Salon automobila u Beogradu

Alonso vozi za Toyota Gazoo Racing

08. Feb 2018

Fernando Alonso
Toyota Gazoo Racing potvrdio je svoje vozače za sezonu 2018/2019. Svetskog prvenstva u trkama izdržljivosti (WEC) i objavio da Fernando Alonso postaje deo tima.

Tim je zvanično podneo prijavu za učestvovanje Automobile Club de l’Ouest. U sezoni 2018/2019. tim će se sa dva trkačka automobila na hibridni pogon takmičiti u svih 8 krugova ciljajući pobede na „24 sata Le Mansa“ i WEC takmičenju.

Toyota Gazoo Racing tim koristiće ponovo svoj automobil TS050 HYBRID sa 1000 KS, koji je osvojio pet od devet trka u 2017. godini. Razvoj hibridne tehnologije ostaje sastavni element Toyotinog učešća u trkama izdržljivosti, kao deo posvećenosti kompanije stvaranju što boljih putničkih vozila.

Potvrđen je sastav tima za oba automobila TS050 HYBRID pri čemu će automobil broj 7 imati neizmenjenu posadu koju čine Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López.

Tim automobila broj 8 sačinjavaće Sébastien Buemi i Kazuki Nakajima, a pridužiće im se i dvostruki svetski prvak u Formuli 1, Fernando Alonso.

Fernando (36) će u maju imati svoj LMP1 trkački debi na Spa-Francorchamps. Takmičiće se u svim krugovima sezone 2018/2019., koji se ne preklapaju sa njegovim postojećim obavezama u Formuli 1.

Anthoni Davidson, koji je osvojio pet trka 2017. godine, uz Sebastiena i Kazukija, ostaće važan član tima doprinoseći svojim iskustvom u novoj ulozi kao rezervni i razvojni vozač.
Dvostruki pobednik u Le Mansu, Alex Wurz, i dalje će biti savetnik i ambasador tima koji je napravio značajan dobrinos nakon što je preuzeo tu poziciju u 2016. godini.

Akio Toyoda, predsednik, Toyota Motor Corporation: „Sa radošću ću pratiti razvoj Toyota Gazoo Racinga, gde će naši vozači i članovi tima primeniti sve ono što su do sada naučili u trkama izdržljivosti sa dodatkom Fernandovog iskustva. Ceo tim je uzbuđen zbog prilike za napredak. Kroz takmičenje u trkama izdržljivosti WEC, uključujući i okrutne staze 24 sata Le Mansa, Toyota Gazoo Racing zajedno sa Fernandom daće sve od sebe da nadmaše svoje suparnike.”

Hisatake Murata, predsednik tima: „Ova sezona WEC je jedinstvena jer sadrži dva izdanja 24 sata Le Mansa i tome se svi radujemo. Verujem da imamo izuzetno jak tim. Učešće na WEC trkama je za Fernanda novitet, ali on će doprineti timu dugogodišnjim iskustvom stečenim u ovom sportu. Uzbuđeni smo zbog saradnje sa njim, ali trke izdržljivosti zahtevaju timski napor i znamo da svi naši vozači nastupaju na vrlo visokom nivou. Želim zahvaliti Anthoniju na profesionalnom pristupu u teškim okolnostima; on ostaje snažan deo naše postave i imaće puno posla ove sezone.”

Fernando Alonso: „Veoma sam uzbuđen što ću po prvi put učestvovati na 24 sata Le Mansa. Trku pažljivo pratim već dugo vremena i oduvek imam želju da u njoj učestvujem. Trke izdržljivosti su drugačija disciplina u poređenju sa trkama na kojima učestvujete pojedinačno i to će biti zanimljiv izazov. Radujem se saradnji sa Sébastienom i Kazukijem i prilici da učim od njih; oni su vrlo iskusni vozači u trkama izdržljivosti. Preda mnom je mnogo učenja, ali spreman sam za novi izazov i radujem se početku.”

 

Toyota Gazoo Racing

 


O Toyota Gazoo Racingu na Svetskom prvenstvu u trkama izdržljivosti


Toyota je počela da se takmiči na Svetskom prvenstvu u trkama izdržljivosti (WEC) 1983. godine, obeležavajući početak dugog perioda učestvovanja u trkama izdržljivosti. Od 1985. godine, Toyotini automobili su se 19 puta takmičili u trkama 24 sata Le Mansa, postigavši najbolji rezultat osvajanjem drugog mesta u pet navrata.

Toyota se priključila obnovljenom takmičenju WEC 2012. godine kombinujući stručnost Tehničkog centra Toyota Higashi-Fuji, gde se odvija razvoj hibridnog pogona, sa podrškom i opremom Toyota Motosport GmbH. Multinacionalni tim uključuje inženjere iz Toyotinog motosporta i hibridnog odeljenja, koji primenjuju tehnologiju i znanje u razvoj putničkih automobila. Od 2012., Toyota, svetski šampion u konkurenciji konstruktora i vozača iz 2014., je učestvovala u 48 trka u WEC, osvojivši 14 najboljih startnih pozicija, pobedivši 16 puta, a završivši na postolju ukupno 41 put.

 


Ime i prezime
Komentar