Svetska premijera Hyundai Tucsona 4

17. Sep 2020

Hyundai TucsonHyundai Tucson

 

Proizvođači automobila kada pripremaju novu generaciju nekog modela obično vode računa da na neki način održe kontinuitet prethodne, tako da novi model već svojom pojavom odmah ukazuje o kojem se modelu radi. 

 

Hyundai se odrekao ove prakse u stvaranju novog Tucsona. On je prvi model južno korejske marke na kojem korišćen novi dizajnerski jezik nazvan Sensuous Sportiness - senzualni sportski izgled.

 

Ideja novog dizajna je da su dizajneri primenili klasične metode skiciranja, a rezultat je niz geometrijskih poteza i oštrih linija, koje prekrivaju čitavu karoseriju, sa istaknutim svetlosnim grupama. Sastoje se od određenog broja trouglova postavljenih u poklopac motora. Kada se automobil isključi, maska ostaje u tami, a kada se uključe svetla, maska prividno svetli i stvara utisak da je napravljena od dijamanata.

 

Za razliku od eksterijera, međutim, unutrašnjost novog Tucsona je mnogo mirnija ili tačnije prefinjena. Kontrolna tabla je niska i providna i puna ravnih linija, a središnji deo zajedno sa grebenom između sedišta praktično je širok kao ekran informaciono-zabavnog sistema sa ekranom osetljivim na dodir od 10,25 inča. Ovaj ekran namenjen je radu navigacionog sistema, audio sistemu i drugim uslugama, kao i klima uređaju, što smanjuje broj komandi na minimum.

 

Čistoća kokpita doprinosi i ručica menjača ili, bolje rečeno, prekidač menjača. Naime, on više nema mehaničku vezu sa samim menjačem, jer je Hyundai predstavio novitet, sistem koji je poznat i kod novog Golfa i Octavie. Specifičnost ovog menjača je da u slučaju stalne vožnje bez pritiskanja papučice gasa sistem isključuje prenos sa motora, a automobil će da ide konstantnom brzinom samo na struju dok se ne pritisne papučica gasa ili ne pritisne kočnica.

 

Nova instrument tabla sada je u potpunosti digitalizovana, jer su fizički ekrani zamenjeni 10,25-inčnim LED displejem, a LED tehnologija se takođe koristi za ambijentalno osvetljenje. Putnici će moći da biraju između 64 boje osvetljenja i 10 nivoa intenziteta.

 

Hyundai TucsonHyundai Tucson

 

Digitalizacija se, međutim, ovde ne završava. Zahvaljujući ažuriranju, Tucson nudi potpunu povezanost sa dve najrasprostranjenije platforme za pametne telefone, a ponudiće takođe i uslugu „zadnja milja“ koja će vozača da vodi od parkirališta do krajnjeg odredišta - ako nije udaljeno više od 200 metara. Vrhunac će da bude mogućnost povezivanja sa Apple i Google kalendarima, informacije o besplatnim parking mestima u realnom vremenu i spisak benzinskih stanica sa informacijama o cenama goriva.

 

Prema dimenzijama novi Tucson veći je od svog prethodnika, ali ne mnogo. U dužinu je dobio samo dodatnih dva centimetra (i samim tim sada je dug tačno 4,5 metra), a istovremeno je dobio nekoliko dodatnih milimetara u širinu i visinu, a međuosovinsko rastojanje je takođe duže za 10 milimetara. Putnici su time dobili dodatnih 26 milimetara prostora. Prostor prtljažnika biće između 546 i 620 litara, u zavisnosti od toga za koji je pogonski sklop u pitanju.

 

Izbor motora je pozitivna odrednica novog Tucsona. Kupci će od početka moći da biraju između pet različitih opcija: benzinski motor, dizel motor, benzinski i dizel blagi hibrid i pravi plug-in hibrid, koji se sastoji od 1,6-litarskog T-GDI motora i elektromotora sistemske snage od 195 kW (265 KS).

 

Resursi sistema pomoći i bezbednosti biće među najvećim u ovoj klasi. Na primer, centralni vazdušni jastuk biće dostupan za prednji red, a sistem kontrole saobraćaja automobila takođe će moći da detektuje vozila koja ulaze na autoput i, ako je potrebno, koči pre nego što se dogodi sudar. Tu će da budu i sistemi za zadržavanje u saobraćajnoj traci, aktivni radarski tempomat, koji će zahvaljujući navigacionom uređaju moći da prilagodi brzinu automobila prema trasi puta.

 

Hyundai će novi Tucson da ponudi na tržištu krajem ove godine, ali samo uz klasične motore i blage hibride. Plug-in hibrid i N-Line verzija biće dostupni početkom sledeće godine.

 


Ime i prezime
Komentar