Life Plus, po ceni od 11.780 evra, Sandero je najjeftiniji dizel na našem tržištu.
Sandero nije više jednostavan kao pre, u odnosu na prethodnika je robusniji, ostavlja utisak čvrstine i izgleda ozbiljnije i agresivnije. Dizajneri su se ovog puta odrekli slogana „funkcija ispred forme“ i učinili da postane automobil sa karakterom. Svojim izgledom komotno može da se nađe u društvu skupljih konkurenata.
Kako bismo doneli objektivan sud o novom izgledu Sandera, sproveli smo mini anketu među prijateljima i saradnicima, većini se dopada i smatraju da je lep. To je na neki način potvrda da su dizajneri uspeli da kreiraju automobil koji je drugačiji i atraktivniji od konkurencije.
Na skladnom prednjem delu ističe se znak Dacia koji je elegantno integrisan u prednju masku. Dizajn širokih svetlosnih grupa, kao i prednja maska čine prednji deo mnogo izražajnijim.
Iz profila, odnos limenih površina karoserije i zastakljenih površina naglašava utisak robusnosti, istaknut i jasnom bočnom linijom, izraženijim blatobranima i uvučenim bokovima. Izgled branika veoma je dobro rešen.
Novi model, očekivano je duži i niži, ali istovremeno i nešto uži u odnosu na prethodnika. Neznatno mu je duže i međuosovinsko rastojanje.
Pravi utisak o prostranosti novog Sandera stiče se tek po ulasku. Vozač i suvozač imaju više nego dovoljno prostora za sedenje, udobnije je i šire nego u nekim starijim modelima srednje klase.
O raskošnim dimenzijama unutrašnjosti i spoljašnjih linija koje karakterišu visoku klasu, u Sanderu omogućuju da se na udobna zadnja sedišta smeste tri odrasle osobe ili postave tri dečija sedišta, dva uz pomoć sistema Isofix. Na zadnjim sedištima, širina u laktovima iznosi 1.436 mm. S druge strane praktičnost i modularnost uvek su dostupni zahvaljujući tome što se njihovi nasloni s lakoćom preklapaju u odnosu 1/3 – 2/3. U prtljažnik zapremine 320 dm3 mogu da stanu sve one stvari koje podrazumevaju svakodnevne obaveze, ali i one vezane za odlazak na odmor.
Funkcionalno i efikasno vozačevo sedište pored ostalog omogućuje da je vožnja po gradu pregledna, da se njime lako upravlja u skučenom prostoru, a parkiranje u uskim ulicama ne predstavlja problem. Mestu za upravljačem, posebna pažnja bila je posvećena ergonomičnosti komandi, kao i čitljivosti informacija na tabli sa instrumentima, koji su preuzeti od Renaulta. Komande najnovije generacije ergonomski su oblikovane i pre svega funkcionalne.
Unutrašnjost je privlačnija, u stilu novog dizajnerskog izraza koji srećemo kod svih novih modela Dacia. Estetika je podignuta na viši nivo pažljivim izborom materijala i tačnom ugradnjom svih elemenata. Tako na primer upotrebljen je hrom oko otvora za ventilaciju, klima uređaja i instrumenata, kao i za logotip na upravljaču i pločicu na ručici menjača. Sandero ima nov tamnosivi ili dvobojni prednji greben na kojem je tabla sa instrumentima u koju su ugrađeni vrlo kvalitetni, pregledni i savremeni instrumenti i brojčanici hromiranih ivica.
Kako bi se stvorili uslovi za još veću udobnosti, novi Sandero nudi mnogobrojna mesta za ostavljanje stvari: pre svega tu je nova srednja pregrada za sitne predmete, zatim prostor ispred suvozača, držač čaša, mesta za odlaganje u svim vratima (u prednjia vrata može da stane boca od 1,5 litre) i džepove na naslonima prednjih sedišta u koje mogu da se ostave časopisi, knjige, društvene igre...
Sandero koji smo imali na testu nosio je oznaku Life Plus, što znači da je bio opremljen istoimenim, luksuznim paketom opreme.
Limitirana serija Life Plus
|
Premda novi modeli Dacija već u serijskoj opremi imaju skoro sve što je prosečnom vozaču potrebno, oprema Life plus je prošireni paket Life koji pored ostalog sadrži ABS, ESP, Isofix, četiri vazdušna jastuka, klima uređaj, svetla za maglu, indikator promene stepena prenosa, komande audio sistema na volanu, board compjuter, merač spoljne temperature, metalik boju, aluminijumske naplatke daljinsko zaključavanje...
Kada je reč o bezbednosti, automobili Dacia, isto kao i modeli Renault, ispitani su u najekstremnijim uslovima. Uz klasične testove u fabrici, na specijalnim uređajima, grupacija Renault izlaže svoja nova vozila najvećim izazovima u realnim uslovima kako bi proverila njihovu izdržljivost. S obzirom da su automobili Dacia namenjeni globalnoj prodaji, na različim tržištima širom sveta naročito u zemljama u tranziciji gde putevi i infrastruktura nisu uvek standardizovani i oni se ispituju prema zahtevnim specifikacijama.
Aktivna i pasivna bezbednost
Aktivna bezbednost
|
Verovatno najpoznatiji dizel motor iz palete Renault je 1.5 dCi, u ponudi je sa tri verzije snage i nema modela Renault ili Dacia, a da uz njega ne može da se odabere i ovaj motor. Dacia je uz novi Sandero u avgustu 2015. godine uvrstila i novi 1.5 dCi motor u verziji od 75 KS kod kojeg je povećan obrtni moment (200 Nm) za još bolju vožnju i ubrzavanje, a u okviru svog plana da se u sve njihove automobile ugrađuju motori koji zadovoljavaju Euro6 standard. Motor ima oznaku Dacia eco², što predstavlja garanciju male potrošnje i emisije CO2 (3,8 l/100 km i 99 g/km pri mešovitoj vožnji).
O ekonomičnosti ovog motora mnogo toga je rečeno i napisano, mi smo se takođe u različitim njegovim izdanjima uverili u njegov kvalitetet i performanse, međutim, sada u Sanderu dobio je još jednu uspešnu dimenziju. Uz solidne performanse potrošnja goriva je minimalna, u proseku ispod četiri litre čemu doprinosi i Eco mod. Uključivanjem ove opcije snaga motora je neznatno manja, ali je zato vožnja ekološki podobnija što praktično znači da su manje emisije štetnih gasova. Mi smo tako reći sve vreme vozili u Eco modu, isljučivali smo ga kada smo savladavali veće uspone ili su nam bile potrebne ekstremne vrednosti pri preticanju na lokalnim putevima. U oba slučaja nije morao da se menja stil vožnje niti je Sandero ostavljao utisak da sa naporom ispunjava postavljene zahteve. Odziv motora na pritisak papučice gasa je odličan tako da smo ponekad imali utisak da je u pitanju snažniji motor.
Pored komplimenata motoru, nezaobilazan u pohvalama je i menjač jer omogućuje izuzetnu dinamičnost Sandera.
Uz korisnu tehnologiju novog Sandera vožnja je bezbednija i komfornija. Pametna i praktična tehnologija u novom Sanderu nudi samo ono što je potrebno, bez gomilanja suvišne opreme. Multimedijalni sistem MEDIA NAV nudi mnogobrojne mogućnosti. Sa ekranom od 18-cm koji je osetljiv na dodir i navigacionim sistemom vožnja je lakša, Bluetooth omogućava telefoniranje slobodnih ruku i slušanje muzike s prenosivih uređaja, a preko USB priključka može da se poveže pametni telefon. Pri bočnom parkiranju na skučeno mesto sistem za pomoć pri parkiranju unazad je od velike pomoći.
Prema našem iskustvu iz test vožnje Dacie Sandero 1.5 dCi Life Plus, ali i zaključcima drugih koji su ga vozili moramo da se složimo sa konstatacijom da je najekonomičniji automobil koji je trenutno u ponudi na tržištu. S druge strane po svojoj ceni i opremom koju nudi Sandero je dobar izbor. Takođe, dobra je i podrška uvoznika, pored kvalitetne servisne mreže tu je i garancija od pet godina koja obuhvata tri godine fabričke garancije i produženu garanciju za četvrtu i petu godinu ili 100.000 pređenih kilometara, a važi do ispunjenja prvog od ova dva navedena uslova pri kupovini uz Dacia Finansiranje.
Tehničke karakteristike
Model |
Dacia Sandero Life Plus 1.5 dCi |
Motor |
4-cilindarski, redni, 2 ventila po cilindru, postavljen napred poprečno, 1 bregasta osovina u glavi motora pokretana zupčastim remenom, aluminijumska glava, kolenasto vratilo u 5 ležaja, Common Rail direktno ubrizgavanje, Euro 6b |
Zapremina |
1.461 cm3 |
Prečnik i hod klipa |
76 x 80,5 mm |
Stepen kompresije |
15,5 |
Najveća snaga |
55 kW (5 KS) pri 4.000 o/min |
Najveći obrtni moment |
200 Nm pri 1.750 o/min |
Prenos snage |
Na prednje točkove, manuelni petostepni menjač |
Hodni sistem |
Napred Pseudo-McPherson, spiralne opruge, poprečna trokraka ramena i stabilizator / Pozadi H osovina sa programiranim deformisanjem, spiralne opruge, teleskopski amortizeri |
Upravljač |
hidraulični servoupravljač s nazubljenom letvom |
Kočnice |
Napred samoventilirajući diskovi prečnika 258 mm, nazad doboši 203 mm, dvokružni hidraulični sistem sa ABS, EBD i BAS, ESP |
Točkovi i pneumatici |
6,0 J15 - 185/65 R 15 |
Radijus okretanja |
10,68 m |
Dimenzije (D x Š x V) |
4.057 x 1.733 x 1.523 mm, međuosovinsko rastojanje 2.589 mm, trag točkova 1.497/1.486 mm, zapremina prtljažnika 330 litara, rezervoar za gorivo 50 litara |
Mase |
Prazno vozilo 1.033 kg, najveća dozvoljena 1.590 kg, dozvoljeno opterećenje 557 kg, masa prikolice s kočnicom 760 kg |
Performanse |
Najveća brzina 164 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 14,6 sekundi |
Potrošnja goriva |
Vožnja u gradu 3,7 l/100 km, na autoputu 3,4 l/100 km, u mešovitoj vožnji 3,5 l/100 km |
Emisija CO2 |
90 g/km |