Salon automobila u Beogradu

Novi Suzuki Ignis na proleće u Srbiji

10. Jan 2017

Suzuki Ignis
Na domaćem automobilskom tržištu početkom proleća, najverovatnije na 53. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, debitovaće sasvim nova generacija Suzukijevog modela Ignis.

Evropsku premijeru imao je prošle jeseni na auto salonu u Parizu, tokom januara stiže u prodajne salone u nekim zapadnoevropskim državama, a kod nas, po najavama iz Euro Sumara, ovlašćenog uvoznika i servisera automobila i motocikala ove japanske marke, može da se očekuje krajem marta, najkasnije početkom aprila.

Na evropska tržišta Ignis se u sasvim novoj formi vraća posle devet godina – prethodna generacija se, uz nekoliko međufaznih „udešavanja“, prodavala od 2000. do 2008. godine. Sada je to takozvani gradski, mikro SUV originalnog dizajna dužine 3.700, širine 1.660 i visine 1.595 mm. Nekonvencionalno oblikovana karoserija postavljena je  na novu, laku Suzukijevu mehaničku platformu s međuosovinskim rastojanjem od 2.435 mm. Kompaktne dimenzije omogućavaju da prečnik okretanja bude samo 9,4 m, dok visoko odstojanje od tla – od 180 mm – nagoveštava da se novi Ignis lako „bori“ sa visokim ivičnjacima, ali i sa nekim izazovima prave terenske vožnje.

Mada na prvi pogled mali, novi Ignis u unutrašnjosti nudi dovoljno komfora za pet odraslih osoba na verziji sa nedeljvom zadnjom klupom, a još više za četiri putnika, ukoliko se kupac opredeli za pojedinačno sklopiva zadnja sedišta. Za kategoriju i namenu, prtljažnik je obećavajuće zapremine: 267 litara kada su sva sedišta u funkciji a vozilo opremljeno setom za popravku pneumatika, odnosno do 1.100 litara kada su preklopljena zadnja sedišta.

Novi Ignis u svim verzijama pokretaće za sada četvrocilindarski DualJET benzinski motor s četvoroventilskom tehnologijom radne zapremine 1.242 cm3 od 66 kW/90 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 120 Nm pri 4.000 obrtaja u minutu (isti agregat pokreće i novi Baleno). DualJet tehnologiju Suzuki je prvi put predstavio upravo u 1,2-litarskom motoru (K12C) 2014. godine – u početku u modelu Swift, a od juna 2016. godine poboljšana verzija koristi se u Balenu. Ova napredna tehnologija uključuje dvostruke injektore za ubrizgavanje goriva, kojima se postiže ekonomičnija potrošnja goriva (brizgaljke su veoma blizu usisnim ventilima što doprinosi da raspršivanje mešavine goriva i vazduha bude što finije).

Uz ovaj motor za većinu evropskih tržišta u početku ugrađivaće se  samo ručni petostepeni menjač. Tako opremljen Ignis u verzijama s pogonom samo na prednje točkove postiže maksimalnu brzinu od 170, a u varijantama s pogonom na obe osovine (4×4) 165 km/h, od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,2 sekunde (za 11,5 sekundi u varijanti s pogonom 4×4 i „blagim“ hibridnim pogonom SHVS). Nova generacija Suzukijevog mikro SUV-a prosečno troši 4,6 litara benzina na 100 km, odnosno samo 4,3 litra u „blagohibridnoj“ verziji. U kombinovanom ciklusu vožnje, fabrika deklariše emisiju ugljen-dioskida (CO2) od 104 g/km.

Ignis će, poput modela Baleno, moći da se kupi i u verziji Smart Hybrid Vehicle by Suzuki – SHVS, sa „blagim“ hibridnim pogonom. Ta tehnologija koristi integrisani starter-generator (ISG) čime pomaže motoru pri svakom ubrzavanju. Takođe, tokom kočenja proizvodi regenerativnu električnu energiju, što pogonsku grupu čini efikasnijom od klasičnih, koje koriste konvencionalne alternatore. SHVS tehnologija omogućava i mirniji start – nakon automatskog zaustavljanja motora. Idealna je za kompaktne automobila i „dodaje“ samo 6,2 kg na ukupnu masu automobila. Novom Ignisu sa pogonom na prednje točkove taj sistem pomaže da dostigne maksimalnu emisiju CO2 od 97g/km, jednu od najboljih u klasi, ali da bude i veoma ekonomičan.

Osim naprednih pogonskih sistema, novi Ignis već u startu preporučuje i odlična ocena za bezbednost: na prošlogodišnjem testiranju novih automobila, koje sprovodi ugledna evropska institucija EuroNCAP, model opremljen sistemom DCBS (Dual Camera Brake Support – podrška kočenju uz pomoć dve kamere) dobio je maksimalnih pet zvezdica.

Na novoj generaciji ovog modela primenjena je Suzukijeva tehnologija ukupne efektivne kontrole (TECT – Total Effective Control Technology), koncept koji obezbeđuje visok nivo bezbednosti pri eventualnom sudaru. Neke od funkcija uključuju fleksibilnu strukturu karoserije koja apsorbuje energiju udara pri sudaru. I čvrst okvir kabine – noseći „skelet“ – efikasno „raspršuje“ energiju udara.

Na spisku opcione, opreme koja se doplaćuje biće i DCBS sistem, koji čine dve stereo kamere na svakoj strani unutrašnjeg retrovizora. Funkcionišu na sličan način kao ljudsko oko, pa sistemu omogućavaju da detektuje objekte ispred vozila – saobraćajne trake, kao i predmete ispred (uključujući pešake) i njihovu udaljenost. Upozorava vozača na opasnost i, ako je potrebno, punom snagom automatski aktivira kočnice.

Kupci novog Ignisa moći će da biraju između 11 boja karoserije, od kojih su tri nove. Novajlija u Suzukijevoj ponudi, poput drugih modela iz ove kuće, moći će da se poruči i u dvobojnoj kombinaciji – sa crnim krovom i jednom od pet drugih boja ostalog dela karoserije.


Ime i prezime
Komentar