Novi skandal u Japanu

22. Dec 2017

Blizanci: Toyota GT86 i Subaru BRZ
Menadžment Subaru objavio je da je započeo unutrašnju kontrolu potrošnje goriva na čitavom asortimanu modela. Razlog je što ljudi koji su obavljali završni pregled već završenih automobila nemaju potrebne kvalifikacije za takav posao.

Problem se pojavio ovog leta, kada je Nissan bio prisiljen da zaustavi rad u svojim japanskim fabrikama. Ispostavilo se da su 30 godina inspekciju novih automobila obavljali zaposleni koji nisu imali pravo na to. Intervencija je uvedena na ukazivanje relevantnih regulatornih organa države, koji su sumnjali u tačnost podataka o potrošnji goriva koji su objavljivani. U Nissanu, međutim, to je rešeno, a Subaru je na redu. Analize i odgovarajući pregledi tek treba da se urade i ovde. Službeni stav kompanije je da je to dovelo do pada zaliha proizvođača - prvo za 10 odsto, a zatim za još osam odsto.

Ova priča mnogo liči na ono što se dogodilo pre godinu dana sa Mitsubishi Motors-om. Za ovu kompaniju prijavljeno je da ima falsifikovane podatke o potrošnji goriva duže od 20 godina. Ubrzo nakon toga Mitsubishi je gotovo bankrotirao i preuzeo ga je Renault-Nissan.

Zanimljivo je da je prijavu protiv Subarua podnela Toyota. Dve kompanije blisko sarađuju, Subaru proizvodi model GT86 za Toyotu, što je zapravo njegov model BRZ. Da li je to sve slučajnost ili metoda koja se pretvara u praksu, uskoro će biti jasno. Međutim, ukoliko sumnje budu potvrđene, Subaru će morati da "vrati" veliki broj automobila u svoje radionice i da plati astronomske kazne. To je nešto što mala kompanija ne može da reši.

Skandal takođe utiče na sliku japanske automobilske industrije koja je bila "kristalno jasna i besprekorna" sa prednje strane. Međitim, posle onoga što se dogodilo sa najvećim lokalnim automobilskim kompanijama kao što su Takata proizvođač vazdušnih jastuka, Kobe Steel, dobavljač čelika i Mitsubishi, promeniće ova slika.


Ime i prezime
Komentar