Honda Jazz e:HEV dobio pet zvezdica

30. Nov 2020

Honda Jazz

Honda Jazz e:HEV koji je u Evropi predstavljen sredinom 2020. godine osvojio je maksimalnih pet zvezdica u najnovijoj rundi bezbednosnih testova Euro NCAP, koji sada imaju još više novih strogih procena. Honda Jazz e:HEV nove generacije lansiran je širom Evrope u leto 2020. godine, dok se na našem tržitštu očekuje početkom 2021. godine.

 

Jazz je opremljen naprednom dvomotornom tehnologijom hibridnog pogona i predstavlja vodeći model u svojoj klasi po pitanju komfora i prostora, što dodatno dopunjuje izuzetnom „EV“ voznom dinamikom, naprednom tehnologijom i bezbednosnim elementima. Ova kombinacija brižljivo integrisanih aktivnih i pasivnih bezbednosnih elemenata osnažila je ugled ovog modela kao jednog od najbezbednijih putničkih automobila u Evropi. Novi Jazz uvodi efikasnost i performanse hibridnog pogona na masovno tržište i ubrzava Hondine ambicija da svi evropski modeli imaju elektrifikovane pogonske sklopove do 2022. godine. 

 

Dostupan isključivo sa hibridnim pogonom, novi Jazz je prvi model Honde u Evropi opremljen centralnim prednjim vazdušnim jastukom u standardu. Vazdušni jastuk je ugrađen u naslon sedišta vozača i širi se u prostor između vozača i putnika, ublažavajući moguće direktno sudaranje glava saputnika na prednjem sedištu u slučaju bočnog udara. Novi prednji centralni vazdušni jastuk radi u kombinaciji sa još dva druga elementa za slučaj bočnog udara. Zatezač sigurnosnog pojasa, kako za vozača tako i za suvozača smanjuje njihovo bočno kretanje, a dodatno ih podržava i centralni naslon za ruke koji je sada viši. Zahvaljujući novom pristupu, značajno je umanjena mogućnost povrede glava putnika.

 

Novi vazdušni jastuk jedan je od deset koliko ih se nalazi u modelu Jazz e:HEV, a među njima je takođe i „i-side“ sistem vazdušnog jastuka na zadnjem sedištu. Ovaj jedinstveni vazdušni jastuk dvostruke strukture, ugrađen u naslon zadnjeg sedišta, aktivira se kako bi zaštitio putnike pozadi od udara u vrata i C-stub u slučaju bočnih sudara. 

 

Pasivni bezbednosni elementi dopunjeni su Honda Sensing aktivnim tehnologijama, koje su vodeće u automobilskoj industriji, a služe za asistenciju vozaču i koje sada obuhvataju i poboljšanu kameru šireg ugla sa višom definicijom. Ona zamenjuje višenamensku kameru i senzore iz modela Jazz prethodne generacije, prepoznaje širi raspon površine puta i karakteristika saobraćaja. Honda Sensing, deo je standardne opreme u svim modelima Honde, među brojnim drugim elementima koji takođe obuhvata i sisteme Adaptive Cruise Control (prilagodljivi tempomat), Lane Keeping Assist System (sistem pomoći u zadržavanju u saobraćajnoj traci) i Road Departure Mitigation (upozorenje na približavanje ivici puta).

 

U projektovanju i razvoju najnovijeg modela Jazz, inženjeri Honde takođe su primenili tehnologiju strukture karoserije brenda Advanced Compatibility Engineering (ACE) koja formira temelj za odlične performanse pasivne bezbednosti. ACE tehnologija pomaže u ravnomernoj distribuciji energije sudara kroz prednji deo automobila i ujedno smanjuje energiju sudara koja se prenosi na drugo vozilo.

 

„Bezbednost je za nas od izuzetne važnosti i oduševljeni smo što je automobil osvojio maksimalnih pet zvezdica u novom postupku testiranja Euro NCAP“, komentarisao je Takeki Tanaka, rukovodilac krupnih projekata u Hondi. „Kompletnim reinženjeringom modela Jazz, mi smo uspeli da ugradimo napredne nove strukturne tehnologije i najnovije elemente pasivne bezbednosti kako bismo pružili izuzetnu zaštitu od svih vrsta nesreća. Dodatkom naprednih bezbednosnih elemenata i asistencija za vozača kao delom standardne opreme, obezbedili smo da Jazz ostane jedan od najbezbednijih automobila svoje klase. Ključni novi element u modelu Jazz je poboljšana panoramska vidljivost prednjeg prozora i ponosni smo zbog toga što smo to postigli bez ugrožavanja ukupnih bezbednosnih performansi za slučaj sudara - to je nešto što nećete videti ni u jednom drugom automobilu.“

 

Strožiji protokoli testiranja Euro NCAP procenjuju uticaj udarnih sila u slučaju sudara, te je značajan element procene činila analiza sposobnosti modela Jazz da zaštiti svoje putnike i smanji udar u drugo vozilo u slučaju sudara. Ta procena nalaže da se sile udarca usmere na one delove strukture automobila gde se energija može efikasno i bezbedno apsorbovati, tako da kabina sa putnicima ostane što više netaknuta, kao i da se putnici ne izlažu naglom kočenju koje može da bude opasno. Obe ove funkcije moraju da budu istovremene kada dođe do sudara. Testovi, takođe, sada obuhvataju širi raspon procene bočnog sudara, a istražuju i bezbednost nakon samog sudara. Standardi primenjeni na autonomne sisteme za hitno kočenje takođe su revidirani, dok se testovi sada obavljaju i na sistemima za upozoravanje vozača.

 

 


Ime i prezime
Komentar