„U Japanu osećamo da naši majstori ubrizgavaju život u ono što naprave. Verujemo da oblik koji su iskreno i mukotrpno stvorile ljudske ruke dobija dušu”, objašnjava Ikuo Maeda, glavni dizajner koji postavio je hrabri novi smer dizajna u Mazdi. "Duša pokreta" poprima dvostruko značenje izražavajući i bit pokreta i "dušu" koju su u automobile uneli Mazdini vrhunski majstori.
Mazda3 nastavljač priče o uspehu
27. Mar 2014
Još jedan dan i još jedno internacionalno priznanje za novu Mazdu3. Mazdin novi kompakt u verziji Sport (hečbek) osvojio je nagradu Red Dot za dizajn proizvoda za 2014. godinu (Red Dot Award: Product Design 2014), a u izgledu je možda još jedno veliko priznanje. Naime, Mazda3 izabrana je među tri finalista za Svetski automobil 2014. godine (“World Car of the Year”) – najveće priznanje u automobilskoj industriji – kao i za najbolje dizajnirani automobil 2014. godine.
Dizajnersko priznanje za Mazdu3, koja je u Evropi počela da se prodaje prošle jeseni, ponovo slavi pokretom inspirisani KODO dizajnerski pravac, prisutan kod svih Mazdinih modela nove generacije. Vrhunska dizajnerska inovativnost nove Mazde3 kao i njena funkcionalnost i ergonomija, bili su među presudnim faktorima za nagradu Red Dot, koju dodeljuje žiri sastavljen od 40 nezavisnih eksperata za dizajn. Novi kompakt tako sledi put Mazde6, drugog modela dizajniranog prema KODO principu koji je istu nagradu osvojio prošle godine.
KODO otelotvoruje vitalnost brenda Mazda i savršeno se dopunjuje sa SKYACTIV tehnologijom kojom Mazda izaziva konvencionalno, što predstavlja osnovu za beskompromisno efikasna vozila ( Potrošnja goriva i emisija CO2 počinje od 3,9 l/100km i 104 g/km za Mazdu3 sedan sa SKYACTIV-D motorom CD150, 6-stepenim SKYACTIV-MT ručnim menjačem i serijskim i-stop sistemom) istovremeno zabavna u vožnji. Sva tri Mazdina serijska automobila oblikovana prema KODO smernicama (uključujući i CX-5) višestruko su nagrađivana za dizajn. Najnovije Red Dot priznajnje biće predstavnicima Mazde uručeno 7. jula u pozorištu Aalto u Essenu u Nemačkoj.
Pokrenuta 1955. od strane Dizajnerskog centra nemačke savezne države Nordrhein Westfalen (Design Zentrum Nordrhein Westfalen) koji se nalazi u Essenu, nagrada Red Dot obuhvata tri kategorije: dizajn proizvoda, koncept dizajna i komunikaciju dizajna. Za 2014. godinu žiri je ocenio ukupno 4.815 prijava od 1.816 proizvođača, dizajnera i arhitekata iz 53 zemlje. Pobednički proizvodi, koji će da budu izloženi u Red Dot muzeju dizajna između 8. jula i 3. avgusta (kao i online na www.red-dot.de/pd), stekli su pravo da nose Red Dot simbol, internacionalni pečat dizajnerskog kvaliteta.
Kada je reč o takmičenju za Svetski automobil 2014. godine, Mazda3 je jedini ne-nemački model u obe finalne grupe. Mazdini konkurenti za glavnu nagradu, izabrani između ukupno 24 kandidata, još su Audi A3 i BMW serije 4. U međuvremenu će žiri sastavljen od eksperata za dizajn da oceni najprodavaniji Mazdin model svih vremena u nivou sa BMW-om i3 i Mercedesom C-klase. Pobednici će da budu proglašeni 17. aprila na internacionalnom auto salonu u New Yorku.
Nakon što je od predstavljanja 2003. godine do danas osvojila više od 150 nagrada i u januaru premašila broj od četiri miliona proizvedenih jedinica, bio bi to za Mazdu3 najveći uspeh do sada. To bi bilo i vrhunsko dostignuće za Mazdu i njen nekonvencionalni pravac kojim je krenula modelima nove generacije.
“C-segment čini jednu četvrtinu tržišta putničkih automobila u Evropi, što jasno pokazuje koliko specijalnim smo želeli da napravimo ovaj automobil i koliko atraktivan treba da bude kada ga neko prvi put ugleda”, kaže Peter Birtwhistle, glavni dizajner u Mazdinom evropskom centru za istraživanje i razvoj. “Priznanje koje ćemo da primimo ne odražava samo magnetsku privlačnost Mazde3. Ono odražava način na koji ovaj automobil podiže očekivanja i kako je u stanju da ih u potpunosti ispuni.”
O odličnoj prihvaćenosti nove Mazde3 u Evropi najbolje govore duge liste čekanja. U Češkoj, na primer, kupci koji sada ugovore automobil mogu najboljem slučaju da ga očekuju krajem ove godine, a slično je i u bližem susedstvu, konkretno u Hrvatskoj. Tamo se Mazda3 trenutno naručuje za oktobar, a upravo zahvaljujući dobroj prodaji tog modela Mazda je u Hrvatskoj više nego udvostručila broj registrovanih automobila u odnosu na prva dva meseca 2013. godine i podigla tržišni udeo na gotovo pet odsto. Na krilima dobre prodaje Mazde3, ali i ostalih modela nove generacije – Mazde CX-5 i Mazde6 – u Mazdinoj evropskoj organizaciji očekuju najbolji rezultat od 2008. godine. Prethodnu 2013. godinu Mazda je na evropskom tržištu, koje je i dalje pogođeno krizom i gde je većina ostalih marki zabeležila pad, zaključila kao brend s najvećim godišnjim rastom.