Novi prodajni rekord Škode

21. Jun 2017

Škoda Fabia
Škoda je povećala svoje isporuke u maju za 2,4 odsto na 99.000 jedinica (maj 2016.: 96.700 automobila), što je najbolji maj u istoriji kompanije. Tradicionalna češka marka ostvarila je snažan rast prvenstveno u Evropi i Indiji. Škoda očekuje dodatne impulse rasta iz tekuće SUV ofanzive: Kodiaq, prvi novi SUV model već je uspešno plasiran na tržišta. U maju je kupcima isporučeno 7.500 automobila. U četvrtom tromesečju uslediće novi kompaktni SUV Škoda Karoq koji je u Stockholmu ovog maja prvi put predstavljen javnosti.

"Škoda nastavlja put u pravcu uspeha i u maju", kaže Werner Eichhorn, član uprave marke Škoda za prodaju i marketing. "Usprkos delimično izazovnim situacijama na tržištima u pojedinim regijama prošlog meseca prodali smo toliko automobila kao ni u jednom maju do sada. Naaročito smo zadovoljni uspešnim plasmanom modela Kodiaq. Reakcija naših kupaca na prvi automobil naše SUV ofanzive izvrsna je", nastavlja Eichhorn.

U okviru svoje Strategije 2025 marka Škoda nastavlja da proširuje svoju paletu modela sveobuhvatnom SUV ofanzivom. Prvi je njen predstavnik Kodiaq kojeg je od uvođenja na tržište u martu 2017. godine prodato 17.100. Prvi veliki SUV marke samo u maju postigao je 7.500 isporuka pa je tako potvrdio stalan rast potražnje.

Škoda Karoq i dalje će da jača položaj marke u tom važnom SUV segmentu. Novi kompaktni SUV prvi put predstavljen je u Stockholmu ovog maja. Više od milion gledalaca pratilo je svetsku premijeru u direktnom prenosu. Škoda Karoq biće plasiran na tržište krajem ove godine.

U Zapadnoj Evropi Škoda je s 42.800 isporuka (+4,1%) prestigla majski nivo iz prošle godine (maj 2016.: 41.100 automobila). U Nemačkoj, najjačem pojedinačnom evropskom tržištu, Škoda je s 15.500 isporučenih automobila potvrdila dobar rezultat iz prethodne godine. Marka je snažan porast prodaje zabeležila i na tržištima Francuske (2.300 automobila; +13,5 %), Velike Britanije (7.000 automobila; +5,9 %), Italije (2.600 automobila; +27,5 %), Švedske (1.600 automobila; +8,5 %), Austrije (2.200 automobila; +5,9 %) i Holandije (1.400 automobila; +12,7 %).

U Centralnoj Evropi Škoda je povećala svoje isporuke za 14,5 odsto na 19.000 jedinica (maj 2016.: 16.600 automobila). U matičnoj Češkoj Republici isporuke su porasle za 12,1 odsto na 9.100 automobila (maj 2016.: 8.100 automobila). Pri tome je češki proizvođač automobila ostvario snažan rast u Poljskoj (5.700 automobila; +19,2 %), Slovačkoj (1.900 automobila; +10,0 %), Hrvatskoj (700 automobila; +74,6 %) i Sloveniji (600 automobila; +5,2 %).

U Istočnoj Evropi, bez Rusije, Škoda je u maju ostvarila 9,9-odstotni rast na 3.600 automobila (maj 2016.: 3.200 automobila). Dvocifreni procenti rasta ostvareni su na Baltiku (700 automobila; +25,0 %), u Srbiji (600 automobila; +16,5 %), Ukrajini (500 automobila; +48,5 %) i Bugarskoj (300 automobila; +11,3 %). Škoda je u Rusiji u maju zabeležila porast od 5,9 odsto na 5.000 automobila (maj 2016.: 4700).

U Kini, najvećem svetskom pojedinačnom tržištu, Škoda je u maju ostvarila 22.700 isporuka (maj 2016.: 24.200 automobila; -6,1 %). Taj pad u velikoj meri posledica je trenutne promene palete modela. Marka Škoda očekivala je takav razvoj i veruje da će potražnja da se normalizuje u drugoj polovini godine.

Pozitivan rezultat marka Škoda zabeležila je u Indiji. Tamo je češki proizvođač povećao isporuke za 34,1 odsto na 1.300 primeraka u odnosu na prošlu godinu (maj 2016.: 1.000 automobila).


Ime i prezime
Komentar