„U Japanu osećamo da naši majstori ubrizgavaju život u ono što naprave. Verujemo da oblik koji su iskreno i mukotrpno stvorile ljudske ruke dobija dušu”, objašnjava Ikuo Maeda, glavni dizajner koji postavio je hrabri novi smer dizajna u Mazdi. "Duša pokreta" poprima dvostruko značenje izražavajući i bit pokreta i "dušu" koju su u automobile uneli Mazdini vrhunski majstori.
Veći domet Mazdinog električnog krosovera
09. Oct 2020
Japanska Mazda potvrdila je da će da koristi rotacioni motor kako bi produžila domet u svom prvom električnom modelu.
Već početkom ove godine, Mazda je najavila da namerava da u svoje buduće električne modele ugradi manje baterije, kao i da bi problem posledičnog kraćeg dometa trebalo da se reši korišćenjem produžitelja dometa. Svoju odluku brane činjenicom da, prema studiji japanskog univerziteta, električni automobili sa baterijama velikog kapaciteta imaju veći uticaj na životnu sredinu tokom životnog veka automobila od automobila na dizel gorivo.
Kao produživač dometa za svoj prvi potpuno električni model, MX-30, koristiće rotacioni motor koji ima bogatu istoriju u ovom brendu, uprkos činjenici da trenutno nemaju nijedan model sa takvim motorom. Planove za skoru ponovnu upotrebu rotacionog motora takođe je zvanično potvrdio Akira Marumoto, izvršni direktor MX-30.
Više detalja o specifikacijama predstojećeg rotacionog motora u Mazdi još uvek nije otkriveno, poznato je samo da bi trebalo da bude vrlo efikasan uprkos kompaktnim dimenzijama. Takođe ostaju tajanstveni u vezi sa upotrebom takvih produžitelja dometa u drugim modelima. Prema Marumotou, očekuje se da će prvi prototipovi da budu spremni sledeće godine, kada će i zvanično da počne testiranje. Očekuje se da će prvi serijski modeli Mazde MX-30 opremljen ovom tehnologijom na japanske puteve da stigne 2022. godine.