Svojim programom za budućnost Next Level Škoda, kompanija se fokusira na tri prioriteta: Prvo, proširenje portfolija modela prema početnim segmentima. Cilj je dodati varijantu početnog nivoa svakoj od postojećih serija modela kako bi se privukla još šira ciljna grupa. U isto vreme, kompanija se drži modela poput nove generacije Fabia Combi. Drugo, Škoda razvija nova tržišta za dalji rast. Treće, marka se bavi održivošću i raznolikošću u svim aspektima svog rada.
Škoda Octavia RS iV premijerno u Ženevi
28. Jan 2020
Česi su zvanično potvrdili da će na predstojećem Salonu automobila u Ženevi da predstavi potpuno novu Octaviu RS iV.
Škoda je u nazive svojih modela odnedavno uvela i kombinaciju slova iV da bi označila svoje elektrifikovane modele. U ovom slučaju oznaka iV našla se uz RS, čime je češki proizvođač potvrdio da će u najdinamičniju Octaviu da bude instaliran elektrifikovani pogonski sklop.
Pošto je najava novog modela za sada ograničena na fotografiju njegove oznake, pretpostavlja se da će se pogon zasnivati na Volkswagenovom elekričnom pogonskom sistemu.
Octavia RS trenutno je dostupna sa dve klasične opcije motora - benzinskim i dizel. Međutim malo je verovatno da će novi model u ponudi da zadrži dizel motor, ali je zato sigurno da će biti dostupan i kao plug-in hibrid. Možda postoji mogućnost da oba tradicionalna pogona zamene elektrificikovnim pogonskim sklopovima.
Očekuje se da će pogonski sistem da bude preuzet iz novog Golfa GTE. To znači da će nova Octavia da bude prvi RS model u gami Škoda koji će da pokreće kombinacija 1,4-litarskog TSI motora s turbo punjačem i dovoljno snažnog elektromotora da zajedno razviju 245 KS i obrtni moment od približno 400 Nm. Baterija od 13 kilovata imaće važnu ulogu u pogonskom sklopu, omogućavajući oko 60 kilometara vožnje samo snagom električne energije.
Bez sumnje, u prepoznatljivom maniru Škode, Octavia RS i dalje će da se proizvodi u dve varijante karoserije kao limuzina i karavan.