Blade Battery nova vrsta baterija za EV

03. Apr 2020

 Blade Battery
Kineska auto-kompanija BYD lansirala je svoj novi paket baterija za električne automobile, Blade Battery, koji umanjuje zabrinutosti oko bezbenosti baterije u električnim vozilima.

 

Na događaju koji je pokrenut na mreži, Wang Chuanfu, predsednik BYD, rekao je da Blade Battery odražava odlučnost BYD da reši pitanja bezbednosti baterije, a istovremeno redefiniše bezbednosne standarde za čitavu industriju EV vozila.

Duži period razvijali su litijum-gvozdeno-fosfatnu bateriju sa jedinstvenih ćelijama koje su složene i umetnute u bateriju.

Prema He Longu, potpredsedniku BYD-a i predsedniku FinDreams Battery Co, Blade Battery ima četiri različite prednosti:

•    sporo oslobađanje toplote
•    niska proizvodnja toplote
•    visoka početna temperatura za egzotermne reakcije
•    sposobnost da se ne oslobađa kiseonik tokom kvara.

BYD već tri godine razvija novu vrstu baterije, koja prema fabričkoj informaciji nije samo značajno bezbednija od svih ostalih vrsta baterija, nego je optimizovani dizajn omogućio da za preko 50 odsto bude bolja iskorišćenost prostora u poređenju sa aktuelnom ponudom baterija.

Dok se danas proizvođači međusobno nadmeću oko toga ko će da razvije bateriju sa većom gustinom skladištene energije, BYD je stavio otpor baterija u prvi plan.

Kako bi opovrgli tvrdnje da su automobilske baterije opasne, da mogu da budu preosetljive na mehanička oštećenja u slučaju nesreće i na toplotu u slučaju požara. BYD je prikazao video snimak na kojem Blade Battery uspešno prolazi test prodora nokta, što se smatra najstrožim načinom testiranja toplotnog otpora baterija.

BYD je podvrgao baterije Blade ozbiljnim testovima probijanja noktiju. Dok su ternarne litijumske baterije prekoračile 500 stepeni Celzijusa i izgorele, konvencionalne litijum-jonske baterije pri probijanju dostigle su alarmantne temperature između 200 i 400 stepeni Celzijusa. S druge strane, Blade Battery se nikada nije zagrejala na preko 60 stepeni Celzijusa, niti se sama uključila ili dimila.

Kinezi takođe kažu da je nova baterija značajno manje osetljiva na vatru i visoku temperaturu. Dodatni testovi uključivali sz komprimovanje i savijanje baterije, zagrevanje na 300° C i punjenje na preko 260% kapaciteta za punjenje. Nijedan od ovih testova nije prouzrokovao termičko "izbacivanje" baterije ili dovodio do topljenja ili paljenja baterije.

BYD veruje da su proizvođači električnih vozila prevideli bezbednost baterija u potrazi za većim dometom. Trka za postizanjem veće gustine energije dovela je da bezbednost baterija ostane po strani. Pomoću baterije Blade, BYD želi da je vrati u prvi plan.

On Long, potpredsednik BYD i šef kompanije Findreams za baterije rekao je da su u pregovorima sa mnogim markama vozila o razvoju proizvoda zasnovanih na Blade Battery i da su otvoreni za saradnju sa globalnim kompanijama.
 

BYD Han EV


BYD Han EV

 

Blade Battery napajaće vodeću limuzinu BYD, Han EV, koja bi trebalo da bude predstavljena u junu 2020. godine na kineskom tržištu. Očekuje se da će Han EV da bude u ponuđen u dve pogonske verzije - pogonu na prednje točkove od 163 kW i pogonu na sve točkove od 363 kW (prednji motor od 163 kW i zadnji 200 kW). Limuzina će takođe imati i varijantu plug-in-hibrid a koju će pokretati benzinski motor od dve litre i električni motor od 180 kW. Hibridni Han EV moći će samo na električnu energiju da pređe do 80 km.

Novi model Han EV imaće krstareći domet od 605 kilometara i postizaće ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,9 sekundi.


Ime i prezime
Komentar