Futuristički Nissan Z Proto inspirisan prošlošću

16. Sep 2020

Nissan Z Proto

 

Nissan je danas otkrio novi Z Proto, nagoveštavrajući nameru kompanije da lansira novu generaciju legendarnog sportskog automobila Z. Prikazan na virtuelnom događaju emitovanom širom sveta iz Nissanovog Paviljona u Yokohami, prototip automobila odlikuje se novim dizajnom i spolja i iznutra kao i motorom uparenim sa ručnim menjačem V-6 sa dvostrukim turbo kompresorom. 

 

Prvi put nagovešten u maju u videu pod nazivom Nissan A-Z, Nissan Z Proto u potpunosti poštuje 50 godina Z nasleđa. U isto vreme, to je potpuno moderan sportski automobil.

 

“Z, kao potpuno sportski automobil, reprezentuje duh Nissana,” rekao je Makoto Uchida, izvršni direktor Nissana. “Ovo je ključni model u našem planu transformacija Nissan NEXT i dokaz je naše sposobnosti da radimo ono što se drugi ne usuđuju, od A do Z. Kao obožavalac Z-a, uzbuđen sam što mogu da najavim dolazak sledeće generacije Z.” 

 

Globalna zajednica obožavalaca, mladih i starih, prisustvovala je današnjem virtuelnom otkrivanju. Članovi kluba Z u Japanu, učesnici ZCON u Nashvillu, Tennessee i entuzijasti na raznim drugim tržištima pratili su događaj.

 

 

Spoljašnost: prošlost susreće budućnost

 

Osmišljen i razvijen od strane dizajnerskog tima u Japanu, Z Proto ističe se svežim, atraktivnim spoljašnjim dizajnom i siluetom koja odaje poštovanje prema originalnom modelu. Na njemu je uočljiv crni krov i jarko žuta biserna boja – omaž popularnoj šemi boje zastupljene na prvoj generaciji Z (S30) kao i na 300ZX (Z32). Kombinovanje retro teme sa temom koja podržava futuristički pristup bilo je izazovno,rekao je Alfonso Albaisa, šef dizajna u Nissanu.

 

“Naši dizajneri napravili su bezbrojne studije i skice dok smo istraživali svaku generaciju i ono što ih je činilo uspešnim,” rekao je Albaisa. “Na kraju, odlučili smo da Z Proto treba da traje kroz decenije, uključujući i budućnost.”

 

Oblik poklopca motora i nagnuti LED farovi u obliku suze nepogrešivi su podsetnici na originalni Z model. Dimenzije pravougaone rešetke slične su trenutnom modelu sa dodatkom ovalnih peraja koja nude unapređen, moderan izgled. Sportska figura koja nastavlja da isijava eleganciju.

 

Nissan Z ProtoNissan Z Proto

  

“LED farovi imaju dva polukruga koja podsećaju na model 240ZG iz 70-ih godina koji se proizvodio samo za japansko tržište,” objašnjava Albaisa. “ZG ima prozirna kupolasta sočiva preko kućišta farova koja pod svetlom daju dva kružna odsjaja preko svakog fara. Svidela nam se ova jedinstvena karakteristika i primetili smo da se prirodno uklapa u identitet Z modela.”

 

Veza do originalnog Z je najupečatljivija kada se Z Proto posmatra sa strane. Krovna linija proteže se od prednjeg do kvadratnog zadnjeg dela da bi se stvorio prepoznatljiv Z profil prve generacije čija je zadnja ivica nešto niža od prednjeg blatobrana što Z-u daje jedinstven izgled. Jedinstveni prelazak od zadnje četvrtine stakla do nisko zabačene pozicije zadnjeg branika doprinosi tom efektu.

 

Zadnji deo automobila inspirisan je zadnjim svetlima modela 300ZX (Z32), redizajniranih za moderni svet. Postavljena unutar crne kvadratne sekcije koja se širi kroz zadnji deo i opkružuje spoljašnje ivice, LED zadnja svetla isporučuju oštar sjaj. Laki tretman ugljenim vlaknima na bočnim ivicama, spušteni nastavak prednjeg branika i zadnja maska obezbeđuju okretnost. 19-inčni aluminijumski točkovi i dvostruka izduvna cev upotpunjuju upečatljivo prisustvo koje Z Proto ostavlja na putu.

 

 

Unutrašnjost: moderna tehnologija retro dodira

 

Dizajnirana po meri vozača i putnika, kabina Z Proto neupadljivo spaja modernu tehnologiju sa retro Z dodirima.

 

Tim za dizajn unutrašnjosti potražio je savet od legendi profesionalnog automobilskog sporta da bi Z Prot dobio idealnu sportsku kabinu kako za put tako i za putovanje. Ovo se najbolje vidi na instrumentima Z modela. Sve ključne informacije nalaze se na 12.3-inčnom digitalnom displeju dizajniranom tako da ih vozač obuhvati jednim pogledom, što se vidi na primeru optimalne tačke menjanja stepena prenosa prikazane na vrhu ekrana.

 

Novi, duboki upravljač pruža vozaču brzu i laku kontrolu bez gubljenja retro estetike. Akcenti žute boje nalaze se širom kabine, uključujući i šavove na instrument tabli. Sedišta imaju posebne žute akcente i prugu slojevite strukture u centru sedišta koja daje dubinu.

 

Nissan Z ProtoNissan Z Proto

 

 

Radost sportskog automobila: uzbudljive, dinamične performanse

 

Originalni Z model dizajniran je da što većem broju ljudi donese radost i uzbuđenje zbog posedovanja sportskog automobila.

  

“Z model uvek je imao jak dinamičan učinak, što je kupcima omogućilo da uživaju u njegovim mogućnostima i da se u većoj meri osećaju povezani sa automobilom,” rekao je Hiroshi Tamura, glavni stručnjak za proizvode Z Proto. “Ovo je važilo za sve njegove generacije i to je ono što pokreće našu strast prema inovacijama i osporavanju normi.” 

 

Svaka sledeća generacija imala je snažniji motor, iako je suština Z više nego samo povećanje snage.

 

“Z je ravnoteža između snage i agilnosti,” nastavlja Tamura. “To je automobil koji stvara povezanost sa vozačem, ne samo na fizičkom nivou već i emocionalno i koji reaguje na vozačeve impulse.”

 

Ispod produženog poklopca motora nalazi se ojačani V-6 i dvostruki turbopunjač povezan sa šestostepenim ručnim menjačem. Kao prototip, trenutno se radi na sinhronizaciji snage sa elastičnošću i kontrolom koja je definisala Z model tokom prethodnih 50 godina.

 

“Pokretanjem prodaje revolucionarnog Ariya EV ovog leta, započeli smo novu eru elektrifikacije i tehnologije autonomne vožnje,” rekao je Uchida. “Modelom Z, vozačima donosimo uzbuđenje koje daje potpuno sportski automobili. Već više od 50 godina smo zajedno stvarali legendu modela Z. Drago mi je što ste sa nama i u sledećem uzbudljivom poglavlju. Novi Z je na putu.”

 

Specifikacije modela Z Proto

 

Motor

Motor V-6, dvostruki turbopunjač

Menjač

6-stepeni, ručni

Dužina

4.382 mm

Širina

1.850 mm

Visina

1.310 mm

Točkovi i pneumatici

Prednji: 255/40R19

 Zadnji : 285/35R19

 


Ime i prezime
Komentar