Nastavlja se elektrifikacija FCA game

28. Oct 2019

Jeep Compass - proizvodnja u fabrici Melfi

Kao simbolična veza prošlosti i budućnosti, ovaj oktobar mesec (17.10.2019.) obeležava dve proslave: 25 godina od otvaranja fabrike Melfi i početak prvih testova nove Jeep Compass proizvodne linije za evropsko tržište. Rastući uspeh modela, koji je izašao na tržište 2016. godine i koji je u početku bio pravljen za Evropu u Meksiku, omogućio je da se proizvodnja preseli direktno u Italiju, uključujući i proizvodnju inovativne „plug-in“ hibridne verzije, u fabriku Melfi u regionu Bazilikata, koja je proizvela preko 7,4 miliona automobila od 1994. godine.

U skladu sa investicionim planom vrednim pet milijardi evra koji je FCA grupa najavila za Italiju, ovo je još jedan važan korak i u razvoju, evoluciji i brenda u svom pozivu ka tehnološkim inovacijama i izvrsnosti italijanske fabrike, jedne od najinovativnijih na svetu. Fabrika je izabrana 2014. godine da napravi prvi Jeep terenac B segmenta: Jeep Renegade (900.000 modela je sišlo sa proizvodne trake u fabrici Melfi od lansiranja).

Proizvodnja modela Jeep Compass u južnoj Italiji počeće u prvom kvartalu sledeće godine, radi prodaje na evropskom tržištu, nakon čega će uslediti proizvodnja „plug-in“ hibridnih verzija modela Compass i Renegade. Ovo će omogućiti Grupi da brže odgovori na potrebe kupaca i dinamiku na tržištu.

Proizvodnja modela Jeep Compass deo je znatno šireg investicionog plana, koji obuhvata uvođenje 13 potpuno novih ili restilizovanih modela i pokretanje plana elektrifikacije, uvođenjem 12 električnih verzija novih ili postojećih modela u gami. Konkretno, nastavlja se po planovima za proizvodnju Compass i Renegade „plug-in“ hibridnih verzija u fabrici Melfi, dok će kompleks Mirafiori u Torinu biti mesto gde će da se proizvodi Fiat 500 BEV i hibridni i električni modeli Masserati (proizvodiće se takođe i u fabrici u Modeni). Dalji planovi obuhvataju proizvodnju modela Ducato Electric i novog modela Alfa Romeo Tonale, oba u italijanskim fabrikama.

Prilikom predstavljanja modela Renegade, 2015. godine stvorena je Akademija unutar fabrike Melfi, plodno tlo za ideje i eksperimente, i „fabrika talenata“ za razvijanje svih potencijala kod kadrova. Kao značajan doprinos strategiji elektrifikacije FCA, to je izvrstan primer koji je poslužio kao inspiracija za mnoge druge FCA fabrike, gde su nikle druge Akademije. Industrijski centar u regionu Bazilikata je prirodan izbor za proizvodnju „plug-in“ hibridnih modela Renegade i Compass za region EMEA, prvih „plug-in“ hibridnih modela brenda Jeep. Novo poglavlje u legendarnoj istoriji brenda Jeep, koji će uvek ostati veran svojim osnovnim vrednostima: slobodi, avanturi, autentičnosti i strasti.

Fabrika Melfi je izabrana ne samo zbog svoje lokacije, već i zbog mnogih drugih vrednosti koje deli sa brendom Jeep, kao što je neprekidna potraga za savršenstvom u proizvodnji i sofisticiranim tehnološkim inovacijama. Model Compass koji će se proizvoditi u ovoj fabrici takođe poseduje te osobine i zahvaljujući inovativnoj „plug-in“ hibridnoj tehnologiji, suočiće se s izazovima ulaska na najveći i najbrže rastući segment u Evropi, segment kompaktnih SUV automobila. U Evropi ovaj segment trenutno čini 45 odsto ukupnog tržišta terenaca i predviđa se da će prevazići sadašnjih 2,5 miliona prodatih jedinica.

Jeep Compass proizvodi se u Meksiku, Brazilu, Kini, Indiji, a uskoro i u Italiji, i uz pomoć nove električne verzije, predstavljaće globalni model. Ima i posebnu vezu sa zemljama EMEA regije i pre svega Evropom. Kada je predstavljen ovde 2017. godine, zamišljen je kao prvi Jeep model dizajniran posebno za evropske puteve. Tako je postavljen na pozornicu Compass, sada zvezda, sa preko 78.000 registrovanih jedinica u regiji EMEA u 2018. godini, što čini preko 40 odsto Jeep automobila proizvedenih godišnje. Modelom Renegade, to ga čini najprodavanijim terencem u Evropi. Ove godine, u Italiji, Compass potvrđuje vodeću poziciju u premium delu svog segmenta: jedan od tri 4x4 automobila koji se danas prodaju u Italiji u C-SUV segmentu je Compass. Novim „plug-in“ hibridom, spreman je da obori ovaj rekord.

Compass ima stratešku ulogu za brend Jeep i zato se dalje ulaže mnogo u njega. To se može videti na osnovu nedavnog predstavljanja nepobedive verzije Trailhawk – kompaktnog terenca sa najboljim terenskim performansama ikada - i budućim lansiranjem nove „plug-in“ hibridne verzije koja ima za cilj revoluciju celog SUV koncepta. Dolazak modela Compass u Melfi je sledeći korak u tom pravcu, potpomognut proizvodnom izvrsnošću italijanskog kompleksa.

Ovde je rođen Jeep Renegade, prvi terenac iz B segmenta, koji je znatno doprineo izvanrednom rastu registracija automobila marke Jeep od 330 odsto u zemljama EMEA regije u poslednjih pet godina.

Strategija grupacije FCA nije samo da se elektrifikuje gama automobila uz poštovanje pravca u kom ide svaki od brendova, već i da se stvori tim za e-mobilnost koji će koordinirati sve aktivnosti u vezi sa električnom mobilnošću, na taj način pomoći će klijentima da vide mobilnost i korišćenje svojih automobila u novom svetlu. Da bismo mogli da ponude klijentima sve što im je neophodno za vožnju električnog automobila na dnevnoj bazi, uključujući i lični mir, mora da se stvori čitav novi ekosistem za njihovo korišćenje i mora da bude kako konkurentan tako i održiv. Ovo takođe zahteva potpisivanje niza saglasnosti sa raznim partnerima poput kompanija Enel X, Engie, Terna, Transatel, Lexis Nexis i Generali, što je bio slučaj prethodnih nedelja. A šta je cilj? Pomoć klijentima da odaberu automobil na električni pogon koji najbolje odgovara njihovim potrebama i pružanje kompletnog opsega usluga bez stresa.

Jeep Compass, SUV koji nastupa u najvećem i najbrže rastućem segmentu na svetu

Compass koji se pojavio 2017. godine, a nedavno opremljen novim motorima Euro 6D, kao Jeep terenac, Jeep SUV ima legendarne terenske mogućnosti američkog brenda i odličnu dinamiku vožnje. Poseduje moderan dizajn u čistom, autentičnom stilu brenda Jeep, kompletan spektar naprednih tehnologija za povezanost i bezbednost, koje su jednostavne za korišćenje.

Spoljašnji izgled modela Jeep Compass je upečatljiv, sa skladnom ravnotežom između dinamičnih linija i balansiranih proporcija, što stvara inovativan estetski doživljaj. U pitanju je pravi Jeep sa karakterističnim, tradicionalnim elementima dizajna, kao što su trapezoidni blatobran i maska hladnjaka sa sedam proreza smeštena na sjajno crnu pozadinu. Prepoznatljivi okviri LED svetala sa crnim ivicama daju karakter i stav prednjem delu ovog modela. Još jedan upečatljiv element modela Compass su jedinstvena zadnja LED svetla. Tanka i pravougana, ona se savršeno uklapaju u zadnja vrata i stvaraju dominantan ali i luksuzan izgled koji čini Jeep Compass lako prepoznatljivim kako na putevima tako i u terenskoj vožnji. Iznad svega, u pitanju je istinski Jeep model sa svojim terenskim sposobnostima, koje su standard u kategoriji, i za koje su zaslužna dva napredna 4x4 sistema: Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low. Svaki sistem može da isporuči neophodni obrtni momenat pojedinačnom točku kada je potrebno i oba su opremljena sistemom Jeep Selec-Terrain sa različitim režimima vožnje (za sneg, pesak i blato, kao i automatski režim, plus ekskluzivni režim za stenovite podloge, dostupan samo u okviru Trailhawk paketa opreme) za najbolje performanse u vožnji sa pogonom na četiri točka, na putevima i van njih, u svim klimatskim uslovima.

Novost u gami za 2019. godinu su Sting Grey boja karoserije kao i dizel i benzinski motori koji ispunjavaju standarde Euro 6D. Compass za 2019. godinu dostupan je u četiri paketa opreme: Sport, Longitude, Limited i Trailhawk. A tu su i dva nova specijalna izdanja: sportski i jedinstveni „S“ i ekskluzivni „Night Eagle“, što će učiniti odabir odgovarajuće opreme i izgleda lakšim nego ikad. Zatim, sve verzije opremljene su vrhunskim sistemima za informacije i zabavu: UconnectTM radio sa 7-inčnim ekranom sa sistemima Apple CarPlay/Android AutoTM sada se nudi kao standardni deo paketa opreme Longitude i naprednijih paketa (zajedno sa automatskom klimatizacijom i 17-inčnim točkovima od legure), dok je UconnectTM NAV radio sa 8,4-inčnim ekranom oprenljen Apple CarPlay/Android AutoTM dostupan po izboru u Longitude paketu i kao standardni deo Limited paketa. Mogućnosti za prilagođavanje se ne zaustavljaju  tu: mušterije mogu da biraju između sedam različitih kombinacija automobnog sistema, uključujući dva benzinska i dva dizel motora, i dva prenosna sistema - devetostepeni automatski i šestostepeni ručni.

25. godišnjica FCA fabrike u Melfi: fabrike koja obara rekorde ima vodeću ulogu u procesu elektrifikacije FCA


Ove godine obeležava se 25 godina postojanja Melfi fabrike kompanije FCA, jedne od najnaprednijih fabrika automobila u celoj Evropi. Reorganizovana je u 2015. godini radi otpočinjanja proizvodnje modela Jeep Renegade i Fiat 500X, uz investiciju vrednu preko milijardu evra.

Pokrivajući površinu od oko 1,9 miliona kvadratnih metara, pogon je sagrađen između 1991. i 1993. godine u blizini San Nikole, 18 kilometara od Melfija. Mesto se nalazi na putu koji povezuje Bazilikatu sa Kampanijom i Apulijom, regijama iz kojih dolaze mnogi radnici zaposleni u ovim pogonima. Trenutno se u njoj proizvode Jeep Renegade i Fiat 500X, a proizvodiće se i Jeep Compass plug-in hibridi početkom 2020. godine, koji će imati glavnu ulogu u strategiji elektrifikacije kompanije FCA.

Fabrički kompleks sadrži fabrike/pogone Preseraja, Karoserije, Lakirnice  i Montaže i zapošljava 7.300 ljudi. Tu se nalazi pet presa i dva sekača koji se koriste u fazi oblikovanja metala, 860 robota rade u fazi izrade karoserije, 54 robota radi na farbanju, tu je i 278 stanica za automatsko zvrtanje šrafova i otprilike 4.000 radnika koji rade isključivo na montaži automobila.

FCA fabrika u Melfiju predstavlja izuzetan primer tehnološke i organizacione evolucije i oduvek je važila za rasadnik inovacija. To je bila prva fabrika koja je primenila model „integrisane fabrike“, sa decentralizacijom odgovornosti i integracijom funkcija, za razliku od prethodnih rigidnih sistema. Potom je evoluirala i primenila modele „modularne fabrike“ i „umrežene fabrike“. Ova fabrika oduvek je primenjivala principe optimizovane (lean) proizvodnje i prihvatila je funkcionalne mehanizme za poboljšanje konkurentnosti. Danas, ova fabrika funkcioniše kao digitalna fabrika koja koristi tehnologije i sisteme industrije 4.0 sa platformom koja međusobno povezuje i integriše poslovne procese, sa maksimalnom sintezom organizacije, tehnologije i ljudskih resursa.


Ime i prezime
Komentar