Suzuki najprofitabilnija automobilska marka

31. Aug 2018

Suzuki Company
Prema publikaciji revizorske kuće Ernst & Young japanski proizvođač automobila je u prvoj polovini 2018. godine godine najprofitabilniji, čemu je doprineo Dieselgate i uvođenje različitih trgovinskih mera i carina  Trumpove administracije. Drugi kvartal ove godine Suzuki je završio s profitom od 11,8% naspram 11,4% koliko je ostvario BMW. Slede ih druga dva nemačka proizvođača Daimler i Volkswagen koji su ostvarili profit od 6,5%.


Nemački BMW dugo je bio lider u profitabilnosti kada su u pitanju veliki serijski proizvođači automobila. Iako je broj prodatih automobila važan podatak za svakog proizvođača, čak i oni s najboljim rezultatom u ovom segmentu prvenstveno ciljaju na rast profitabilnosti koja zavisi od marži.


Bavarski gigant dugo je imao “savršenu” formulu za balans između popularnosti svojih modela, prodajne cene i troškova, ali globalni trgovinski rat (SAD - Kina), kao i pad prodaje modela sa dizel pogonom uticao je na Nemce.


Premda Suzuki Motor korporaciju kvalifikuju kao proizvođača jeftinih automobilskih minijatura i sve dopadljivijih terenaca, danas je Suzuki Motor multinacionalna korporacija deseti najveći proizvođač automobila u svetu, a treći po veličini prodavac motocikala u Japanu. Iako je Suzuki prvenstveno poznat po svom asortimanu automobila i motocikala, kompanija takođe proizvodi ATV vozila, brodske motore, invalidska kolica, motorno ulje i sopstvenu brendiranu odeću i robu. Ima više od 45.000 zaposlenih širom sveta u 35 proizvodnih pogona u 23 zemlje, više od 130 distributera u 192 zemlje.


Ime i prezime
Komentar