Obraćajući se publici osetljivoj na dizajn, Aygov živahni karakter i dinamika vožnje privukli su brojne nove evropske kupce Toyoti. Ali, jedinstveni DNK i istaknuti položaj Aygo-a oduvek se oslanjaju na to da budu ispred svoje konkurencije. Više nego ikada, nove Toyotine stranke zahtevaju darovitost, posebnost i priliku za isticanje vlastitog stava. Oslanjajući se na položaj legende dizajna u segmentu A, ED² je namerio da oblikuje automobil upravo za njih.
Toyota i Volkswagen žele da konkurišu Tesli
09. Nov 2020
Akio Toyoda i Herbert Diess, šefovi dva najveća svetska proizvođača automobila, Toyote i Volkswagena pokušavaju da ospore liderstvo američkog rivala Tesle na tržištu električnih automobila.
Volkswagen i Toyota borili su se za tron svetskog proizvođača automobila poslednjih godina prodajom vozila, pri čemu je njemačka kompanija zadržala prednost u odnosu na japanskog konkurenta sa malom razlikom u 2019. godini. Čak i uz snažnu prodaju, obe automobilske imperije zaostaju za Teslom kada se posmatra tržišna vrednost, njihovom kombinovanom tržišnom kapitalizacijom za više od 110 milijardi dolara nižom od one kompanije Elona Muska.
Kako se većina industrija preusmjerava na više zelenih tehnologija, japanski i nemački auto-giganti postavili su ambiciozne ciljeve da postanu velika imena na tržištu električnih automobila – oblasti u kojoj je Tesla do sada neprikosnoveni lider. Još će se više fokusirati na klimatske promene kada pandemija virusa korona izbledi, smatra Herbert Diess, izvršni direktor Volkswagena. To je prilika koju kompanija ne može da propusti ako želi da preživi, kaže on.
„Nokia je verovatno dobar primer kako takva promena može da se dogodi – ako niste dovoljno brzi, nećete preživeti“, rekao je.
Diess je, međutim, uveren da je njegova kompanija „najbolje pripremljena kompanija za EV doba“, uprkos činjenici da je Musk trenutno vodeći u industriji.
Šef Volkswagena vjeruje da njegovi automobili imaju neke prednosti u odnosu na Tesline, posebno kada je reč o premijum kvalitetu. Prošle godine u Volkswagenu su rekli da nameravaju da ulože oko 33 milijarde evra u svoj program električnih automobila i da plasiraju do 75 potpuno električnih modela na tržište do 2029. godine.
„Želimo da se takmičimo sa Teslom i pokušamo da mu se približimo i, u nekim oblastima ga verovatno preteknemo. Što se tiče bitke za liderstvo na tržištu, trka je i dalje otvorena“, rekao je Diess.
Komentari izvršnog direktora objavljeni su istog dana kada je njegov japanski konkurent održao prezentaciju zarade na mreži. Akio Toyoda, predsednik Toyote, koji je unuk osnivača kompanije, retko se pojavljuje u javnosti ali nije propustio priliku da izazove Teslu, a on veruje da Toyota može da pobediti.
„Oni (Tesla) još nisu stvorili pravi posao u stvarnom svetu. Pokušavaju da trguju receptima“, rekao je o poslu svog američkog rivala.
Iako šef Toyote priznaje ogroman jaz između dve firme u pogledu tržišne vrednosti, veruje da njegova kompanija nadmašuje Teslu kada je rieč o raznolikosti energetski efikasnih vozila i ukupnoj prodaji.
„Što se tiče proizvoda, imamo pun meni iz kojeg će kupci da odaberu“, rekao je Toyoda.
Toyota navodno planira da proda oko 7,5 miliona automobila tokom fiskalne 2021. godine, dok Tesla očekuje da će prodati oko 500.000 automobila 2020. godine. Premda je japanski proizvođač više usredsređen na hibride nego na potpuno električne automobile, ranije je objavljeno da namerava da posveti više pažnje EV tržištu.
„Potpuno smo se izgubili u načinu na koji nas vrednuju berze, ali ne stojimo samo po strani“, rekao je Toyoda. „Energetski uslovi se razlikuju širom sveta i mislim da ćemo ubuduće biti najviše birani jer imamo razne ponude za elektrifikaciju.“
Z Milić