Toyotin dizajnerski centar European design, ED², odlučan je da pruži još više smelosti i začina kupcima malih automobila, Aygo je oduvek prepoznatljiv po odvažnom, naglašenom dizajnu u segmentu A
Smešten u blizini Nice, na francuskoj Azurnoj obali, ED² je Toyotin evropski dizajnerski studio. Veći deo XXI veka, Toyota je lider u segmentu A u Evropi. Posvećena budućnosti ovog segmenta, Toyota je zadužila ED² da pretvori u stvarnost njenu evropsku viziju tog segmenta. Zadatak je bio da se na to gleda na novi način. Definisati i zamišljati šta bi segment A mogao da bude za evropske kupce, ispunjavajući njihove potrebe i želje. Pri tom, trebalo je dokazati da automobili koji se tradicionalno nazivaju „početnim modelima“, svejedno mogu da budu i predvodnici po istaknutom dizajnu.
„Modelom Aygo X prologue smo, verujem, pokazali da mali automobil ipak može da ima jak i odvažan karakter“ - Ken Billes, pomoćnik glavnog dizajnera ED².
Nadogradnja legendarnog izgleda
Od predstavljanja 2005. godine, Aygo, Toyotin najpristupačniji automobil, zavodi mladalačke, progresivne kupce svojom razigranošću i veseljem.
„Veselje i razigranost su oduvek bili srž Aygo-a. Sada smo u njegov DNK dodali prstohvat ljutog začina“ - Lance Scott, direktor dizajna ED².
Obraćajući se publici osetljivoj na dizajn, Aygov živahni karakter i dinamika vožnje privukli su brojne nove evropske kupce Toyoti. Ali, jedinstveni DNK i istaknuti položaj Aygo-a oduvek se oslanjaju na to da budu ispred svoje konkurencije. Više nego ikada, nove Toyotine stranke zahtevaju darovitost, posebnost i priliku za isticanje vlastitog stava. Oslanjajući se na položaj legende dizajna u segmentu A, ED² je namerio da oblikuje automobil upravo za njih.
Posebna ekipa s jasnim ciljem
ED² je sačinio posebnu ekipu sa zadatkom da se usredsrede na zaokruženu poruku od početka do kraja i ubrzo su se uverili da se javlja prilika za stvaranje odvažnijeg i snažnijeg dizajna. Iz tog uverenja je proizašao Aygo X prologue.
Unosi još više životne energije u segment
Ime Aygo je oduvek simbolizovalo ličnu slobodu i mobilnost. Uz Aygo X prologue, taj spoj je dobio dodatak smele nestašnosti. Podjednako je zabavan, a sada je pomalo i oštar. Iz svih uglova demonstrira posebnost, jak karakter i još snažniji stav. Uz veće točkove, vozač uživa u boljoj preglednosti zahvaljujući višem položaju za sedenje, a veća izdignutost od tla pomaže jer ko zna šta nas čeka na putu.
Oblikovan da se ističe
Gledano napred, nazad ili bočno, nestašnost Aygo X prologue jasno se ističe. Hrabra dvobojna verzija daje jedinstven grafički profil koji privlači pažnju na putu, naglašavajući spremnost automobila da krene u akciju. Nova, klinasta linija krova isto tako povećava utisak dinamičnosti, a time i agresivniji sportski imidž. Spreda, high-tech svetla, pri tom, grle gornji poklopac motora, stvarajući oblik nalik krilu. Bliže zemlji, velika maska hladnjaka, svetla za maglu i zaštitna ploča, oblikom utemeljeni na šestougaonom obliku, pokazuju da je ovaj automobil spreman za pokret.
Praktičan i spreman za slobodarske duhove sutrašnjice, Aygo X prologue nudi funkcionalnosti koje će dodatno da obogate njihovu slobodu. Na zadnjoj donjoj zaštitnoj ploči nalazi se držač za nosač bicikla, pa je tako beg od svakodnevnice uvek moguće pretvoriti u pustolovinu. S druge strane, u spoljni retrovizor smeštena je kamera, savršena za snimanje i deljenje istraživačkih trenutaka.
Konačno, integrisani krovni nosači naglašavaju profil automobila i stvaraju vizuelnu poveznicu sa šestougaonim zadnjim svetlima, koja su blagi podsetnik na Aygo DNA.
Boje osećaja
U životu, boje su ključne za čovekove osećaje. Ovo vredi i za Aygo X prologue. U oživljavanju koncepta „začina“, neki sastojci su se prirodno pojavili. Prva četiri na popisu bili su čili, đumbir, wasabi i crni biber. Najljući od njih je „čili“. Osim toga, dvobojna verzija bila je dodatni poziv za podizanje ravnoteže boja na novi nivo. U Aygo X prologue-u, boja je postala još malo važnija ubacivanjem male količine plavih metalnih čestica u mešavinu boja. Zadivljujući utisak koji stvara zaista opravdava ime „Sparkling Chilli Red“ (Iskričava čili crvena).
„Osim što sam dizajner, ja sam i stranka. Zato sam doprinela tome da Aygo X prologue bude automobil koji želim… za sebe“ - Momoko Otawara, dizajner boja, materijala i obloga ED².
Sarađujući različito, i bolje
Izazovni projekt stvaranja modela Aygo X prologue u sadašnjim okolnostima bio je veliki ispit za agilni proces ED²-a brzog i fluidnog razvoja dizajna. Radeći zajedno ili na daljinu, dizajnerski tim u ED² stvarao je bez napora, od ručnih skica preko digitalnog modeliranja, do simulacija virtuelne stvarnosti i 3D „brzinskih oblika“ i konačno do pravog automobila.
Oblikovan u Evropi, namenjen Evropljanima
„Svako zaslužuje cool automobil. Kada pogledam Aygo X prologue, s ponosom kažem da je ekipa u ED² stvorila upravo to. Uzbuđen sam da vidim kako unosi revoluciju u svoj segment“ - Ian Cartabiano, predsednik ED².
Aygo X prologue odvažna je ilustracija toga kako i mali automobil može da ima hrabar nastup. Ovim prologom, Toyota ponovo osmišljava kako da se začini segment A