Automatizovana Toyota na evropskim putevima

09. Jul 2019

Lexus - autonomna vožnja

 

Toyota Motor Europe (TME) objavljuje da započinje automatizovanu vožnju (AD) na javnim putevima u Evropi. Nakon uspešnih simulacija i ispitivanja na zatvorenim stazama, TME sada izlaže svoje interno razvijene AD sisteme stvarnim gradskim uslovima: u živom gradskom jezgru Bruxellesa. U srcu evropskih institucija, jedan Lexus LS voziće neprestano nepromenljivom rutom sledećih 13 meseci.

 

• Automatizovani automobil sa sigurnosnim vozačem voziće po gradskom središtu Bruxellesa 

• Svrha je proučavanje uticaja različitog ljudskog ponašanja na automatizovane sisteme vožnje 

• Nakon uspešnih vožnji u Japanu i SAD, razumevanju sistema dodaju se i evropski uslovi.

 

Gerald Killmann, potpredsednik za istraživanje i razvoj u TME: „Unutar Toyote globalno, TME Centar za istraživanje i razvoj u Bruxellesu je Regionalni centar za računarski vid: omogućavajući računarima da „vide“ i „razumeju“ svoju okolinu. Glavni cilj ovog pilot projekta je proučavanje složenog i nepredvidljivog ljudskog ponašanja i njegovog uticaja na zahteve sistema automatizovane vožnje. Toyotin krajnji cilj je potpuno izbegavanje žrtava u saobraćajnim nesrećama.

 

Zbog toga je ključno da se shvati ljudsko ponašanje kako bi sistem mogao da odgovori na složenost i raznolikost stanovništva urbanog okruženja kao što je Bruxelles, evropska prestonica u kojoj žive građani 184 različite države. Nakon uspešnih ispitivanja na javnim putevima u Japanu i SAD, razumevanju sistemaa sada dodajemo i evropske uslove.“

 

Christophe Vanoerbeek, Brussels Mobility: „Regija Bruxelles-Capitale, a posebno Brussels Mobility, posvećena je vodećoj ulozi u pionirskoj tehnologiji u pogledu automatizovanih vozila. Svesni smo potencijala ove tehnologije kao rešenja za urbanu mobilnost, pri čemu bezbednost ima prioritet. Ova potvrda vidi se u našem novom glavnom planu regionalne mobilnosti, nazvanom Good Move, jednoj od 50 akcija koje smo pokrenuli kako bismo našu viziju pretočili u stvarnost: predviđanje automatizacije vozila. 

 

Naša ambiciozna strateška studija o prelasku na automatizovana vozila navodi nužne korake za čvrst okvir i pozitivan razvoj automatizovanih vozila. Mislim da možemo da budemo ponosni što su naš grad i Regija laboratorija za ovu vrstu pionirskih rešenja mobilnosti. Svakako ohrabrujemo inovacije u mobilnosti i to je prepoznato i na međunarodnom nivou.”

 

Eksperimentalni Lexus LS je automobil iz redovne, serijske proizvodnje i voziće se na običnim, otvorenim putevima. Jedina razlika je paket senzora postavljen na krov, koji uključuje LIDAR, radare, kamere i sistem određivanja položaja velike preciznosti. U automobilu nalaziće se sigurnosni vozač, koji može u bilo kom trenutku da interveniše i da zaobiđe upravljački sidtem AD automobila, kao i operater koji će dq nadgleda čitqv sistem. Toyota izlazi ovim automobilom na otvorene puteve nakon meseci temeljnih priprema automobila: provere AD sistema, obuke vozača, analize rute i pregovora s vlastima radi dobijanja nužnih dozvola.

 

Ovo istraživanje povezano je s Toyotinom globalnom vizijom stvaranja sigurne i sve bolje mobilnosti za sve. Toyota vidi vezu između vozača i automobila kao saigrača koji sarađuju, pristup mobilnosti nazvan „Mobility Teammate Concept“ (Koncept saigrača u mobilnosti. U cilju realizacije bezbednije i pristupačnije mobilnosti Toyota paralelno radi na dva različita modela automatizovane vožnje: Guardian (čuvar) i Chauffeur (vozač). Dok razvija ove pionirske tehnologije, Toyota istovremeno populariše bezbednosne funkcije na dostupan način, za čitavu paletu svojih automobila. Toyota oprema sve svoje nove automobile naprednim sistemima za pomoć u vožnji (ADAS), nazvanim Toyota Safety Sense i Lexus Safety System+2 .

 

Ovaj automatizovani automobil koristiće se i za prikupljanje podataka u sklopu Toyotinog učestvovanja u evropskom projektu L3Pilot, zajedno s 34 druga partnera, uključujući najveće proizvođače automobila, dobavljače u automobilskoj industriji, istraživačke institute i javna tela. L3Pilot je četvorogodišnji evropski projekat pokrenut 2017. godine, a delimično ga finansira Evropska komisija.

 

Ovaj projekt utire put za terenska ispitivanja AD sistema većih razmera koja će obuhvatati oko 1.000 vozača u 100 automobila, u 10 zemalja u Evropi. U okviru ovog projekta, TME koncentrisaće se na istraživanje ponašanja stranaka i bezbedno delovanje sistema u složenim i različitim urbanim okruženjima.


Ime i prezime
Komentar