Zvuk Škode Enyaq iV komponovan

24. Nov 2020

Škoda Enyaq iV

 

Zvuk pomaže ljudima da se kreću kroz prostor. Naši instinkti tako su uvežbani da čujemo ide li automobil ili tramvaj prema nama i iz kog smera dolazi. Međutim,  električni automobili pri malim brzinama gotovo su nečujni. Zbog toga emituju zvuk upozorenja kada su u pokretu. 

 

Najnoviji član Škoda porodice, potpuno električni SUV Enyaq iV, ima svoj zvuk upozorenja. Ovih dana zvuk automobila postaje sastavni deo njegovog dizajna. Kod električnih automobila sve će češće biti slučaj da inženjeri svoju kreaciju obogaćuju karakterističnim zvukom za male brzine. Najnoviji zvuk stvoren je po uputstvima Pavela Orendáša i njegovog tima iz razvojnog centra Škoda.

 

Saradnja sa kompozitorima

 

“Enyaq iV je potpuno električni automobil, tako da je bio izazov dizajnirati zvuk koji odgovara njegovom identitetu. Zvuk je fino podešen u akustičnoj laboratoriji Volkswagen grupe. Jedno je bilo jasno od samog početka: mora značajno da se razlikuje od zvuka koji emituju plug-in hibridi“, kaže Pavel Orendáš.

 

Škoda razvojni centar

 

Karakter zvuka dizajnirali su kompozitori kako bi odgovarao modelima na MEB platformi Volkswagen grupe. Zvuk je kompaktan u rasponu brzine od 0 do 25 km/h, a karakter zvuka, prema rečima njegovih tvoraca, trebalo bi da bude emotivan i da naglasi jedinstvenost automobila. Od samog početka razvoja bilo je jasno da ovaj put zvuk neće biti imitacija mehaničke buke motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Kao što može da se čuje, tonovi su elektronski, čak futuristički.

 

Testirano na dobrovoljcima

 

Tehničko rešenje za ugradnju generatora zvuka za električnu MEB platformu takođe je inovativno. „Širokofrekventni zvučnik i elektronika potpuno su integrisani u litarsku kutiju. Ovaj dizajn dobio je radno ime OneBox. Pre svega, rešenje je omogućilo optimizaciju njegove težine. Za montažu na modul za hlađenje koriste se tri gumene čaure kako bi se obezbedio savršen zvuk i minimalni eho od konstrukcije automobila. Prvo testiranje u automobilima pokazalo je da je rešenje dobro - zvuk se ravnomerno širio na obe strane u prednjem delu automobila i stvarao prijatan, prigušen eho u kabini“, objašnjava glavni projektni inženjer.

 

“Možda se pitate da li je ova funkcija, na koju pre nekoliko godina niko nije ni pomišljao, testirana na ljudima. Da, jeste. Prvo je zvuk testiran na odabranoj grupi ljudi, a predstavili smo ga i menadžmentu. Nakon toga sledilo je merenje u automobilima i provera da li je zvučna granica u skladu sa zakonom. Ovde su naše kolege iz akustične laboratorije odradile sjajan posao. Dobijanje sertifikata o homologaciji od nezavisnog instituta za overu bio je ključni uslov za lansiranje novog modela na tržište“, zaključuje Pavel Orendáš.


Ime i prezime
Komentar