U fabrici grupe Stellantis u poljskom gradu Tihi proizvedeno je 2,5 miliona primeraka modela 500. Model kojim je postignut rekord, a koji je poručio kupac iz Francuske, je 500 hybrid opremljen „blagim“ hibridnim motorom od 70 KS: reč je efikasnoj, kompaktnoj i lakoj pogonskoj jedinici, koja nudi zabavno i udobno iskustvo vožnje, koja smanjuje potrošnju i emisiju. Tehnologija „blagog“ hibrida – upotrebljena u modelima 500 i Panda tokom 2020. godine – bila je prvi korak u svet elektrifikacije za brend Fiat.
Osvežena Tipo gama proširena krosover modelom
29. Oct 2020
Tipo je osvežen: kompletna restilizacija cele game, novi dizajn - privlačniji, mlađi i dinamičniji, s najmodernijom tehnologijom i novim motorima s boljim performansama i ekološkim otiskom na prirodu. Gama će takođe biti proširena novim krosoverom: modelom New Tipo Cross.
Nova gama zasnovana je na dve teme: Tema „Life“ i njena tri paketa opreme – Tipo, Life i City Life, koji su dostupni u četiri varijante (4-vratni, 5-vratni i Station Wagon), i tema Cross, sa dva paketa opreme – City Cross i Cross, kao i krosover varijantom sa petora vrata.
Fleksibilni i privlačni Panda Cross bio je strateški ključ uspeha modela ovom modelu širom Evrope. I zaista, izgled „krosovera“ približio je Pandu novim, mlađim kupcima, koji traže automobil koji nije samo funkcionalan, idealan za grad, već koji je i „super kul“ i koji ima savremeni dizajn. Ista strategija primenjena je na modelu Tipo, proširenjem njegove porodice. Dizajneri i inženjeri Fiat-a dizajnirali su novi Tipo Cross na osnovu tih ideja, stvarajući novi krosover Tipo, ponovo usmeren na novu ciljnu publiku, širu nego pre u pogledu godina, estetskog ukusa i zahteva za mobilnošću.
Novi izgled modela Tipo
New Tipo je potpuno osvežen i sada izgleda još modernije, dinamičnije i elegantnije. Novi prednji deo ima i novu masku hladnjaka, koju krasi novi Fiat logo, s Fiat rukopisom, što predstavlja važnu poruku, punu energije. Tipo je takođe prvi automobil marke Fiat sa ovim znakom, koji dolazi nakon nedavno predstavljenog modela New 500.
Prednja svetla su kompletno redizajnirana, sada potpuno LED napred i pozadi: ne samo da pojačavaju crte automobila, već mu i pružaju moderniji izgled i povećavaju aktivnu i pasivnu bezbednost. Zahvaljujući pojačanoj vidljivosti i u skladu sa potragom za više održivosti u svakom malom detalju, oni smanjuju potrošnju električne energije automobila, i samim tim i emisije ugljen-dioksida.
Branik na donjem delu automobila, koji je potpuno redizajniran sa dodatim elementima sa brušenim, hromiranim Ice Matte finišom, uparen je sa novim točkovima od 16 ili 17 inča, dijamantskog finiša i novog dizajna.
Prostor za putnike takođe je potpuno nov. Sedišta imaju tkanine ekskluzivnog dizajna. Potpuno podesivi digitalni klaster na 7-inčnom TFT displeju zamenio je klasičnu analognu instrument tablu. Tehnološki savremeniji i napredniji sistem, kako bi vozač mogao da kontroliše status svog automobila, multimedijske aspekte i svoj telefon. Klaster stiže sa potpuno novim UConnect 5 radiom i 10,25-inčnim ekranom osetljivim na dodir, što je još jedan detalj preuzet iz modela New 500.
Čak i volan - koji je sada još elegantniji i sportskiji - bio je u fokusu Fiatovih dizajnera. On je kompaktniji i doteran radi bolje ergonomije i omogućava savršenu preglednost klastera na 7-inčnom TFT-u. Pažnja je posvećena i centralnoj konzoli, gde su podešavanja za klimatizaciju promenjena i dodati su novi hromirani i crni umetci.
Nova Tipo gama takođe je dostupna u dve nove boje: Ocean Blue i Paprika Orange.
New Tipo Cross, krosover u Tipo stilu
Porodica Tipo proširena je dolaskom nove karoserije. Fiat sada predstavlja New Tipo Cross, koji će biti pridodat drugim trima varijantama karoserije (sa četvoro vrata, petoro vrata i Station Wagon): pravi krosover, usmeren na potpuno nove kupce.
Porodice - koje su oduvek bile ciljni kupci za Fiat Tipo - promenile su svoje preferencije, ostavljajući za sobom klasične 5-vratne automobile i Station Wagon modele kako bi se približile svetu krosovera, bez žrtvovanja prostora i komfora. Iste porodice sada su spremne da iskuse emotivniji, jedinstveniji, dinamičniji i mlađi automobil, po i dalje pristupačnoj ceni. Tipo Cross, „Fiat-ov novi porodični krosover“, jeste odgovor.
Generalno, Tipo Cross je proizveden tako da bude moćniji i hrabriji. Na prvi pogled, automobil je očito širi, sa novim dizajnom maske hladnjaka koji se širi ispod prednjih svetala, i jasno je da je viši: pravi krosover.
Visina modela Tipo Cross je povećana za skoro 4 cm, zahvaljujući osveženoj kalibraciji oslanjanja i dodatku novih rešenja za naplatke i pneumatike, koja su pre toga viđena na još jednom Fiat krosoveru, modelu 500X. Tipo Cross ima veće pneumatike radi još snažnijeg izgleda.
Nova postavka takođe omogućava višu poziciju pri vožnji i čini ulazak i izlazak iz automobila lakšim, ali i pojednostavljuje sve na šta su Tipo porodice navikle, kao što je stavljanje dece na zadnja sedišta, ili pronalaženje stvari koje su možda zaglavljene ispod sedišta.
Kao prava inovacija u estetici, New Tipo Cross je skoro 7 cm viši od Tipo Cross-a, s dodatkom „kros“ elemenata, počevši od lukova blatobrana sa strane i napred, gde takođe ima mesta za ekskluzivnu anti-skid ploču i branik, sa izraženom bull bar šipkom, koja automobilu daje snažniji i mišićav izgled, zajedno sa bočnim usisnicima i zadnjim ekstraktorom koji vodi do praktičnog krovnog prtljažnika, koji je do sada bio dostupan samo na Station Wagon verziji.
Novi, efikasniji motori bolji za životnu sredinu
Ponuda motora za New Tipo je osvežena. Kada se pojavi na tržištu, biće dostupan sa benzinskim ili dizel motorom.
New Tipo može da bude opremljen motorom GSE T3 od jednog litra od 100 KS. Novi trocilindarski motor isporučuje vrhunski obrtni momenat od čak 190 Nm pri samo 1.500 o/min, umesto 4.500 o/min trenutnog benzinca zapremine 1,4 litra od 95 KS, koji je dostizao samo 127 Nm.
GSE T3 motor od jedne litre deo je FireFly Turbo porodice motora, kao najnovija verzija, za najbolje performanse, ozbiljno niže potrošnje goriva i emisije. Maksimalna snaga je 74 kW (100 KS). Novi motor obezbeđuje zadovoljstvo pri vožnji i nudi optimalan start zahvaljujući posebno pogodnoj krivi obrtnog momenta čak i pri niskom broju o/min i takođe je komforniji, zahvaljujući tome što je izvanredno tih. Emisije ugljen-dioksida smanjene su čak na 121 g/km (WLTP).
Konačno, prenosni sistem kalibrisan je tako da obezbedi najveći odgovor u uslovima gradskog saobraćaja i najbolji mogući komfor na autoputu, zaustavljajući obrtaje motora na 3.200 o/min pri brzini krstarenja od 130 km/h.
Multijet dizel motori u skladu s standardom Euro 6D Final imaju dve varijante: od 95 i od 130 KS (prethodno 120 KS), sa značajnim unapređenjem u performansama i vrednostima ugljen-dioksida, od 110 g/km za dizel porodicu (WLTP).
Multijet zapremine 1,6 litara od 130 KS takođe je idealan motor za komercijalne vozne parkove, što je strateško polje za C segment samim tim i za Tipo.
D-Fence paket u izradi kompanije Mopar
Na zahtev, sve više ekološka New Tipo gama može biti opremljena i D-Fence paketom u izradi brenda Mopar, koji se sastoji od tri uređaja: filtera koji sprečava nečistoću da od spolja uđe u automobil, blokira partikulate i praktično 100% alergena, i smanjuje stopu formiranja buđi i bakterije za 98%; prečišćivača vazduha unutar kabine, koji filtrira mikro-čestice kao što su polen ili bakterije i UV lampe koja čisti sve kontaktne površine u automobilu: ispred vozača, menjač i sedišta.
Tipo, priča o uspehu
Fiat Tipo se ponovo pojavio 2016. godine, od tada, porodica Tipo je porasla i pored sedan verzije, tu su i 5-vratna i Station Wagon verzija, kojima se sad pridružila i Tipo Cross karoserija.
Od svoje pojave, Tipo je odmah postao jedan od najomiljenijih modela u svom segmentu u Italiji i širom Evrope, gde je doprineo rezultatima brenda Fiat sa više od 70% prodaje na tržištima izvan Italije.
Od kada se pojavio, prodato je ukupno 670.000 automobila, postigavši najveći udeo van Italije u 2019. godini.