Testiran Nissan GT-R NISMO za 2020.

12. Jul 2019

Nissan GT-R Nismo

 

Nissan je nedavno pozvao predstavnike medija na trkačku stazu EuroSpeedway Lausitz u Nemačkoj i obližnje puteve sa jednim ciljem: predstavljanje preciznog inženjeringa novog Nissan GT-R NISMO za 2020. godinu u regiji koja to najbolje može da pokaže.

 

Širom sveta može da se pronađe mnoštvo neverovatnih lokacija za vožnju, ali samo u Nemačkoj vozač će moći da doživi kombinaciju brzih puteva i staza koje mogu na najbolji način da prikažu „apsolutne trkačke performanse” modela GT-R NISMO. 

 

 

Nissan GT-R NISMO za 2020. godinu kombinacija je dve najvažnije Nissanove odlike: GT-R - predstavlja 50 godina istorije, nasleđa, uspeha u trkama i obožavaoce širom sveta - i NISMO, NISsan MOtorsports International Co., Nissanov interni sektor za razvoj modela visokih performansi čiji su cilj ekstremne performanse, koje se postižu usavršavanjem i najsitnijih detalja. U skladu s onim što predstavlja NISMO, model GT-R NISMO za 2020. godinu ekstremnija je verzija modela GT-R stvorena za vožnju na trkačkoj stazi, sazrela zahvaljujući rigoroznom usavršavanju koje joj je dalo okretnije i bolje performanse za vožnju putevima. 

 

Kod modela GT-R NISMO za 2020. godinu naglasak je na potpunoj ravnoteži. Novi turbopunjači dokazani na trkama, poboljšana kontrola promene stepena prenosa, lakše komponente, smanjena ukupna masa, poboljšane kočnice, točkovi i pneumatici - sve je to doprinelo smanjenju vremena kruga za čak 2,5 sekunde na Nissanovoj razvojnoj stazi. Osim toga, poboljšana je i standardna stabilnost modela GT-R pri velikim brzinama, čak i pri brzini od 300 km/h. 

 

 

Savršenstvo se postiže upornošću. Stalna potreba za razvojem i usavršavanjem - to je kaizen. 

 

Kaizen je u središtu modela GT-R NISMO, način razmišljanja koji je obuzeo ceo tim i podstako žene i muškarce zadužene za razvoj tog automobila da stalno traže nove izazove. Pokazali su znatiželju i zapitkivali se „šta ako bismo” pri osmišljavanju  svakog pa i najmanjeg detalja. Mala poboljšanja sama po sebi možda se ne čine važnim, ali kad se poveže u celinu razlika je svakako vidljiva. Tako se razvija karakter automobila. Nije sve u brojevima i performansama, važan je potpuni efekat - kako GT-R NISMO i vozač oistaju jedno pri vožnji putem ili omiljenom trkačkom stazom. 

 

Hiroshi Tamura je šef razvoja, a u Nissanu radi već više od trideset godina. Posvećen je razvoju i poboljšanju modela GT-R i učestvovao je u gotovo svakom koraku razvoja tog modela.

 

Njegova ljubav prema Nissanovom legendarnom sportskom automobilu počela je 2000. godine, kada mu je bilo samo deset godina, gledao je kako Takahashi Kunimitsu svoj trkački plavo-beli Skyline GT-R na legendaran način dovodi do cilja na vrlo mokroj stazi Fuji Speedway i pobeđuje snažne rivale kao što je Mazda RX3. Tamura je u tom trenutku znao da ne želi samo da gleda  GT-R već i da učestvuje u njegovom uspehu. Danas, Tamura obezbeđuje da GT-R nastavlja da se razvija iz godine u godinu i iznad konkurencije je, što uključuje najskuplje superautomobile, a u nekim slučajevima i hiperautomobile.

 

Trke dovode do poboljšanja, a tako je i kod modela GT-R NISMO za 2020. godinu. Kao i kod trka preciznost je ključ najboljih performansi. Svaki VR38DETT se ručno sklapa od početka do kraja u specijalnoj čistoj sobi od strane vrhunskih tehničara poznatih kao takumi. Ta nekolicina elitnih  tehničara sastavlja složeni pogonski sklop sa strašću i preciznošću pravih umetnika. Baš kao što i umetnici potpisuju svoje radove, tako i svaki takumi potpisuje svoj rad pričvršćivanjem posebne aluminijumske pločice na prednji deo svakog motora koji zadovoljava njihove standarde.

 

Novi turbopunjači ovog automobila isti su kao oni koji se trenutno upotrebljavaju na GT3 trkačkoj verziji modela GT-R. U njima je upotrebljen točak turbine sa 10 lopatica (jedna manje nego na trenutnom modelu) koje su tanje za 0,3 milimetra. To doprinosi smanjenju mase od 14,5 odsto kao i smanjenju inercije (za 24 odsto) čime se povećava odziv motora. Gubitak jedne lopatice doveo bi do smanjenja stope protoka pa je to sprečeno novom zadnjom pločom koja sprečava proticanje izduvnih gasova iza lopatice, što je znatno poboljšalo efikasnost protoka. U najnovijoj analizi protoka i opterećenja posebna je pažnja posvećena stvarnom dizajnu i profilu lopatica. Njihov novi oblik poboljšava efikasnost u pogledu izduvnih gasova kako bi se povećao protok i poboljšao odziv i ubrzanje, kao i međuubrzanja u svim stepenima prenosa. Prerađeni titanijumski izduvni sistem sada ima naglašeniji - ali ne i nametljiv - zvuk koji dolazi kroz kabinu. Ručno polirani krajevi prepoznatljiv su znak tog lakog sistema.

 

Kad je u trkačkom načinu rada (R), poboljšani šestostepni prenos sa dvostrukim kvačilom sada agresivnije i intuitivnije menja brzine zahvaljujući novom algoritmu za prilagodljivo upravljanje brzinama (Adaptive Shift Control, ASC). Taj algoritam bira najbolju brzinu za sve uslove vožnje i može naročito da se oseti tokom kočenja i približavanja krivinama, kad je linija vožnje preciznija, a promene u niže stepene brže, čime se smanjuje podupravljanje. Održavanjem viših obrtaja motora prebacivanjem u niži stepen prenosa, poboljšano je i ubrzanje pri izlasku iz krivina.

 

Imajući na umu unapređene aerodinamične rezultate, došlo je do potpune revolucije dizajna modela GT-R NISMO za 2020. godinu. Promene su potpuno funkcionalne, povećavajući hlađenje ključnih oblasti kao što su motorni prostor i kočnice, sve bez negativnog uticaja na vrednost koeficijenta otpora od 0.26. 

 

Ovaj najsnažniji i najekskluzivniji GT-R model od drugih se ističe i zbog količine karbonskih vlakana u čitavom automobilu. Većina komponenti je lakša u odnosu na aktuelni model. To uključuje prednji i zadnji branik, prednje amortizere (-4,5 kg), poklopac motora (-2 kg), krov (-4 kg), bočne pragove, prtljažnik i zadnji spojler. Vodeći se kaizen načelom, svaka komponenta je poboljšana da bi se smanjila masa, povećao aerodinamični potisak i poboljšala aerodinamična svojstva. Samo su ti spoljašnji delovi doprineli smanjenju mase od 10,5 kg, čemu treba dodati i smanjenje od gotovo 20 kg postignuto poboljšanjima i novim komponentama.

 

Najznačajnije mesto na kojem su upotrebljena karbonska vlakna jeste krov. Jedna od novina u verziji za 2020. godinu je krov od karbonskih vlakana koji znatno smanjuje masu tamo gde je to najpotrebnije, snižavajući težište automobila za poboljšane osobine pri vožnji i sam osećaj u vožnji. Sam krovni panel napravljen je tehnikom koja je upotrebljena po prvi put u svetu, odnosno kombinovanjem postupaka oblikovanja kompresijom predimpregniranih materijala (Prepreg Compression Molding) sa sendvič strukturom karbonske ploče i lake tvrde pene. To karbonskoj strukturi omogućuje čvršće i laganije tkanje čime se poboljšava zvučna izolacija i postiže upečatljiv izgled. Druge promene u konstrukciji od karbonskih vlakana su otvori na poklopcu motora koji su sad uključeni u strukturu.

 

Dizajn novih amortizera velikim delom je nadahnut trkačkim automobilom GT3 GT-R. Sada se na njima nalaze rešetke koje povećavaju potisak na prednji kraj za 7 kg bez stvaranja dodatnog otpora. Ventilisani amortizeri testirani su u vazdušnom tunelu i isto tako omogućavaju nesmetan protok vazduha duž karoserije i izbegavanje stvaranja turbulencija na zadnjem kraju čime se postiže još veća stabilnost pri velikim brzinama. Kao višefunkcionalana odlika je da takođe olakšavaju i protog vrućeg vazduha pod pritiskom iz prostora za motor i van njega.

 

Nissan GT-R NISMO za 2020. godinu dostupan je u metalik crvenoj boji, bisernoj crnoj, četvoroslojnoj srebrnoj i troslojnoj bisernoj beloj. Sve boje uključuju crne retrovizore po kojima se automobil razlikuje od ostalih GT-R modela.

 

Nissan je sarađivao sa italijanskim proizvođačem kočnica Brembo kako bi stvorio sasvim nove kočnice za GT-R NISMO za 2020. Posebna velika klješta u kombinaciji sa karbonskim keramičkim rotorima sa svojih 410 mm napred i 390 mm pozadi najveća su ikad ugrađena u neki japanski automobil vrhunskih performansi.

 

Prednja klješta sa šest klipova i zadnja sa četiri, veoma su čvrsta. Njihova sasvim nova konstrukcija omogućuje znatna poboljšanja vremena reakcije pri kočenju. Time se dobija progresivnija kočnica koja boljim povratnim informacijama omogućuje doziranje snage kočenja. Rezultat je mogućnost bržeg i efektnijeg smanjenja brzine uz održavanje otpornosti na slabljenje delovanja kočnica.

 

Najveća prednost je struktura samih rotora od karbonskih vlakana i silicijum karbida. Oni omogućavaju ukupno smanjenje nepodržane mase za 16,3 kilograma. Smešteni na plutajuće aluminijumske bubnjeve, novi rotor i predimenzionirana klješta dopunjeni su posebno osmišljenim pločicama koje stvaraju veći stepen trenja u celom operativnom rasponu. Pločice daju i čvršći, sigurniji osećaj na papučici.

 

Hlađenje prednjih rotora poboljšano je promenom ugla pod kojim su ugrađeni dovodi vazduha čime se omogućuje usmeravanje veće količine vazduha prema njihovom sedištu. Na kraju, klješta su uronjena u žutu boju otpornu na toplinu koja može da podnese temperature veće od 1000 stepeni Celzijusa i otporna je na izbeljivanje usled česte upotrebe i ponavljanih temperaturnih razlika.

 

Oslanjanje modela GT-R NISMO za 2020. godinu podešeno je da bi se poboljšala stabilnost u krivinama (bočna G sila) uz poboljšani vodoravni ugao automobila i udobniju vožnju. Upravljanje je linearnije i preciznije nego ikada pre pa su potrebne minimalne korekcije čak i pri brzinama od 300 km/h. Ekskluzivni 20-inčni RAYS točkovi od livenog aluminijuma zajedno su 100 grama lakši i odlikuju se novim dizajnom s devet krakova koji poboljšavaju čvrstoću uprkos smanjenju mase. Belo-crveni NISMO logotip dijamatne obrade na naplatcima označava njihovu ekskluzivnost.

 

Novodizajnirani Dunlop pneumatici odlikuju se 7% boljim prianjanjem i gaznom površinom koja na prednjim pneumaticima ima jedan manje žljeb, čime se kontaktna površina povećava za 11%. Rame pneumatika neznatno je zaokruženije kako bi pri naginjanju automobila u krivini više gumene površine bilo u kontaktu s tlom, čime se dobija bolje prianjanje. Ukupna bočna sila pneumatika povećana je za 5%. Time se poboljšava i otpor na upravljaču u smislu praćenja ravne linije i stabilnost u poređenju s trenutnim modelom, bez učinka na perfomanse otpora kotrljanja pneumatika.

 

Bilstein DampTronic amortizeri automobila pažljivo su prerađeni i u povratnom hodu (20% mekši) i kompresiji (5% mekši) kako bi se uzelo u obzir ukupno smanjenje mase od gotovo 30 kilograma. Preinačeni obim ublažavanja udarca doprinosi većem linijskom otporu na upravljaču i povećanju sposobnosti prianjanja na putu.

 

Kaizen načelo primenjeno je i kako bi se posvetila veća pažnja pojedinostima u pogledu platforme i njene konstrukcije. Posebna vrsta spoja između varova na platformi i karoseriji doprinosi osećaju čvršće platforme, većoj stabilnosti na lošoj podlozi i većoj preciznosti svih komandi kad automobil radi punom snagom.

 

U kabini su ekskluzivna GT-R NISMO prednja sedišta koja je dizajnirao Recaro, poboljšana za verziju za 2020. godinu kako bi bolje obuhvatila vozača i suvozača. To se postiže troslojnom strukturom u kojoj karbonska vlakna okružuju glavni unutrašnji deo da bi se poboljšala potpora gornjeg dela tela. Dodatkom osnovne strukture okvira karbonskoj školjki povećana je otpornost na izvijanje sedišta (oko 20%), čime se izbegava uvijanje pri prolascima kroz krivine i time obezbežuje veća potpora pri kočenju. To nije negativno uticalo na masu: svako sedište je lakše za 1,4 kilograma. 

 

Dostupna je samo jedna kombinacija boja -  crna koža s crvenim detaljima, specifična za NISMO. Umeci sedišta su od crvene brušene kože dok su upravljač, instrument tabla i rub krova presvučeni tamnosivom alkantarom.


Ime i prezime
Komentar