Tajne Putinove limuzine

27. Aug 2018

Aurus Senat
Na pregovore predsednika SAD DonaldaTrampa u Helsinkiju sa Vladimirom Putinom, istovremeno je poletelo i pet novih automobila Aurus, koji su ceo svet začudili svojim izgledom i tehničkim parametrima, saopštila je Federalna služba za zaštitu (FSO).


Ruski lider se tokom posete Finskoj prvi put vozio u novoj limuzini domaće proizvodnje projekta Kortež. Prema rečima general-poručnika Dmitrija Kočneva, generalnog direktora FSO, specijalni Aurus je jedna od najzaštićenijih i najsigurnijih limuzina na svetu.


O vozilima ruske proizvodnje za posebne namene govori se u knjizi „Automobili visokih zvaničnika“, koja će uskoro da izađe iz štampe. Takva prevozna sredstva „čvrsto zauzimaju svoje mesto u sistemu bezbednosti rukovodstva zemlje“, ističe Kočnev.


U knjizi se prvi put detaljno govori o novoj porodici automobila Aurus, napravljenih specijalno za visoke vladine zvaničnike. Predsednik je 2010. godine izdao ukaz o projektovanju novih vozila, uključujući i ona sa specijalnom zaštitom. Svi su shvatali da je „postojanje automobila domaće proizvodnje za predsednika zemlje pokazatelj prestiža i element nacionalnog ponosa“, istakao je jedan od autora knjige „Automobili najviših zvaničnika“ i portparol FSO, doktor istorijskih nauka Sergej Devjatov.


Umetnici i dizajneri počeli su da projektuju spoljni izgled automobila 2011. godine. Dizajneri su ponudili nekoliko desetina koncepata, a oko 30 varijanti predstavljeno je Ministarstvu industrije i trgovine u aprilu 2013. godine. Na kraju je za osnovu novog stila automobila Kortež uzet klasičan izgled automobila ZIS 110 modela iz ’40-ih godina prošlog veka. U januaru 2014. godine predsedniku je predstavljen model limuzine u prirodnoj veličini. On je dobio odobrenje šefa države. Na prelasku 2017-2018. godine prvi automobili projekta prebačeni su na kontrolno korišćenje Garaže za specijalne namene FSO Rusije.


Nakon testova sudara i drugih provera, novi automobili dobili su najviše ocene. Specijalisti FSO istakli su visok stepen pouzdanosti, bezbednosti i udobnosti automobila, kao i jednostavnost upravljanja, dinamičko ubrzanje, kočenje i sigurno ponašanje automobila na putu.


Još jedan važan zahtev formulisan je 2012. godine: automobili ne treba da se proizvode u pojedinačnim primercima, već kao serijska proizvodnja, što je znatno smanjilo troškove projekta. Tako je kasnije nastala čitava linija automobila na osnovu bazne platforme. Njih mogu da koriste ne samo najviši zvaničnici, već i drugi dobrostojeći klijenti.


„Prilikom projektovanja automobila korišćeno je međunarodno iskustvo i primenjene su napredne tehnologije. Međutim, strane tehnologije nisu kopirane, već je njima kreativno ovladano i na njihovoj osnovi razvijene su sopstvene“, naglašavaju autori knjige. Kao rezultat toga, automobil se više od polovine sastoji od domaćih delova.


Osim predsedničke limuzine, u liniju Aurus spadaju i sedan, mini bus i terensko vozilo. Svi oni koriste jednu platformu i spolja su napravljeni u istom stilu. Nazivi modela predstavljaju mesta u Kremlju: limuzina i sedan „Senat“, minibus „Arsenal“ i terenski automobil „Komandant“.


Novi automobil ruskog predsednika prvi put je predstavljen javnosti 16. jula tokom posete Vladimira Putina glavnom gradu Finske. Zapadni mediji naveli su da automobil ruske proizvodnje izgleda izuzetno impresivno i da se u određenoj meri može nazvati „ideološkim oružjem“ Kremlja.
Sputnjik


Ime i prezime
Komentar