Audi Sport slavi 25 godina RS modela

06. Aug 2019

Audi

 

Pre 25 godina na tržištu je predstavljen prvi Audijev RS model u obliku modela Audi RS 2 Avant, što predstavlja početak priče o uspehu. Svojom bliskosti sa auto trkama i njihovom ekskluzivnosti, Audijevi RS modeli su uvek posedovali posebnu fascinaciju. Do danas, kompanija Audi Sport GmbH, ranije, Quattro GmbH, ukupno je predstavila 25 RS modela. U 2019. godini, predstavljeno je šest dodatnih inovacija, od kojih su dva potpuno nova RS modela.

 

U Audiju, oznaka "RS" predstavlja filozofiju koju pokreće težnja za top performansama i savršenstvom. "Svaki RS model odražava strast koju unosimo u razvoj naših automobila visokih performansi", rekao je Oliver Hoffmann, upravni direktor kompanije Audi Sport GmbH. "Već 25 godina naši klijenti doživljavaju RS modele kao savršene saputnike u svakodnevnom životu, koji odražavaju čiste emocije i maksimalno uživanje u vožnji."

 

RS modeli predvodnici su svojih linija proizvoda. Oni predstavljaju prestiž i ekskluzivnost na granici tehničkih mogućnosti bez ikakvog gubitka svakodnevne upotrebe. Mnogi od njih su pioniri u njihovim segmentima i predvodnici tehničkih inovacija - to važi za Audi RS 4 Avant s moćnim biturbo V6 motorom pre 19 godina i jednako za model TT i njegov višestruko nagrađivani, snažni petocilindarski motor.

 

Od modela RS 2 Avant do modela RS 4 Cabriolet, poseduju dinamičnost ukorenjenu u tradiciju RS modela koja uzbuđuje već četvrt veka, a posebna pažnja treba da se obrati na pet događaja.

 

Godine 1994. model Audi RS 2 Avant (232 kW/315 KS) sa svojim četvoroventilskim, petocilindarskim motorom, koji se od tada koristi, napisao je prvo poglavlje RS priče. Ovim automobilom kompanija je uspostavila segment dinamičnih karavana visokih performansi. Njegov quattro pogon sa samo-blokirajućim središnjim diferencijalom, koji se dokazao u auto trkama i relijima, omogućio je savršeni prenos ovih visokih performansi na putu.

 

Godine 1999. Audi RS 4 Avant, koji se zasnivao na tadašnjem modelu S4, predstavljao je novu dimenziju u smislu snage u srednjoj klasi. Ispod poklopca posao je obavljao V6 motor zapremine 2,7 litara.

 

Godine 2005. sledila je druga generacija RS 4 modela. Ovu generaciju su karakterisale razne inovacije, od kojih su mnoge potekle iz auto sporta. Među njima se ističe V8 motor snagom od 309 kW (420 KS). To je prvi put da se ovaj proizvođač oslonio na kombinaciju direktnog ubrizgavanja benzina i koncepta visokog broja obrtaja.

 

Godine 2008. pojavio se model RS 6 Avant, sportski automobil u obliku nenametljivog poslovnog karavana. Potpuno novo razvijenim V10 motorom sa FSI direktnim ubrizgavanjem.

 

Godine 2011. RS 3 Sportback koji je sa petocilindarskim motorom razvijao snagu od 250 kW (340 KS), RS filozofiju je doneo u kompaktnu klasu. Model RS Q3 je 2013. godine otvorio još jedan tržišni segment kao prvi kompaktni SUV. Pokretan je sa poprečno ugrađenim 2,5-litarskim petocilindarskim motorom, koji se koristio u modelima TT RS i RS 3.

 

U sklopu obeležavanja 25. godišnjice otvorena je izložba u Audijevom Forumu u Neckarsulmu. Osim poznatih serijski proizvedenih modela, prikazano je ukupno 14 originalnih RS rariteta.

 

RS modeli po hronološkom redu

 

Audi RS 2 Avant (1994.): 2.2 petocilindarski turbo, 232 kW (326 KS)

Audi RS 4 Avant (2000.): 2.7 V6 biturbo, 279 kW (380 KS)

Audi RS 6 Limousine i RS 6 Avant (2002.): 4.2 V8 biturbo, 331 kW (450 KS); od 2004. - RS 6 plus, 353 kW (480 KS), ograničeno na 999 automobila

Audi RS 4 Limousine (2005.), RS 4 Avant (2006.), RS 4 Cabriolet (2006.): 4.2 V8, 309 kW (420 KS)

Audi RS 6 Limousine i RS 6 Avant (2008.): 5.0 V10 biturbo, 426 kW (580 KS), od 2010. - RS 6 plus s maksimalnom brzinom ograničenom na 303 km/h

Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2009.): 2.5 petocilindarski od 250 kW (340 KS); od 2012. - plus verzija od 265 kW (360 KS)

Audi RS 3 Sportback (2011.): 2.5 petocilindarski, 250 kW (340 KS)

Audi RS 4 Avant (2012.): 4.2 V8, 331 kW (450 KS)

Audi RS Q3 (2013.): 2.5 petocilindarski, 228 kW (310 KS); od 2014. - 250 kW (340 KS); od 2016. - performance verzija od 270 kW (367 KS)

Audi RS 6 Avant (2013.): 4.0 V8 biturbo od 412 kW (560 KS); od 2015. - performance verzija od 445 kW (605 KS)

Audi RS 7 Sportback (2013.): 4.0 V8 biturbo od 412 kW (560 KS); od 2015. - performance verzija od 445 kW (605 KS)

Audi RS 3 Sportback (2015.): 2.5 petocilindarski od 270 kW (367 KS)

Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2016.): 2.5 petocilindarski od 294 kW (400 KS)

Audi RS 3 Limousine (2017.): 2.5 petocilindarski od 294 kW (400 KS)

Audi RS 5 Coupé (2017.): 2.9 V6 biturbo od 331 kW (450 KS)

Audi RS 4 Avant (2017.): 2.9 V6 biturbo od 331 kW (450 KS)

Audi RS 5 Sportback (2018.): 2.9 V6 biturbo od 331 kW (450 KS).


Ime i prezime
Komentar