Baidu pokreće masovnu proizvodnju autonomnih autobusa

06. Jul 2018

Apolong
Kineski tehnološki div Baidu objavio je da će da započne masovnu proizvodnju autonomnog autobusa, nakon što je s proizvodne linije u jugoistočnoj kineskoj provinciji Fujian izašao stoti primerak tog novorazvijenog modela, piše Engadget.

Međutim to ne bi trebalo da prestavlja posebno iznenađenje jer su analitičari situacije na globalnom tržištu krajem prošle godine ukazali na činjenicu da bi kineska kompanija Baidu mogla da postigne veoma veliki uspeh na tržištu autonomno upravljivih vozila. Zahvaljujući naprednim tehnologijama i jedinstvenom Baidu algoritmu, poslovnim vezama i snažnoj podršci kineske vlade, Baidu bi mogao lako da postane do 2025. godine vodeća svetska kompanija na polju tehnologije autonomno upravljivih vozila sa tržištem vrednim preko 100 milijardi dolara.
 
Tehnologija samostalno upravljivih vozila koje razvijaju Google, Uber, Tesla i druge svetski poznate automobilske kompanije napreduju u pravcu testiranja i primene na javnim putevima, što je sledeća granica izazova koja stoji pred automobilskom industrijom. Međutim, ove kompanije će zbog ograničenog pristupa kineskom tržištu teško napraviti ikakav rezultat u najmnogoljudnijoj zemlji sveta kao potencijalno važnom i velikom tržištu.
 
Jezgro poslovne aktivnosti kompanije Baidu je online reklamiranje i nakon negativnog trenda koji ih je zadesio tokom prošle godine u oblasti medicine, ova kompanija traži sledeću šansu identifikujući veliko tržište upravo u oblasti samoupravljajućih vozila. Obzirom da se druge aplikacije koje koriste veštačku inteligenciju, kao što su Baidu-ov DuerOS glasovni asistent i servis za automatizovane vesti, suočavaju  sa sve oštrijom konkurencijom na matičnom, kineskom tržištu - poslovni upliv u novu oblast postaje sve izvesniji za Baidu dobrim delom i zbog toga što mnoge kompanije u Kini raspolažu velikim tehničkim potencijalom i naprednim uslugama za podršku, objavio je Benchmark.

Samovozeći autobus Apolong razvijen je u saradnji Baidua i proizvođača komercijalnih vozila King Long.

Autobus nema upravljač, vozačko sedište i kočnicu, a umesto toga opremljen je autonomnim sistemom vožnje Baidu Apollo, koji je u stanju da prepozna okolinu, predvidi kretanje vozila i pešaka, kao i da isplanira najbolje rute na osnovu karata visoke rezolucije i inteligentnih senzorskih sposobnosti, navodi Chen Weixiangu, zamenik tehnološkog direktora King Longa, piše BBC.

U početku će autobus da se koristi u poluzatvorenim i zatvorenim oblastima, kao što su na primer industrijski parkovi i aerodromi, uz ograničenu brzinu od 20 do 40 kilometara na sat, piše Bloomberg.

Autobusi će da budu u probnoj vožnji u Pekingu, Xionganu, Pingtanu, Guangzhouu, Shenzhenu i drugim kineskim gradovima, a u skoroj budućnosti očekuje se i njihov izvoz u Japan, navodi CRI.


Ime i prezime
Komentar