Svetska premijera nove Opel Mokke

22. Sep 2020

Opel Mokka - premijera

 

Opelov izvršni direktor Michael Lohscheller prvi put je javnosti predstavio novu Opel Mokku u sedištu kompanije u Russelsheimu. Automobil dizajniran da pobudi emocije i pokaže dalji put  brenda, nova Opel Mokka prva je ponela novo lice brenda, Opel Vizor. Isto važi i za redizajnirani amblem Opel munje i centralno postavljeno ime modela pozadi. Nova Mokka je ujedno i prvi Opel sa čistom tablom i potpuno digitalizovanim kokpitom. Pored toga, to je prvi Opel dostupan na početku prodaje sa električnim pogonom, kao i visoko efikasnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Nova Opel Mokka može da se naruči po početnoj ceni od 19.990 evra (sa PDV-om u Nemačkoj).

 

„Novom Mokkom smo praktično ponovo izmislili Opel. Dizajnirali smo i razvili automobil od nule ovde u Russelsheimu. Čitav tim radio je neviđenom strašću i nepokolebljivom posvećenošću da odvede Opel u blistavu i uzbudljivu budućnost. Na početku narudžbi, nova Mokka dostupna je kao benzinsko, dizel ili čisto električno automobilo - kupac ima izbor “, kaže Michael Lohscheller, Opelov izvršni direktor.

 

Za cene od 32.990 evra (sa PDV-om u Nemačkoj), nova Mokka-e vozi bez emisije štetnih gasova. Uz primenu lokalnih podsticaja, cena se spušta na umerenih 23.420 evra. Moćni, gotovo nečujni električni pogon od samog početka proizvodi 100kW (136 KS) i maksimalni obrtni moment od 260 Nm. U WLTP ciklusu, baterija od 50 kWh omogućava domet do 324 kilometara pre nego što je potrebno punjenje.

 

Nova Opel Mokka impresionira savršenim proporcijama i preciznošću do najmanjih detalja. Kratki prepusti i širok stav tipični su za smeo, čist izgled kompaktnog petoseda od 4,15 metara. Najupečatljivija karakteristika prednjeg dela je nepogrešivi Opel Vizor. Kao i kod kacige za celo lice, zaštitni vizir prekriva novo Opelovo lice, nevidljivo integrišući masku automobila, LED farove i novo dizajnirani amblem Opelove munje u jednom elementu. Ime modela prvi put se pojavljuje u sredini vrata prtljažnika sa posebno dizajniranim fontom koji oblikuje reč Mokka na tehnički, tečan, živahan način.

 

Unutrašnjost takođe odražava jasnu filozofiju. Novi Opel Pure Panel integriše dva široka ekrana i fokusira se na najvažnije. Za razliku od kokpita preopterećenih informacijama i kontrolama, Pure Panel je jedinstveno jasnog dizajna. Jasno je strukturiran i na prvi pogled razumljiv. Opelovi dizajneri pridavali su veliku važnost digitalnoj detoksikaciji. Da bi izbegli ometanje vozača, obezbedili su intuitivan rad sistema. Dugmad i dalje kontrolišu najvažnije funkcije, ali bez potrebe za navigacijom kroz podmenije.

 

Opel MokkaOpel Mokka

 

Po prvi put u Opelovoj istoriji, nova Mokka biće dostupna na početku prodaje sa potpuno električnom varijantom modela. Elektromotor proizvodi 100 kW (136 KS) uz maksimalni obrtni moment od 260 Nm koji je odmah dostupan od početka prodaje. 

 

Pomenute preliminarne cifre potrošnje goriva i emisije ugljen-dioksida utvrđene su u skladu sa novom Svetskom procedurom ispitivanja lakih automobila WLTP (Uredba EU 2017/948). Stvarni opseg može da se razlikuje u svakodnevnim uslovima i zavisi od različitih faktora, posebno od ličnog stila vožnje, karakteristika rute, spoljne temperature, upotrebe grejanja i klimatizacije i termičkih preduslova.

 

Vozači mogu da biraju između tri načina vožnje - Normal, Eco i Sport. Svojom baterijom od 50 kWh, Opel Mokka-e ima čisto baterijski električni domet do 324 kilometara prema WLTP. Bilo da se radi o zidnoj kutiji, brzom punjenju ili kablovima za kućnu utičnicu, nova Mokka-e je spremna za sve opcije punjenja: od jednofaznog do trofaznog sa 11 kW. Opel nudi osmogodišnju garanciju ili 160.000 km za bateriju.

 

Da bi putovanje u novoj Opel Mokki-e bilo još opuštenije, OpelConnect, aplikacija myOpel i Free2Move usluge, marka mobilnosti Grupe PSA, nude posebna rešenja za električna automobila. Jednostavno ih je koristiti putem aplikacija.

 

Živahni, a ekonomični benzinski i dizel motori nude snagu od 74 kW (100 KS) do 96 kW (130 KS). Umerena potrošnja goriva i superiorne performanse karakteristične su za sve pogonske agregate (preliminarna kombinovana potrošnja goriva NEDC : 4,8-3,8 l/100 km, 111-100 g/km CO2).

 

Visoka efikasnost i živahne performanse karakteristične su za nove benzinske motore. Unutrašnje trenje i gubici svedeni su na minimum. Turbopunjač takođe reaguje odmah, jakim razvojem obrtnog momenta pri malim obrtajima. Motori se isporučuju sa modernim šestostepenim ručnim menjačem ili automatskim osmobrzinskim automatskim menjačem.

 

Pored toga, inženjerski tim u Russelsheimu posebno je naporno radio na smanjenju težine, s jedne strane (ušteda do 120 kg u odnosu na prethodnu generaciju), dok je s druge povećao čvrstoću karoserije. Prednosti su očigledne: nova Mokka troši znatno manje, a istovremeno je mnogo okretnija i zabavnija u vožnji.

 

Nova Mokka ostaje verna Opelovoj tradiciji definisanja brenda da inovativne tehnologije iz viših segmenata tržišta učini dostupnim širokom krugu kupaca. Tu spadaju napredni sistemi poput adaptivnog tempomata (ACC) i aktivnog pozicioniranja u traci. Sistem osvetljenja takođe nudi vodeće tehnologije sa prilagodljivim i stoga bez odsjaja IntelliLux LED matrix svetlima sa 14 elemenata, što je jedinstveno u Mokkinom tržišnom segmentu. Sve varijante modela serijski se isporučuju sa električnom parkirnom kočnicom, kao i prepoznavanjem saobraćajnih znakova. Na raspolaganju su i kamera za zadnji pogled od 180 stepeni i automatska pomoć pri parkiranju.

 

Nova Mokka savršeno povezuje i zabavlja vozače i putnike. Ponuda multimedije uključuje  Radio i Navigacione sisteme sa sedmoinčnim ekranom osetljvim na dodir u boji i vrhunski Navi Pro sa 10-inčnim ekranom u boji visoke rezolucije. Monitori su sastavni deo nove Pure table i nagnuti prema vozaču. Ekran Informativnog centra za vozača ima 12 inča.

 

Odlično dizajnirana sedišta, tipično za Opel. Dostupna su sportska Alcantara i klasična unutrašnjost od pune kože - krajnje neobično za automobil u Mokkinom tržišnom segmentu. Vrh ponude je sedište presvučeno kožom i opremljeno grejačima i funkcijom masaže za vozača. Vozač i suvozač mogu svoje pametne telefone da stave u ležište za odlaganje na centralnoj konzoli, gde kompatibilni telefoni mogu bežično da se pun.


Ime i prezime
Komentar