Najpouzdaniji terenci za avanture u prirodi

06. Jun 2017

Jeep Safari, avantura u prirodi podrazumeva obilazak netaknute prirode u komforu terenskog vozila. Dobro sad, nije baš toliko komforno, jer ipak govorimo o netaknutoj prirodi koja budi čula i poziva na akciju, ali komfor svi posmatramo drugačije. Ideja je da se prođe kroz puteve kojima retko ko prolazi, vozilima koja su namenjena baš za tu svrhu. Ovakav obilazak prirode organizuje se širom sveta, pa i u našoj blizini, recimo na planinama Durmitor i Zelengora, a od terena zavisi i to koje je vozilo optimalno za Jeep Safari avanturu. Ovakav obilazak prirode bezbedniji je jer vozila pružaju zaštitu od divljih životinja i vremenskih uslova.

Da bi dorasla izazovu, vozila moraju da budu visokog tehničkog kvaliteta i veoma pouzdana. Njihov dizajn osmišljen je tako da mogu da savladaju sve vrste terena, neravne planinske puteve, zemljane i peščane staze, u svim mogućim vremenskim uslovima.

Konsultovali smo se sa stručnjacima iz Tarasport rafting kluba, koji uz Tara rafting ture, organizuju sjajne Jeep Safari avanture na Durmitoru, Zelengori i drugim prelepim planinama na tromeđi Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Srbije.

Njihov izbor pao je na tradicionalnog Defender-a, a pogledajte i druge proizvođače sa najviše umeća i saznajte koji su to najpozudaniji terenci za Jeep Safari avanture.

 

Mitsubishi-PajeroIsuzu Trooper

7. Mitsubishi Pajero

Pajero je odgovor Mitsubishia na Toyotin Land Cruiser. Četiri generacije kockastog SUV-a došlo je iz Japana, a svaka od njih dobijala je na prostoru i prefinjenosti. Međutim, za potrebe Jeep Safarija, naš izbor bi bio model SS4 druge generacije iz 1990-ih.

Kasnije verzije ovih terenaca imale su snažniji 3,5-litarski V6 motor zajedno sa jačom zadnjom osovinom opremljenom zaključanim diferencijalom. Model SS4 takođe je dolazio sa podesivim amortizerima koji omogućavaju vozaču da podesi stil za "meku", "srednju" i "tešku" vožnju. Ovo je jedno od retkih vozila sa tom opcijom sredinom 90-ih godina prošlog veka.

Pajero je poznat kao Montero u drugim delovima sveta, a proizveden je u velikom broju zemalja, uključujući Indiju, Kolumbiju, Kinu, i naravno Japan. Ta da pronalaženje delova za ovaj SUV ne bi trebalo da bude previše teško. Prošle godine izašao je i Mitsubishi Pajero Sport 2016.

6. Isuzu Trooper

Isuzu je lansiran ranih 80-ih i bio je težak, jednostavan i veoma kockast. Rani 2.2-litarski četvorocilindarski modeli bili su spori, ali pouzdani. Redizajnirani model predstavljen je u ranim 1990-ih, a ova vozila druge generacije poaeduju ozbiljne terenske sposobnosti.

Truper je postavljen na jak ram sa nezavisnom suspenzijom napred i čvrstom zadnjom osovinom sa oprugama pozadi. Takva suspenzija omogućila je odličan prostor točkovima da savladavaju rigorozne pustinjske puteve i vožnju po peščanim dinama. Drugim rečima, ovo je SUV koji je izuzetno udoban na grubim putevima.

Kasniji modeli imaju snažniji 3,5-litarski V6 motor i sofisticiran Borg-Varner ,,obrtni momenat na zahtev", pogon na svim točkovima koji je dodatno proširio njegove sposobnosti. Isuzu je i ove godine predstavio novitete na Sajmu automobila u Beogradu.
 

Suzuki SamuraiJeep Wrangler Rubicon

 

5. Suzuki Samurai

Međuosovinskim rastojanjem nešto manjim od dva metra, Suzukijev mali terenac može da deluje kao čudan izbor za suočavanje sa ekstremnim klimatskim uslovima na Zemlji. Uspeh Samuraja leži u njegovoj težini. Ovo vozilo teško je nešto više od tone, a sa pravim pneumaticima, on lako klizi preko dina koje bi inače zaustavile teža vozila.

Jednostavna čvrsta osovina, lisnato prednje i zadnje oslanjanje sa ručnim menjačem omogućilo je Samuraju da obezbedi jednostavan i pouzdan 4WD sistem i odličnu dugotrajnost. Ova vozila bila su vrlo jeftina, kako da se kupe nova, tako da se poprave i održavaju starija.

4. Jeep Wrangler Rubicon

Najbolje Jeep-ovi za avanturu u prirodi su Unlimited modeli sa dugim međuosovinskim rastojanjem. Ovi dugi terenci predstavljeni su 2004. godine, ali je redizajnom modela 2007. godine, Jeep napravio model sa četvoro vrata i ostavio mnogo više prostora u unutrašnjosti za putnike i stvari. Kako bi dobio još više sposobnosti za terensku vožnju, u paket Rubicon dodata je veća osovina i zaključan diferencijal. Teško je danas zamisliti vozilo bez dodatnih prilagođavanja koje je sposobno za za off-road vožnju. Ipak, kako ovi automobili svojom robusnošću mogu da oštete teren, nije ni čudo da je za Jeep Safari avanture u okviru Nacionalnih Parkova, kao što je Durmitor, potrebno da se plati taksa.

Najbolje kod Rubicona je njegova popularnost. Jeep ljubitelji na celom svetu su prihvatili vozilo, kao i aftermarket tržište, tako da postoje brojni katalozi sa unapređenim rezervnim delovima koji su na raspolaganju za ovo vozilo.

 

Mercedes G-Wagon 6x6Land-Rover Defender

3. Mercedes-Benz G-klasa


Mercedes-Benz G-klasa ili G-Vagen je dosta popularan među holivudskim ličnostima i kontroverznim biznismenima. Ovi automobili su popularni u ,,skupim ulicama’’, ali njihove blindirane vetzije imaju vojno poreklo i cenjeni su širom sveta zbog svojih mogućnosti van puteva.

Moderni G-Vagen posebno je popularan u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, gde je vožnja pustinjom sastavni deo off-road vožnje. G-Vagen toliko je popularan u ovim pustinjskim podnebljima da je nemački proizvođač nedavno ponudio mutantsku pik-ap verziju - G63 6x6 (ima 6 točkova) sa velikim pneumaticima od 93 cm.

2. Land Rover Defender i Discovery

Kada se pogleda bukvalno bilo koji safari film bez obzira kada je snimljen, skoro sigurno u nekoj sceni će se videti Defender ili Discoveri. Defender ima dugu tradiciju i to je jedan od razloga zašto ga naši sagovornici iz Tarasport-a još uvek rado koriste.

Prvobitni Land Rover modeli koji potiču iz 1948. godine predstavljaju neke od najsposobnijih avanturističkih vozila koje je svet ikada video.

Slično kao i Defender, Land Rover je napravio Discovery po off-road stilu života. Bio je čvrst, prostran i mogao je da ide gotovo svuda. Baš kao i Defender, bio je prilično pouzdan, naročito modeli koje su pokretali dizel motori. Kasniji modeli nisu bili toliko orijentisani na vožnju po nepristupačnim terenima, već na komfor i luksuz, iako su nastavili da pružaju neophodnu bezbednost, pogotovo kada je u pitanju bezbednost  safarija u Africi, na primer.

 

Toyota Land Cruiser 100

1. Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser serija 100 koja je proizvedena između 1998. i 2007. godine možda je i najbolje terensko vozilo modernijeg doba. Japanska kompanija uložila je svoje veliko znanje i iskustvo da unapredi motor ranijeg FZJ80, poboljšana je čak i ukupna potrošnja goriva.

U Land Cruiser 100 ugrađen je V8 motor zapremine 4,7 litara i dostupan sa ručnim ili automatskim menjačem. Toyota je takođe znatno poboljšala kočni sistem u odnosu na prethodne modele, što je pored ostalog doprinelo da se ovaj automobil smatra izuzetno pouzdanim i izdržljivim. Dobro je poznato da Toyota ume da napravi izdržljiva vozila koja je gotovo nemoguće uništiti, Land Cruiser nedvosmisleno spada u tu kategoriju.


Ime i prezime
Komentar