Ford patentirao transakcije između automobila

10. Apr 2018

Fords CMMP


Novi patent koji je registrovao Ford ukazuje da američki proizvođač automobila razmatra korišćenje kriptovaluta kako bi automobili na putu međusobno komunicirali i smanjili saobraćaj.

Patent – “Vozilo-vozilo saradnja u saobraćaju” – objavljen je u utorak i pripada Ford Global Technologies, LLC. On je usmeren na načine za ublažavanje zagušenja saobraćaja, predlažući mogućnost da se komunikacijom za usklađivanje brzina između automobila delimično suprotstavi “psihologiji vozača koji se usredsređuju na njihove pojedinačne preferencije za putovanje”.

Dokument objavljen u utorak detaljno opisuje sistem Cooperatively Managed Merge and Pass (CMMP) u kojem se “ponašanje u vožnji prati, beleži i vrednuje kolektivno, individualno i od strane drugih automobila koji učestvuju u saobraćaju”.

U objašnjenju Patenta pored ostalog stoji: “Ovaj sistem privremeno bi omogućio određenim kooperativnim vozilima (ponekad se koristi naziv “potrošačka vozila”) da voze većim brzinama u manje zauzetoj saobraćajnoj traci, da se prestrojavaju i slobodno njome prolaze kada je to potrebno. Ostala kooperativna vozila (ponekad se koristi naziv “komercijalna vozila”) dobrovoljno bi zauzimala sporije saobraćajne trake kako bi komercijalno vozilo moglo da se prestroji u svoju traku, tako da može da prođe prema potrebi.”

Značajno je to da patent opisuje kako bi neka vrsta kriptovalute nazvana CMMP tokena mogla da se koristi da bi se olakšale poruke između vozila, navodeći:
“CMMP sistem funkcioniše kroz pojedinačne transakcije tzasnovane na tokenima, pri čemu komercijalna vozila i vozila potrošača pristaju na trgovinu jedinicama kriptovalute (koje se ponekad naziva “CMMP tokeni”). CMMP tokeni koriste se za potvrđivanje i autorizaciju transakcije u kojoj, na zahtev potrošačkog vozila, komercijalna vozila sama zauzimaju sporije saobraćajne trake, ili dopuštaju potrošačkom vozilu da se prestroji u njihovu traku i po potrebi prođe.”

Osim toga, u predloženom sistemu plaćanja tokenom koristila bi se kao neka vrsta kredita na putu.

“U nekim primerima, vreme dodeljeno zahtevu potrošačkog vozila zasniva se na broju CMMP tokena koje je odabralo potrošačko vozilo koji će da budu potrošeni u to određeno vreme”, navodi se u dokumentu patenta. “Na primer, vozač potrošačkog vozila koji kasni na zakazani termin može da zatraži da prođe od bilo kojeg komercijalnog vozila koje učestvuje u saobraćaju trajanju od 10 minuta na određenom putu ili autoputu za 60 CMMP tokena po stopi od 10 sekundi povlašćenog pristupa po tokenu.”

Iako proizvođač automobila nije otkrio mnogo o svom radu s Blockchainom do danas, konkurs za posao od prošle godine ukazuje na to da Kompanija namerava da poboljša stručnost vezano za ovu temu.


Ime i prezime
Komentar