Električni Opel Vivaro

29. Apr 2020

Opel Vivaro-e
Opel Vivaro-e prvo je električno komercijalno vozilo nemačkog proizvođača automobila i stiže na tržište baš kada je isporuka roba i usluga bez emisija postala obavezna u mnogim oblastima. Dostupan u tri dužine i sa mnogim varijantama karoserije, novi električni Vivaro-e omogućava profesionalcima da iskoriste beskompromisnu nultu emisiju, mobilnost od vrata do vrata. Potpuno novi Opel Vivaro-e je funkcionalni LCV za preduzeća sa najvišim zahtevima koji očekuju da se vozila neprimetno uklapaju u svoje optimizovane radne procese. Knjige narudžbi trebalo bi da budu otvorene ovog leta, a potom će uslediti prve isporuke u toku godine. Vivaro-e se proizvodi u istom pogonu na istoj liniji kao i verzije sa dizel motorima.
 
“Kao prvo električno lako komercijalno vozilo (LCV) koje je ušlo u Van-D tržišni segment srednjih kombija i koji ima raspon do 330 kilometara u WLTP ciklusu, novi Opel Vivaro-e postavlja standarde za laku upotrebu, pouzdanost i profesionalnost“, rekao je Michael Lohscheller, izvršni direktor Opela.
 
Iako je Vivaro-e jednako svestran i fleksibilan kao i bilo koji drugi Vivaro, njegova nosivost je slična kao kod LCV-a sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem: 1.275 kilograma, Vivaro-e nudi nosivost skoro kao i dvolitarska dizel verzija Cargo S (maksimalna nosivost 1.405 kg). E-van je takođe jedino elektrifikovano vozilo koje nudi opcioni priključak za prikolicu koji omogućava maksimalni vučni kapacitet od 1.000 kg.

Kupci Vivara-e mogu da biraju između dve verzije litijum-jonske baterije, u zavisnosti  od toga za šta im vozilo treba: sa 75 kWh za domet do 330 km ili, za one koji prelaze manje kilometara dnevno,  sa 50 kWh i dometom do 230 km, po WLTP1 standardu. Baterije se sastoje od 18 ili 27 modula. Pošto su baterije planirane od samog početka, one su smeštene ispod teretnog dela tako da ne zauzimaju mnogo mesta.
 
Sofisticirani regenerativni sistem kočenja, koji prikuplja energiju proizvedenu pri kočenju ili usporavanju, dodatno povećava efikasnost.

Snagom od 100 kW (136 KS) i obrtnm momentom od 260 Nm iz električnog pogonskog sistema, Vivaro-e nudi bolje performanse od većine električnih komercijalnih vozila. Elektronski regulisana maksimalna brzina od 130 km/h omogućava veliku brzinu na autoputu, istovremeno čuvajući električni domet. Baterija koja se nalazi ispod prtljažnika dodatno snižava težište, što mu pomaže u krivinama i stabilnosti pri udarima vetra čak i kada je potpuno napunjen, a takođe doprinosi i većem zadovoljstvu u vožnji.

Ispunjavajući svoju ulogu pouzdanog partnera za velike i male flote, zanatlije i preduzeća, Vivaro-e je jednostavan za punjenje koliko i za upotrebu. Preko zidne kutije, brzog punjača ili čak kabla za punjenje iz kućne utičnice ako je potrebno, svaki Vivaro-e spreman je za razne mogućnosti punjenja.

Korišćenjem javne stanice za punjenje od 100 kW, punjenje baterije od 50 kWh do 80 odsto napunjenosti traje oko 30 minuta (oko 45 minuta za bateriju od 75 kWh). Opel nudi ugrađene punjače koji omogućavaju da vreme punjenja bude što kraće i da baterija (pokrivena osmogodišnjom / 160.000 km garancijom) ima dug radni vek.
 
Ponuda kablova i zidnih kutija varira u skladu sa energetskom infrastrukturom svakog tržišta, čime se obezbeđuje da Vivaro-e kupci mogu da nađu i koriste punjač skoro svuda.

Kako bi korišćenje Vivara-e bilo još praktičnije, OpelConnect, myOpel aplikacija i Free2Move Services - brend mobilnosti PSA grupe - nude posebna rešenja za električna vozila. Usluge su dostupne putem aplikacija.

Funkcija Naplati moj automobil iz aplikacije Free2Move Services omogućava pristup na više od 140.000 punjačkih mesta u celoj Evropi, uključujući i plaćanje. Da bi kupci još lakše izabrali pravo mesto punjenja, aplikacija Free2Move Services vrši izbor koji se zasniva na rastojanju do mesta punjenja, brzini punjenja i trenutnoj ceni punjenja od mogućih ponuđenih opcija.

Zahvaljujući funkcijama e-daljinskog upravljanja OpelConnect, kupci mogu pomoću svojih pametnih telefona da provere stanje napunjenosti i vremena punjenja.

Pored toga, OpelConnect kreće se od e-poziva i kvarova do brojnih drugih servisa, poput statusa vozila i informacija. LIVE Navigacija pruža informacije o saobraćaju na mreži u realnom vremenu.

Opel je prilagodio Vivaro-e da udovolji različitim potrebama kupca, uključujući kabinu za posadu, prevoz ljudi i robe, opterećenja do 1.275 kilograma i bruto težine vozila od 2.800 do 3.100 kilograma. Posebno kompaktna verzija od 4,60 metra zatvara jaz između segmenata vana i transportera. Radijusom okretanja od samo 11,3 m, takođe je vrlo okretan u uskim prostorima. Kako je većina varijanti visoka oko 1,90 m, Vivaro-e može da pristupi parkiranju u podrumima ili tržnim centrima sa niskim krovovima.

Zahvaljujući praktičnom FlexCargo sistemu na suvozačkoj strani, kapacitet S 4,6 m3 je porastao na 5,1 m3. To omogućava prevoz predmeta dužine do 3.32 m.

Verzije M i L od 4,95 m i 5,30 m imaju maksimalni teretni kapacitet od 5,8 i 6,6 m3. Merdevine ili paneli dužine do 3,67 ili 4,02 m mogu bezbedno da se transportuju, dok mnoštvo skladišnih prostora u kabini (koji ima električnu parking kočnicu) može udobno prihvati brojne manje predmete.
 
Široka zadnja i klizna bočna vrata Vivara-e pružaju neograničen pristup tovarnom prostoru ili putničkom prostoru. Posebno su praktična električna klizna bočna vrata koja se automatski otvaraju - pokret stopala je sve što je potrebno za otvaranje vrata izvan vozila.

Kao verzije sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, Vivaro-e nudi neobično širok spektar sistema za pomoć vozaču koji poboljšavaju bezbednost profesionalaca. Pored Head Up displeja, Vivaro-e uključuje pomoć pri zadržavanju u saobraćajnoj traci, prošireno prepoznavanje saobraćajnih znakova, upozorenje o pospanosti vozača, polu-adaptivni tempomat, upozorenje u slučaju opasnosti od sudara i automatsko kočenje u tom slučaju.
 
Ultrazvučni senzori na prednjem i zadnjem delu Vivara-e upozoravaju vozača na prepreke prilikom parkiranja i nadgledanja bočnih mrtvih uglova. U zavisnosti od nivoa opreme, slika kamere od 180 stepeni unazad pojavljuje se na 7-inčnom ekranu osetljivom na dodir.
 
Multimedijalni radio i multimedijalni Navi Pro sistem za zabavu dolazi sa velikim sedmoinčnim ekranom osetljivim na dodir. Oba karakterišu integraciju telefona putem Apple CarPlay i Android Auto sistema. Multimedija Navi Pro dodatno sadrži evropsku navigaciju sa 3D prikazom.

Vivaro-e nastavlja ne samo Opelovu ofanzivu za elektrifikaciju, već i Vivarovu priču o uspehu koja je započela prvom generacijom 2001. godine.

Sledeći električni Opel LCV, Combo-e, stiže 2021. godine. Opel će do 2024. godine ponuditi elektrifikovanu verziju svakog svog putničkog automobila i LCV modela.


Ime i prezime
Komentar